Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Körning Ja folk runt Mälardalen vad tycks om en härlig buketräff i sommar? Vi träffas kör en långtur med hästarna och fikar och sedan på...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 555
Senast: Nielaa
·
Hoppning Någon som har bra koll på detta? Vilka punkter bedöms? Vad är maxpoängen? Hur många domare? Nyfiken på hur bra poäng ponnyryttarna i SM...
Svar
8
· Visningar
5 595
Senast: Equilina
·
Tävling Hejsan! Jag är totalt grön på allt som gäller tävlingar och sådant. Men jag har ridit och hållit på med hästar i omkring 20 år, både...
Svar
5
· Visningar
1 598
Senast: BaBoo86
·
Islandshäst Rider idag dressyr på msv nivå men är sugen på att testa islandshäst. Men inte turridning utan "riktig" ridning, träna liksom. Tycker...
2
Svar
27
· Visningar
3 059
Senast: Gimlan
·
Islandshäst Jag vet att man inte bör passträna sina hästar för mycket, men när man är i presis i början av karriären, och man vill träna läggningar...
Svar
3
· Visningar
1 286
Senast: yew98fq
·
  • Låst
Dressyr Hur har ni andra det med motivationen nu? De flesta har kanske ridit sista tävlingen eller har bara nån enstaka kvar och det ligger en...
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
184 293
Senast: Tulip
·
Islandshäst Jag läser både köpes- och säljesannonser och funderar på om nästa egna häst, den dag min ponny är färdig här på jorden, ska bli en...
2
Svar
30
· Visningar
5 573
Senast: kopur
·
Körning Några enkla frågor, eftersom ämnet kommit upp i en diskussion. Är lång man på shetlandsponny att anse som ovårdat, så att det drar ner...
Svar
6
· Visningar
1 119
Senast: Lavinia
·
Distans Har hittills endast ridit min häst med helt vanliga järnskor på hovarna. Har inga bekymmer med tappskor - vår hovslagare är toppen på...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
16 658
Senast: mahlmt
·
Körning Hur får man fram vilken storlek det är på en loksele? Grannarna har en liggandes och de var oense om till vilken häst de använt den...
Svar
4
· Visningar
3 561
Senast: Explorer
·
Hoppning Årets kanske dummaste och mest onödiga trådstart.. Ber om ursäkt för det ;) Men så här ligger det till. Jag red på ridskola som barn...
Svar
2
· Visningar
1 455
Senast: nullo-modo
·
Islandshäst Ja hur många är det här inne som kör med sina islandshästar? Kör ni bara för nöjes skull hemma eller tränar och tävlar ni även i...
2
Svar
27
· Visningar
3 800
Senast: Nielaa
·
Dressyr Jag märker att det är mer okej att rida på en stång som är "för löst" spänd jämfört med pessoa. Hur kommer det sig? Borde inte det ge...
Svar
13
· Visningar
2 576
Senast: mily
·
Western Tjohopp. Tänkte det måste finnas de med 2011or??? Har inte en egen men har min systers här på lån närmaste halvåret eller året...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
44 215
Senast: Annie1982
·
Hoppning Någon som har tips om försäljnings stall i tyskland eller holland ? Vill inte ha mellanhänder av andra försäljnings stall i Sverige...
Svar
0
· Visningar
2 298
Senast: bibboni
·
Dressyr Får vuxna rida ponnyer i t.e.x femårschamponat? :)
Svar
11
· Visningar
1 239
Senast: lil-sis
·
Hoppning Jag är osäker på vad som gäller i kvalen till 130, 140, 150. I TR läser jag att man ska ha två felfria grundomgångar i den lägre...
Svar
4
· Visningar
1 320
Senast: Lady_S
·
Hoppning Min häst dyker efter hindrena varför gör han det?!?:confused::eek:
Svar
6
· Visningar
1 787
Senast: colowi
·
Trav Finns det någon som kan berätta om den här hästen? Mer än att han var norskfödd 1968? Någon som vet hur avkommorna var, såg ut osv? Bild...
Svar
1
· Visningar
952
Senast: Pegasus63
·
Dressyr Jag tog grönt kort första året kravet kom , men har tappat bort det . Vet ni om det finns reggat nån stans så man kan beställa nytt ?
Svar
8
· Visningar
3 838
Senast: landet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp