Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Hej! Jag funderar på att använda min egen hingst för avel 2013. Jag har personer utomlands som vill använda honom, och nu sitter...
Svar
5
· Visningar
1 783
Senast: KickiH
·
Avel Betäckte mitt sto i somras med Cartier. Tyvärr kunde semin. vet inte se något foster på 45-dygns kollen, för att vara hundra kollade vi...
Svar
4
· Visningar
2 085
Senast: Raja
·
  • Låst
Avel har inte sett någon "travtråd", så då startade jag denhär! :) för er som har travare födda år 2011! :) ni som har travare födda ett...
Svar
2
· Visningar
772
Senast: Görel
·
Avel Jag har ett litet welsh sto Sek B efter Glansevin Gadabout ue Coed coch targed som jag vill betäcka i vår. Hon är diplomsto med... 2
Svar
21
· Visningar
3 365
Senast: Calvaro
·
Avel har ett romanov sto.168 cm. Ädelt högrest sto med mycket gång,men galoppen är något markbunden. Hon har bra skritt och trav,härligt...
Svar
13
· Visningar
1 813
Senast: cirkus
·
Avel Hej har nyligen köpt en fjording och så idag kom jag på att han inte har någon ål längs ryggen :confused: Måste alla fjordingar ha det...
Svar
4
· Visningar
1 484
Senast: Habina
·
Avel Har haft i tankarna att jag ska betäcka mitt sto till våren. Egentligen inget sto jag skulle betäcka då hon inte har någon stam MEN hon... 2
Svar
22
· Visningar
3 034
Senast: Fenestra
·
Avel Jag har ett ponny sto som e ett resultat utav en tjuvparning korsning ardenner, bruksnordis och shettis.:cry::o Ca 130 i mkh. Är en...
Svar
17
· Visningar
2 465
Avel Hur har det gått i år? Blev det som ni tänkt er, fina föl, lyckade betäckningar? Och vilka föl väntas till våren?:) Jag har fått tre... 4 5 6
Svar
112
· Visningar
13 957
Senast: Cornelia
·
Avel Jag hör olika åsikter om föl och kraftfoder. En del säger att de inte fölen inte får äta kraftfoder p g a för hög proteinhalt, en del... 2
Svar
30
· Visningar
4 820
Senast: Raja
·
Avel Skulle ni våga ha dem ihop i hagen? Miniföl med en 1,5 årig "liten häst". Fölet, 7 mån, går med sin mamma i egen hage och åring med...
Svar
9
· Visningar
2 018
Senast: yennork
·
Avel Detta står att läsa under Hästnytt på Buke samt på Ridsport: "Avelsföreningen för Specialrashästar, ASHR, har blivit godkänt som...
Svar
12
· Visningar
1 800
Senast: Tiinis
·
Avel Någon mer som fått dokumentet och hunnit läsa in sig på förändringarna? Jag kan ge en liten kort sammanfattning (förutom det som mest...
Svar
10
· Visningar
1 735
Senast: Fenestra
·
Avel Läste i senaste Ridsport att det inte blir fler årgångar av Hingstkalendern. Jag kommer att sakna den ! :(
Svar
1
· Visningar
861
Senast: Vivecan
·
Avel Jag satt och kollade på Blup på min hästs stam och blev lite fundersam. Från min hästs mormor och bakåt tillhör hon en stofamilj, men...
Svar
3
· Visningar
814
Senast: Marty
·
Avel Har ni använt någon av Chello-hingstarna någongång? Vad är era personliga åsikter om de? Vad passar de för ston (antar att III:an är det...
Svar
0
· Visningar
1 008
Avel Funderar på att betäcka mitt sto hon är ca 174cm i mkh, stor och väldigt fin exteriör. Hon är inte kvick i hoppningen, frambenen e...
Svar
2
· Visningar
1 052
Senast: corzette
·
Avel Har en dansk holsteiner. Passet är vitt. Nu till det vad jag tycker är lite skumt. Mamman till min har bara en pappa i passet, en...
Svar
4
· Visningar
1 241
Senast: Pam
·
Avel Hejan jag har ett sto som ska föla inom kort, dock är jag lite grön inom föling då det är mitt första sto som är dräktig! Dock är ju...
Svar
7
· Visningar
2 717
Avel Vad tycker ni om en avkomma med stammen e: Zephyr 829 ue: Rambo-Illusion-Niachos?
Svar
1
· Visningar
1 166
Senast: Donnaline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka