Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

N
Körning Hej. Jag skulle behöva lite hjälp med min töm körning. Jag har en schettis som är in körd (inte av mig, förra ägarna) Han är jätte... 2
Svar
22
· Visningar
2 556
Senast: Nobelis
·
B
  • Låst
Tävling när man är 1a .. innan man börjar ärevarvet ? säger man hälsning ? eller hur är det de går till? 2 3
Svar
44
· Visningar
8 739
Hoppning Nu vill jag se bilder på prestige & stübben sadlar, så fram med det. Helst till häst men utan går också bra.
Svar
1
· Visningar
837
Senast: Inka-90
·
Hoppning hej bukisar!! jag har tröttnat att bygga hink-hinder, så jag hoppas att någon av er har några ideer på lätta och inte för dyra...
Svar
2
· Visningar
2 446
Senast: Tinuri
·
Trav Märkligt värre... http://www.travnet.se/www/public/webb/default.asp?menuID=1&dayID=6&banID=03&infoID=21386&infoTyp=nyhet 2
Svar
35
· Visningar
4 840
Senast: Indyhope
·
M
Western Hejsan... Jag har precis fått veta att min häst har ringkota så förmodligen måste hon avlivas om ett år.. :cry: Efter henne har...
Svar
13
· Visningar
1 793
Senast: wrangler
·
C
Islandshäst Såg på sharpmans hemsida att de ska ha ett stort utbud av ridbyxor. Är det någon här som köpt/sett ett par bra/billiga islandsridbyxor...
Svar
11
· Visningar
1 368
Senast: COQ
·
Western Hejsan! HAr en welsh cob hingst på 2 år, undrar om det är en bra ras för western? Skicka gärna in bilder m.m och skriv om du har en... 2
Svar
39
· Visningar
3 704
Senast: Mirre
·
E
Övr. Grenar Jag går i tankar om att skaffa mig ett till fullblod. Kollar på allt mellan himmel och jord :-) Min fundering som jag hoppas ni...
Svar
4
· Visningar
1 003
Senast: MalanMjöl
·
F
Dressyr Jag har lite funderingar ang hur tungt/lätt man sitter och vill sitta. Har funderat lite på det, och vad vi har diskuterat här, men... 8 9 10
Svar
186
· Visningar
12 022
Senast: Lord Owen
·
C
Dressyr Jag har ett svenskt halvblod som är helt fantastisk i höger varv, men i vänster varv blir han typ spänd. Han vill heller inte böja sig...
Svar
17
· Visningar
2 340
Senast: clarinho
·
Western jag hittar inte western på programmet på globen i år? :( Men tornerspel, shettisar och islänningar kan dom minsann ha varje dag... 5 6 7
Svar
133
· Visningar
8 935
Senast: lillaida
·
Hoppning Såg på hoppningen i Globen (reprisen efter küren) och då berättade dom om ett slags bakskydd man kunde sätta för att hästen skulle slå...
Svar
9
· Visningar
1 155
Senast: ZanMiguel
·
M
Fälttävlan vad är lägsta ålder för hästarna i vilka klasser? Eller är det nån gräns?
Svar
2
· Visningar
941
Senast: OldQ
·
  • Omröstning Omröstning
Islandshäst Med tanke på den livliga debatt som varit, hur vill du att den framtida avlen i Sverige ska bedrivas? Jag har avsiktligt utelämnat... 6 7 8
Svar
140
· Visningar
12 177
Senast: Boj
·
A
Körning Jag undrar om det är någon som har några bra tips på övningar för att göra halt? Det kanske låter konstigt men kommandot går liksom inte...
Svar
1
· Visningar
956
  • Låst
Dressyr Jag jobbar väldigt mycket med galoppen på min häst just nu. Försöker få honom att byta galopp på kommando när vi byter varv. Egentligen...
Svar
10
· Visningar
2 153
Hoppning jag blir alltid så fundersam när jag ser andra hoppa, vare sig det är löshoppning eller hoppning med ryttare. en del människor slutar...
Svar
18
· Visningar
2 838
Senast: emiiilia_
·
M
Western Sista helgen i maj 2008 ordnar Appaloosa Horse Club Sweden en internationell traillritt på Hökensås mellan Jönköping och Falköping. Den...
Svar
10
· Visningar
1 379
Senast: melsappaloosas
·
R
Tävling Jag måste få ge utlopp för mina åsikter. Var är den här sporten på väg egentligen? - Kolla vilka fruktansvärda summor som spenderas... 2 3
Svar
42
· Visningar
4 710
Senast: Extrem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka