Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

V
Avel Hur är det eg, är det tillåtet att i efterhand lägga till "stuterinamn" eller att ta bort det i efterhand? Totala namnbyte godtas...
Svar
2
· Visningar
827
Senast: Vinga
·
Avel Någon som deltagit/haft häst som deltagit och som vill dela med sig av erfarenheter? Hur det går till? Vill veta allt... 2
Svar
32
· Visningar
2 405
Senast: lektra
·
A
Avel Mitt sto blev inseminerad sista gången på lördag och hade släppt ägget vid koll på måndag. Glad i hågen hämtade jag hem henne på måndag... 2
Svar
29
· Visningar
3 128
Senast: Lillsillen
·
Avel När blir en hingst könsmogen egentligen? Alltså när kan han betäcka ett sto ?? 2
Svar
21
· Visningar
2 179
Senast: ghost
·
Avel När jag kollade till fölungen nyss så började det komma vätska ur naveln. Efter kankse 15sekunder så ställde hon sig och kissade på... 2
Svar
27
· Visningar
6 420
Senast: ancan
·
L
Avel Hej! Jag flyttade "föl" från sto för ca 2 veckor sedan. "Fölet" var då lite över 1 år. Stoets juver har känts bra och inte alls spända...
Svar
3
· Visningar
835
Senast: Lolo
·
B
Avel Jag var inte säker på var jag skulle lägga den här tråden nånstans... Det är så att jag vill gärna ha länkar till alla möjliga...
Svar
5
· Visningar
2 774
Senast: Nougat
·
Avel Om man har ett sto som fått foderfång är det lättare att hon dessutom råkar ut för förlossnings fång? Vilka har ni shettis ägare...
Svar
2
· Visningar
906
Avel Hej!! MItt sto var dräktig på 18:e dagen. Då jag inte är van vid detta så går jag nu o oroar mig hela tiden att hon kastat. Idag är...
Svar
7
· Visningar
1 117
Senast: tinafinis
·
R
Avel Finns det någon som vet ifall jag får visa mitt föl på fölmönstring? Jag har ett irländskt sto med okänd härstammning. Hon har svenskt...
Svar
4
· Visningar
898
Senast: Ryttarinna
·
Avel Hur viktigt är färgen på papper för er när ni köper häst? Betalar ni samma för en häst med ex. vita papper som med gröna, om det är...
Svar
16
· Visningar
1 241
Senast: Görel
·
L
Avel Har ett litet sto som jag har tänkt betäcka nästa år tyvärr är hon reggad som svenskridponny med okändhärstamning. Men har funderat på...
Svar
10
· Visningar
1 265
Senast: Lindis
·
I
Avel Då mamma Boletta var lite risig efter fölningen igår hann jag inte ner till apoteket för att köpa avmaskningsmedel. Ska ner dit om en...
Svar
2
· Visningar
896
Senast: Madick
·
D
Avel Hade mitt sto på betäckning för ca 2 veckor sedan. Nu har hon fått 2 vårtor precis under slidan. :crazy: Vad är det? någon som vart...
Svar
5
· Visningar
875
Senast: DuploBit
·
Avel Hej! Vet någon något om Welsh eller Connemarahingstar i sverige?? Stam, färg, hur dem gått på utstälningar och tävlingar, och hur...
Svar
14
· Visningar
1 348
Senast: Nougat
·
J
Avel Ni som har koll på dom olika sto familjerna vad vet ni om stofamilj 4? Har ett sto i avel ur just stof 4, hade varit kul att veta lite mer! 5 6 7
Svar
124
· Visningar
13 220
Senast: CowMow
·
P
Avel Fick inbjudan (eller information om) fölbesiktning idag. Har dock ett litet problem tror jag.... Mitt sto dog efter fölningen, så fölet...
Svar
5
· Visningar
1 125
Senast: PrincessOfLjungen
·
Avel Jag har nyligen fått reda på att min häst har kissing spines.:( Hon har fungerat som tävlingshäst med meriter upp till msv hoppning och...
Svar
8
· Visningar
5 735
Senast: QuickStar
·
Q
Avel Var på stationen idag och kollade stoet på 17:e dygnet. Och hon var dräktig :bump:, på första försöket dessutom. MEN det fanns två...
Svar
8
· Visningar
1 158
Senast: Quadrophenia
·
Avel Finns det någon lista på nätet över veterinärer som utför ultraljud eller blir det till att ringa runt. Finns ju inte många i...
Svar
2
· Visningar
669

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Pyramider i Sverige

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Tar jag rätt beslut att avliva?