Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Ja, vad tycker ni om detta: http://www.asvh.se/nyheter_behallare/information-ang-beslut-i-stamboksfragan Kort resumé av ovanstående...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 481
Senast: Gabby_Ossi
·
V
Avel Har läst massa trådar här på bukefalos ang denna hingst. Undrar lite över sperma kvaliten och spermaimportören. Är det någon här som har...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
30 515
Senast: elle12
·
Avel Hej, köpte för 1,5 år sedan ett russ sto f.01. Har av tidigare ägarna fått reda på att hon betäcktes första gången 07 o fick då ett...
Svar
18
· Visningar
2 791
Senast: cirkus
·
Avel Tailormades cross my heart, gärna mer info om honom, finns väldigt lite på nätet. Helena Torstensson ska matcha honom, men har inte sett...
Svar
3
· Visningar
1 222
Senast: fridshem
·
Avel Jag fick en fölunge förra året, enligt uppgift hade hon blivit trampad på vid födseln och hade inte fått i sig tillräckligt med råmjölk...
Svar
10
· Visningar
2 687
Senast: Duplo
·
Avel Mitt sto är e: blue hors hertug ue: Midt west ibi light Jag har planer på att betäcka mitt sto och skulle gärna vilja ha lite tips och...
Svar
4
· Visningar
1 326
Senast: KickiH
·
Avel Corlensky G är kastrerad och såld till USA så nu är jag på dåligt humör. Hade bestämt att betäcka min blivande 3-åring med honom. Har...
Svar
13
· Visningar
4 133
Senast: Grandezza
·
Avel Faustino 1244 :) Denna vackra "Hingst" (tyvärr valack nu pga pungbråck) är mitt Halvblodssto dräktig med! Finns det fler som har...
Svar
0
· Visningar
1 012
Senast: ViktoriaCM
·
Avel Nu menar jag inte foster- och fölförsäkring utan försäkring med tanke på komplikationer stoet kan råka ut för. Jag har mitt sto utlånad...
Svar
1
· Visningar
900
Senast: Masse
·
Avel Varför kastrerades han utan avkommor?
2 3
Svar
48
· Visningar
6 378
Senast: kladruby
·
Avel Ja, vad är era erfarenheter? Man har ju hört att de ska bli lite speciella i hanteringen, kanske buffliga och så vidare. Men vad...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 765
Senast: Emsan
·
Avel Har de någon sida liknande blup där alla danska varmblod finns med? Vill kolla upp två hästar födda 1979 och 1981 som importerades...
Svar
2
· Visningar
1 568
Senast: Pazuzu
·
Avel Någon som ska dit, med häst eller som publik? Vad tycker ni om stammarna på de anmälda hingstarna (någon ni kan tänka er att använda)...
2
Svar
25
· Visningar
3 335
Senast: Flavor
·
Avel Vet någon vilken stam och ras säckhingsten Toscamoon har?:angel: Tacksam för svar!
2
Svar
32
· Visningar
5 982
Senast: bigganl
·
Avel Både i år och förra året så granskades fölen (och deras mödrar) till de nygodkända hingstarna extra för att göra en bedömning av hur de...
Svar
17
· Visningar
1 981
Senast: cirkus
·
Avel Hej! Mitt sto har en parantes efter sitt namn (F.2) Vad betyder det? Har det med stofamiljen att göra?
Svar
14
· Visningar
3 548
Senast: kopparberg
·
Avel Funderar på att betäcka min 10 åriga nordisdam. Hon är musklad och fin och frisk, kry! pigg dam som inte visar på nåt sätt att hon är...
2
Svar
35
· Visningar
5 655
Senast: skogaliten
·
Avel Skulle vilja veta lite om det finns fler som har Levantos II avkommor. Hur dem är i temperament? Storlek och exteriör. Gärna bilder :)...
Svar
0
· Visningar
775
Senast: Tikket
·
Avel Jag har ett mycket vackert, svart halvblodssto som har visat sig lämna mycket fina föl (trots att jag ännu inte tagit et rent...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
10 039
Senast: ameo
·
Avel Någon som har använt ET på sistone? I Sverige eller utomlands? Vad blev den ungefärliga kostnaden och framförallt, lyckades det? Har...
Svar
5
· Visningar
1 220
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp