Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Undrar jag. Har nämligen en vän som vill göra det. Stoet är halvblod och högre än Connemarahingsten.
Svar
11
· Visningar
3 582
Senast: trassel
·
Avel Hej! Jag har fått hem en häst nu på prov, en 7 åring korsning Halvblod/Arab. Står som okänd i passet, och ägaren vet ej stammen på...
Svar
2
· Visningar
1 169
Senast: gylle
·
Avel Hej, jag har ett sto med gröna papper och bra stam. Hon har haft ett föl. Och har börjat fundera på att betäcka henne med en annan ras...
Svar
16
· Visningar
2 835
Senast: Mabuse
·
Avel Har letat och letat efter någon tråd som man kan få liten fingervisning på vad unghästen kan tänkas sluta på. Vad har era hästar varit...
Svar
4
· Visningar
2 976
Senast: gylle
·
Avel hur vet man om en hingst e homozygot skäck eller lämnar 50/50 på sina avkommor? tacksam för svar
Svar
4
· Visningar
1 925
Senast: ameo
·
Avel Jag har spekulanter på mitt SWB föl som nu är sex månader. Jag har läst här tidigare om besiktning av föl och unghästar och vi är...
Svar
7
· Visningar
2 497
Senast: ameo
·
Avel Är det någon som har erfarenhet utav embryotransfer här i Sverige? Det känns som om det kommer mer och mer, även om det fortfarande är...
Svar
5
· Visningar
1 068
Senast: Daisy
·
Avel Kan inte sluta fundera över varför mitt sto kastade sitt föl mellan 17 och 90 dygnet.... Hon sprutades ju igång, finns det nån statistik...
Svar
6
· Visningar
1 389
Senast: bigganl
·
Avel Jag har ett sto på 6 år. Hon går och längtar efter föl och brunstar riktigt ofta. Om jag inom snar framtid har eget stall vill jag ge...
Svar
15
· Visningar
1 845
Senast: Cornelia
·
Avel Funderingar till val av hingst till sto E: Cortez - Ceylon. Skall vara hopphingts men det skall finnas en del gångarter också. Stoet är...
2
Svar
24
· Visningar
2 863
Senast: shady
·
Avel Man ser ju ibland "flaxade" SWB. Vilket betyder att vissa hingstar bär genen. Nån som vet vilka? Bara en undran som dök upp :laugh:
2 3
Svar
51
· Visningar
8 118
Senast: Gimlan
·
Avel Vi har en helt underbar avkomma till Sir Donnerhall II i stallet, född i år förstås. Men så gosig och lätthanterad :love::love: Hade jag...
Svar
0
· Visningar
1 349
Senast: MissFideli
·
Avel Cashmir blev jag väldigt glad för när jag såg honom på bruks, och stammen verkar fin i min värld. Jag har funderingar över hurdant...
2
Svar
20
· Visningar
3 652
Senast: Grandezza
·
Avel Jag och min dotter har precis köpt ett avelsto. Skulle vilja ha tips på lämpliga hingstar till henne. Hon är E.Cardento- Latus II. Har...
Svar
6
· Visningar
1 515
Senast: Monimaker
·
H
Avel Är det någon avelsmänniska som har stenkoll på Ashfield Festy? Jag hittar ingen information om honom förutom stamtavla och enstaka...
2
Svar
24
· Visningar
3 321
Senast: Seabaz
·
Avel Har ett sto som efter att ha varit dräktig och fölat har börjat bocka av sin ryttare. Innan hon betäcktes var hon snäll att rida. Någon...
Svar
8
· Visningar
1 672
Senast: Mitrolle
·
  • Låst
Avel Är det nån som har nån bild på nån avkomma efter Baltimore? Finns ett sto unghäst i vårt stall som är efter honom som ser ut att bli...
Svar
1
· Visningar
3 329
Senast: Görel
·
Avel hej ! Jag ska troligtvis betäcka mitt sto till våren född -91 som har två avkommor e. minotaurus. Hon är som en förminskad storhäst och...
Svar
5
· Visningar
1 552
Senast: Zuzzi
·
Avel Hej! Funderar på att betäcka mitt sto till våren och undrar om det är någon som skulle vilja ge mig några tips på bra hingst till...
Svar
4
· Visningar
1 675
Senast: Yttik
·
  • Låst
Avel Jag tar mig friheten att starta en ny tråd om våra fina fölisar eftersom den gamla blev för lång :) Igår så lämnade jag CC i boxen...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
179 984
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp