Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Fritid Om ett syskonpar äger en gård och det ena syskonet med sambo (som inte äger någonting av gården) vill bygga nytt hus, hur bör man tänka... 2
Svar
28
· Visningar
2 824
Senast: MiniLi
·
Samhälle Är detta något man bör bry sig om? En 16-årig pojke som, tillsammans med sin jämnåriga killkompis, åker var och varannan helg över till... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 206
Senast: Elo
·
Samhälle Och nu tittar jag på CNN. Det är så häftigt att se de som tolkar på teckenspråk. Man behöver nog vara lite skådis för att bli en bra...
Svar
4
· Visningar
687
Äldre Satt på tunnelbanan, en man råkade trampa mig på foten vilket inte är hela världen. Men när han skulle be om ursäkt lutade han sig... 2
Svar
26
· Visningar
2 006
Senast: svea
·
Äldre Av en händelse, ramlade jag över detta...
Svar
0
· Visningar
367
Äldre Då och då när jag går in på Facebook så kommer en uppmaning om att installera deras app. Är den bra? Fördelar? Nackdelar?
Svar
19
· Visningar
1 231
Senast: avslutat medlemskap
·
Hemmet Jag ska sälja huset. Har aldrig gjort det innan och behöver tips på vad jag ska tänka på! En mäklare kommer för möte i veckan. Vad...
Svar
7
· Visningar
698
Senast: TantAgda
·
Äldre Som barn läste jag en serie böcker (kan också ha varit bara en bok) om en kvinna som startar en ridskola. Hon startar med att köpa ett...
Svar
4
· Visningar
661
Senast: em76
·
IT & mobiler Brukar koppla ihop min dator och tv med hdmi men nyligen har ljudet försvunnit. Bild och allt funkar, men det är knäpptyst och slår jag...
Svar
2
· Visningar
771
Senast: gul_zebra
·
Tjatter Inspirerad av @niphredil och tråden om Breaking Bad tänkte jag se om det finns fler som sett en serie trots att den är skitdålig :D... 5 6 7
Svar
131
· Visningar
7 721
Senast: _Elly_
·
Äldre Vem mer vill lista sina nyårslöften och sen faktiskt genomföra dem också? :D Att göra: 1. Tänk ut och skriv upp dina nyårslöften 2... 9 10 11
Svar
218
· Visningar
12 138
Samhälle Gäller fortfarande den svenska bankgarantin för Nordeas kunder när de flyttar till Finland?
Svar
2
· Visningar
804
Senast: MiaMia
·
Äldre Hade visst glömt frysen öppen sen i morseO_o bröd/bär verkar ha tinat. Kycklingen inte helt... Är det bara att slänga rubbet eller kan...
Svar
6
· Visningar
1 203
Senast: avslutat medlemskap
·
IT & mobiler Jag har en sida på fb åt min gubbes arbetsgivare (hans företag). Gubben ska nu byta jobb, och då vill jag lämna över sidan till en...
Svar
6
· Visningar
1 507
Senast: Raderad medlem 6459
·
R
Kropp & Själ Jag har precis sett klart på Breaking Bad säsong 1-5 och jag har SÅ många åsikter. Har du sett BB? Vad tyckte du? Om du gillade den -... 4 5 6
Svar
116
· Visningar
4 946
Senast: gul_zebra
·
Äldre Vårt hus knakar, vad kan det vara? Nån mer som har det så?
Svar
11
· Visningar
13 042
Äldre Fyller år i veckan och tänkte försöka slänga ihop en cheesecake för första gången! Har ni nåt bra beprövat recept att dela med er av? :)
Svar
13
· Visningar
1 019
Senast: machafuko
·
Skola & Jobb Diskuterade detta med en släkting men kände att jag ville ta diskussionen "ett steg vidare". Hur ser ni på det här med att jobba på... 2
Svar
33
· Visningar
5 581
Senast: Kiwifrukt
·
Äldre jag och syrran ska överraska mamma när hon fyller 50 och tänkte åka iväg till något mysigt ställe över dagen/helgen och kanske gå på...
Svar
4
· Visningar
372
Senast: trazel
·
Äldre Någon som har ett tips på ett bra och gratis fotoprogram att redigera bilder i? Vad använder ni? Gärna lätt att använda och att det...
Svar
0
· Visningar
269
Senast: silverblom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Starlink
  • Textilåtervinning
  • Vad gör vi? Del CCXII

Hund, Katt, Andra Djur