Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Avel Är det någon som vet något om hur hans avkommor blir till exteriören, temperamentet och gången? Jag har googlat lite, men hittar inte så...
Svar
2
· Visningar
967
Senast: KickiH
·
Avel Mitt sto är skadat och nu måste jag snabbt bestämma mig för hingst om jag ska hinna betäcka. Jag vill ha massa förslag! Sto: Aerline...
Svar
17
· Visningar
2 204
Senast: Zog
·
Avel Skulle vilja ha lite hjälp om denna pojk. Vad lämnar han? Lämnar han stort? Lämnar han uppförsbackar? Vad var hans poäng från 5 års? Vad...
Svar
7
· Visningar
1 746
Avel Jag visste inte riktigt hur jag skulle formulera rubriken men jag hoppas att många kunniga svarar! :laugh: Det är så att två utav...
2
Svar
23
· Visningar
2 929
Avel Vi funderar på att betäcka vårt shetlandssto för första gången. Hon är 11 år gammal och av en relativt fin stam. Därav önskar...
Svar
1
· Visningar
702
Senast: Görel
·
Avel Kikar lite på en häst på blup,och under typ så står det ju massa kategorier,som tex skritt,trav,galopp,hoppning osv, hur funkar...
Svar
16
· Visningar
1 501
Senast: Fibusen
·
Avel Hejsan! Jag har lånat ett avelsto som jag inte har fått pass på än och jag tror inte hon är vaccinerad. Så jag undrar om man får betäcka...
Svar
1
· Visningar
712
Senast: CK
·
B
Avel Söker efter en godkänd hingst med höga premieringspoäng och gärna andra meriter att betäcka mitt sto med. Har ni några tips? Det...
2
Svar
21
· Visningar
2 602
Senast: athena
·
L
Avel Dee jost van Dyke 1158 Någon som vet hur avkommorna blir efter denna hingst? Har kollat runt en del och fastnade lite för honom men...
Svar
5
· Visningar
1 633
Senast: lundsbo
·
Avel Hej, Har ett lettiskt sto som får grå papper. ASVH godkänner inte Lettiska stamboken och hennes pappa är endast godkänd i Zdpf, dvs...
Svar
4
· Visningar
954
Senast: Görel
·
A
Avel gärna tips på hingst! Ska betäcka tidigast nästa år, men vill ha god tid på mig att välja hingst =) Har ett nätt sto, 166cm, som hoppar...
Svar
14
· Visningar
1 811
Senast: anjajohansson
·
S
  • Låst
Avel Hur har det gått med betäckningarna? Har det blivit något? Med vem? Eller väntar ni på besked? Vi har gjort första kollen :D so far so...
Svar
2
· Visningar
954
Senast: Görel
·
Avel Min häst står på ett stuteri och idag gjorde dom ultraljud på henne.., hon var dräktig men blåsan var väldigt "veckad"... vad menar man...
Svar
1
· Visningar
795
Senast: Cornelia
·
Avel Jag har då iår precis fått mitt första föl, ett hingstföl e. Cohiba. Jag har lite funderingar på allt, vilken ordning ska kommer allt...
Svar
1
· Visningar
897
Senast: Flippeti
·
Avel Jag har ett sto som har ett tysktpass (Hannoveraner) men är även reggad i Sverige. Hon har då grön "pärm" och vita papper inuti, vad...
Svar
4
· Visningar
1 289
Senast: HRG
·
Avel Får en häst som inte är ansluten till BT starta vid ett av BTs kvaltillfällen, etc FEI finalprogram för 5-åriga hästar 2004 ? Blev lite...
Svar
3
· Visningar
1 134
Senast: KickiH
·
Avel Imorgon kommer äntligen min nya prinsessa hem! Hon är en helt underbar liten individ, eller liten och liten, hon är alldeles lagom med...
Svar
5
· Visningar
1 916
Avel Någon som känner till om det finns någon som föder upp Percheron i sverige eller intillliggande grannland?
Svar
0
· Visningar
687
Senast: sommarvind
·
Avel Hur är det, generellt, med KWPN. Är körmodellen (TP) mindre lämplig som ridhäst? Vill ha råd kring detta! Är ev spekulant på en med...
Svar
0
· Visningar
708
Senast: uma
·
Avel Vad är det för skillnad på dessa färger ? I sverige är båda en brun häst va ?
2
Svar
20
· Visningar
6 222
Senast: RebeccaJoli
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp