Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Äldre Har någon erfarenhet av detta och koll på vilken aktör i Sverige som sköter leveransen för detta? Postnord? Jag köpte för några veckor...
Svar
5
· Visningar
2 042
Senast: megasus
·
Kropp & Själ Det small till rejält i mitt ena knä häromdagen när jag reste mej upp från huksittande :nailbiting: Efter lite konsulterande av en... 2
Svar
22
· Visningar
2 289
Senast: CillaW
·
Äldre Jag är supersugen på att köpa en sån crockpot, slowcooker. Men jag vet inte vad jag ska tänka på eller vad som är dealbreakers? Ska den...
Svar
5
· Visningar
527
Senast: Hyacinth
·
Äldre Har grubblat på en sak nu i flera dagar. Många lägger ju ut en bild på fb med t.ex ett ordspråk skrivet på, eller skickar någon typ av...
Svar
4
· Visningar
793
Senast: kossankaj
·
Äldre Jag ska på en tillställning med jobbet där det står klädkod kavaj. Det är en stor baluns med hela bolaget, folk reser från hela landet... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 376
Senast: Petruska
·
Äldre Vi har ett problem som dykt upp sedan ett år och ökar hela tiden. Vi har ett landställe på en ö i skärgården och i sundet vid vår... 2 3
Svar
55
· Visningar
4 067
Senast: Texaz
·
Äldre Vad var de tre bästa sakerna ni gjorde igår? Varför var de bra? 2
Svar
32
· Visningar
1 497
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Jag vill sluta med omeprazol! Tagit 20 mg dagligen i över 3 år. Den har för många läskiga biverkningar och gör min järnbrist ännu... 2
Svar
36
· Visningar
35 479
Senast: norrsol
·
Kropp & Själ Hej! Jag har sedan två år tillbaka en inledningsvis rygg som bråkar med mig. Fick förmodligen ett akut diskbråk sept 14, träffade...
Svar
3
· Visningar
1 006
Senast: tuaphua
·
Äldre Vid vilka situationer ringer ni polisen? Nu menar jag inte om det pågår ett brott som våld, inbrott eller liknande. Utan om ni ser... 2
Svar
27
· Visningar
4 888
Senast: Korven
·
Äldre Idag fyller jag ¨år blir hela 27 år vad tiden går fort men har haft en bra dag . Får snart gäster så skriver in vad har fått då men... 2
Svar
20
· Visningar
1 414
Senast: annie_cool
·
Hemmet Vi funderar på att riva bort vårt slitna altandäck och ersätta det med något annat, och då samtidigt passa på att glasa in en del. Så är...
Svar
6
· Visningar
816
Senast: anhe
·
Kropp & Själ Nu är det bara några månader kvar till OS! :banana: Måste ju göra en tråd för oss som ser fram emot det! Vad ser ni fram emot? Vilka... 41 42 43
Svar
850
· Visningar
33 398
Skola & Jobb Jag tog nu i januari examen som sjuksköterska. Ett jobb med mycket möjligheter! Jag har länge funderat på att när erfarenheten och...
Svar
0
· Visningar
917
Senast: Beet
·
Kropp & Själ Jag är dessvärre inte särskilt insatt i rubriken. Mor min har länge talat sig varm om att undvika parabener. Jag googlade lite ikväll...
Svar
5
· Visningar
494
Senast: skuggi
·
Äldre Gäller norra och centrala Helsingborg och Höganäs kommun. http://www.hd.se/2016-08-22/kommunen-uppmanar-till-kokning-av-vattnet
Svar
4
· Visningar
467
Senast: lil-sis
·
Skola & Jobb Borde arbetslösa få ta semester med bibehållen a-kassa/aktivitetsersättning? Varför/ varför inte? 13 14 15
Svar
296
· Visningar
17 010
Senast: Messy
·
Trädgård & Växter Vi har tänkt bygga ett växthus i framtiden och funderar över vart i trädgården man ska placera det. Såg ett fint där man byggde det...
Svar
14
· Visningar
1 212
Senast: Ajda
·
Skola & Jobb Om 4 veckor (på dagen) kommer jag att avsluta mitt nuvarande jobb. Det är helt självvalt. Jag är inte medlem i något fack eller någon... 2
Svar
38
· Visningar
5 247
Senast: Ramona
·
Svar
2
· Visningar
609
Senast: tanten
·