Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Avel Är det vanligt att fölen får upprätade kotor under växtperioder? Jag tycker att min ser hemsk ut just nu (3½ mån), han är jätterak i...
Svar
10
· Visningar
3 150
Senast: knyttet
·
Avel Hur vanligt förekommande är det att hingstar tas ur avel pga eksem? Det enda fallet jag känner till är shetlandshingsten Skäpperöds...
Svar
10
· Visningar
1 329
P
Avel Hej! Har med intresse följt flera års bruksprov samt visningar och årgångstester. Ibland blir jag faktiskt riktigt förbannad! Ta... 2
Svar
39
· Visningar
2 675
Senast: shady
·
F
Avel Det verkar vara ganska(?) vanligt att korsa halvblod med connemara. Men varför? Vad är man ute efter och vad blir resultatet? Kan... 2 3
Svar
56
· Visningar
6 450
Senast: tjoffsan
·
S
Avel till delmar? någon som har den?
Svar
1
· Visningar
690
Senast: Görel
·
Avel Hej alla avelsproffs! Nu bombar jag er med frågor :-) Hoppas att någon orkar svara. Om jag nu bestämmer mig för att testa ta ett...
Svar
2
· Visningar
782
Senast: malinsky
·
N
Avel Hur vanligt är igentligen abortvirus?? Är det många av er här som vaccinerar era ston emot det? (jag vet att vaccinet inte är 100%, men... 2
Svar
35
· Visningar
2 281
Senast: Pirayan
·
Avel Hej igen! :bump: Jag funderar vidare på den ev betäckningen av min foderhäst. Hon är AB premierad pga placeringar i LA, vad menas... 2
Svar
24
· Visningar
1 791
Senast: malinsky
·
F
Avel Är på G att köpa ett fullblodssto och har fått myror i huvudet. Om jag väjer tex Eighty Eight Keys xx så är ju båda fullblod. Men...
Svar
17
· Visningar
1 386
Senast: roslagen
·
Avel Någon som hört talas om en icke godkänd hingst som heter Inferno? Allt jag vet om honom är att han har en avkomma född 1977 ue Country Boy.
Svar
13
· Visningar
1 146
Senast: Mitrolle
·
Avel Någon som vet ngt om hur avkommorna blir från Londonerry. Jag har läst att han har lämnat efter sig många godkända hingstar, men hur är...
Svar
9
· Visningar
1 064
Senast: cissiny
·
Avel Jag håller på att köpa en ponny. Ägaren säger att han är tysk ridponny, jag har inte fått någon stam på honom men mamman är tydligen...
Svar
9
· Visningar
1 832
Senast: poloplayer
·
Avel Finns det nån lista att hitta nånstans? I Ridsport fanns bara antalet anmälda, och på ASVH:s hemsida hittar jag den inte.
Svar
1
· Visningar
641
Senast: belize
·
S
Avel Läste i Hingstkatalogen: BLUP-indexet för mankhöjd anges inte med 100 som bas utan som absolut avvikelse i cm från rasmedelvärdet...
Svar
2
· Visningar
952
Senast: Thesen
·
Avel Har det blivit något tjockare nu. Hur långt gångna är dom nu. Mitt är nu framme 106 dagar. Hon har ätit lite för mycket . Har...
Svar
7
· Visningar
1 043
Senast: Arapaloosa
·
A
Avel Hej! Jag söker efter en avelsförening i Holland, inte KWPN. Kommer inte ihåg vad den hette (står på medryttarhästens pass som jag inte...
Svar
2
· Visningar
786
Senast: annae
·
A
Avel Jag har ett Sv.Halvblod som är 14-15år, Mendelssohn. e. Trofe (stavas?) u. Souvenir(stavas?) ue. Nepal. Kan nån berätta mer om dom...
Svar
3
· Visningar
711
Senast: AtletShipping
·
S
Avel Jag hade nästan bestämt mig för att inte ta något föl på mitt sto, men nu har massvis med problem lossnat här under sommaren (efter 8...
Svar
10
· Visningar
1 384
Senast: Darbhanga
·
D
Avel Behöver lite tips om vart jag kan hitta sidor där man kan söka på andalusierhingstar. Har sökt och sökt efter en hingst som tydligen ska... 2
Svar
29
· Visningar
6 028
Senast: sagani
·
Avel Jag köpte mig ju ett fullblodssto i våras, för avelsändamål. Tycker det är lite kul med fbl, då man kan avla i alla möjliga...
Svar
4
· Visningar
855
Senast: Dalatjej
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka