Bukefalos 28 år!

Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Ett ekipage blir utblåst pga att domaren tycker att hästen är oren. Några dagar senare ska samma ekipage tävla igen... Om ni vore...
Svar
6
· Visningar
1 791
Senast: orkide
·
Dressyr Roar mig med att titta på dressyrfinalen från ryttar VM 1990 som gick i Stockholm. http://www.oppetarkiv.se/video/2262732/ryttar-vm-1990...
Svar
13
· Visningar
1 917
Senast: Kratus
·
Fälttävlan är det ngt vettigt att ha, köpte ett par på falsterbo och invigde de igår :love:. frågan är nu bara om jag ska våga ha dem på...
Svar
10
· Visningar
1 335
Senast: Korven
·
Dressyr Hur kommer ni se ut på tävlingsbanan denna säsongen? Har ni varit tvungna att förändra något med tanke på uppmärksamheten kring loggor...
Svar
18
· Visningar
6 557
Western Vilka märken har sadlar passande bred maxad c-ponny med svängd ryggprofil och manke? Sadelläget är ca 45 långt och totallängd på sadeln...
Svar
12
· Visningar
1 290
Senast: djezima
·
Dressyr Jag och min häst har varit på dressyrclinic för en utländs ryttare/tränare. Vi fick mycket beröm och jag kände mig verkligen taggad...
Svar
11
· Visningar
2 288
Senast: Myy
·
Trav Hur ska man tänka och värdera om ens sto är värt att avla på? Alltså värt för en själv, inte för försäljning med vinst. Jag vill främst...
Svar
12
· Visningar
1 886
Senast: sandrafors
·
Körning Någon mer än jag som kommer kolla? Min "gamle" lärare Axel kör ju, dessutom med ett gäng hästar där jag har kört några av hästarna och...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 251
Senast: Kratus
·
Fälttävlan Hej på er! Finns det några banor kvar runt Tidaholm-Skövde trakten? Eller är Tranemo närmast från Jönköping?
Svar
7
· Visningar
1 061
Western Var hittar jag en sån? Eller finns det något hemmabygge jag kan göra? Heter det bakgjord på svenska?
Svar
11
· Visningar
1 229
Senast: Digbil
·
Dressyr Eek, är det inte längre valfritt med sporrar på lokal tävling?! Såhär står det i TR: Gärna snabba svar, har en häst som ska tävla...
Svar
2
· Visningar
741
Senast: Equilina
·
Islandshäst Är på gång och letar unghäst, och nu även blivande försäkringsbolag! Vad har ni för erfarenheter och vad skulle ni rekommendera...
Svar
9
· Visningar
1 237
Senast: Freyr
·
Western Har två sadlar hemma på prov, en Garland G 200 e och en The American 1426. Ni som har erfarenhet av båda, vilken rekommenderar ni...
Svar
2
· Visningar
897
Senast: Jannice
·
Dressyr I vilket moment i hästens fotförflyttning ger man egentligen galoppfattningshjälpen? Galoppen börjar ju med ytterbak, gör man fattningen...
Svar
0
· Visningar
532
Senast: Luddet
·
Dressyr Min häst är extremt tryck- och skavkänslig. Nu går han med engelsk nosgrimma, normalt spänd (dvs inte hårt åtdragen). På undersidan mot...
Svar
11
· Visningar
1 623
Western I slutet på maj köpte jag ett 11-årigt arabsto, hon var sutten/åkt på men annars helt grön. Första gångerna red jag i grimma, sedan...
2
Svar
20
· Visningar
4 535
Senast: Em-Jay
·
Dressyr Danne håller på att sättas igång av mina medryttare (själv kan jag inte rida pga foglossning). Jag har ordnat ett program för detta som...
2
Svar
22
· Visningar
2 569
Senast: Itzyditzy
·
Islandshäst Hej! Nu står jag inför valet och kvalet om mitt nästa inköp ska bli ytligare ett par boots, eller om jag ska investera i ett par klockor...
Svar
4
· Visningar
1 201
Senast: Askur
·
Islandshäst Vill ha lite råd: Jag letar fn efter ny häst och har sett en väldigt fin valack som verkar vara min typ av häst men det är en unghäst...
Svar
9
· Visningar
1 246
Senast: Milene
·
Dressyr Hur ser man vilken modell man har köpt? Fick sadeln utprovad och de sa att de va en Cortina. Men hur ser man egentligen om det är en...
Svar
1
· Visningar
987
Senast: Michis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Presentation och frågor 💖🦄
  • Föl 2020
  • Insektsspray

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp