Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Jag undrar hur dessa för Sverige "nya" raser bär sig åt, exempelvis Nokotahästen och liknande udda raser. Har de egna stamböcker här i...
2
Svar
28
· Visningar
2 879
Senast: Sylvatica
·
Avel Tidiga tecken på dräktighet. Fram med dom nu. Hur ser ni på stoet att hon är dräktigt? Alla tecken är välkomna. medicinska, kliniska...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
40 801
Senast: norrsol
·
Avel Finns det någon kunskap om när hästar kan gå med "olika" åldrar på sitt hagsällskap? Man säger ju att unghästar ska gå med någon/några i...
Svar
0
· Visningar
671
Avel Hittade en ny intressant hingst när jag surfade mig genom natten. Faustinos e: Fürst Heinrich - (trakhener som jag inte minns namnet...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 815
Senast: sassiball
·
Avel Har köpt en tvåårig arab hingst, som är född sent (den 1 augusti 09) Uppfödaren tror han blir stor, runt 155- då både hans mamma och...
Svar
2
· Visningar
876
Senast: Masse
·
S
Avel Har själv ett sto med mycket gummi och en fantastisk galopp vad hon saknar är lite storlek (161) och attityd. Hon kommer att betäckas...
Svar
1
· Visningar
1 109
Senast: emmahq
·
V
Avel hejhej. har ett fjordsto som gav sig in till min fjordhingst i december 2010 när jag tittade på mitt sto såg jag inte om hon var...
Svar
3
· Visningar
1 001
Senast: Cornelia
·
  • Låst
Avel Hej, har någon något bra och konkret tips för hur man får ett föl att visa så bra galopp som möjligt vid en fölutställning? Hur träna...
Svar
1
· Visningar
700
Senast: Görel
·
P
Avel Vad finns det för hopphingstar/fälttävlanshingstar (inkl eng.fullblod) som lämnar stark överlinje (hingsten bör vara långlinjerad...
Svar
16
· Visningar
1 664
Senast: cirkus
·
Avel Eftersom jag frågar för att peppa en bekant att betäcka sitt sto så vill jag inte skriva så mycket om stoet utan det blir en mer...
Svar
4
· Visningar
1 206
Senast: sona
·
N
Avel Hejsan, jag har ett korsningssto där hemma som är född 1990, jag skulle väldigt gärna vilja veta mer om hennes förflutna, hennes...
Svar
2
· Visningar
1 539
Senast: EmblaHamilton
·
Avel Någon som vet vad detta kan vara för brännmärkning? Är vid sadelläget på hästens högersida. Siffrona bör ju vara 342 och så en...
Svar
0
· Visningar
847
Senast: sussisus
·
Avel En vän till mig har köpt ett sto e icke godkänd fullblodshingst. Då hingsten nu skulle vara över 20 så är det ju möjligt att han är död...
Svar
5
· Visningar
1 004
Senast: FadeAway
·
Avel Jag tittar på lite äldre ston på blup.se däribland mitt stos mormor som stamboksfördes med avelsvärdesbokstav B för att sen bli höjd...
Svar
7
· Visningar
1 283
Senast: Görel
·
Avel Hej! Mitt sto är seminerat o konstaterat dräktigt(seminerad 10 juni) och mår mest gott på betet just nu, men så funderar jag på hur...
Svar
5
· Visningar
1 211
Senast: gylle
·
Avel Hej på er ! Jag kikar på ett resultat för en shettishingst men det framgår inte någonstans som jag hittar vad siffran står...
Svar
9
· Visningar
1 298
Senast: amkm
·
Avel Jag har ett sto som blivit sjukt och inte ger fölet tillräckligt med mjölk. Den veterinära biten pågår hela tiden och sto mår bättre...
2
Svar
21
· Visningar
4 636
Senast: fruma
·
Avel Jag har börjat fundera på om jag ska betäcka mitt sto igen nästa år. Har ju fått hingstråd av ASVH, tänkt själv och frågat många andra...
Svar
7
· Visningar
1 626
Senast: kopparberg
·
Avel Hej! Någon som har erfarenhet av Camarguehäst? Jag har läst och tittat på x antal youtube-filmer och blivit smått nyfiken på rasen...
Svar
5
· Visningar
1 879
Senast: Elisabethh
·
Avel här kommer en dum fråga igen. men hur ser man skillnad på om hästen brunstar, eller är pinknödig :o Mitt sto brukar man normalt se...
Svar
8
· Visningar
1 725
Senast: Anita HH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp