Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

B
Western Får man ha nosrem på tävling?
Svar
4
· Visningar
1 410
Senast: silca
·
Hoppning Pratar ni mycket med hästarna när ni tävlar i hoppning? Eller använder mycket rösthjälper? Jag har kommit fram till att om jag... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 610
Senast: midnight surprise
·
Western Hej! Eftersom att jag bara ridit western i ca 2 månader, har jag en liten fråga. Det kan va en dum fråga, men som en lärare alltid sa...
Svar
9
· Visningar
1 494
Senast: Kickis
·
Körning Jag är spekulant på en vagn. Denna har ändrats från originalutförandet. Skaklarna är förlängda av en "hemmasvetsare". Frågan är därför...
Svar
2
· Visningar
957
Senast: Goat lover
·
A
Körning Hur gör ni? Alla med små hästar kan ju oftast ställa den i transporten eller lägga det på takräcket...men har man en vagn som väger 150...
Svar
11
· Visningar
1 507
Senast: åke
·
Dressyr Eftersom att jag halft tagit över dressyrsadel tråden, och insåg att det var inte det tråden handlade om så gör jag den här tråden, på... 2
Svar
37
· Visningar
5 569
Senast: Salinero
·
K
Hoppning Jag har tänkt på en sak rätt länge nu... Många ryttare är fixerade på att kunna hoppa högt, inte att kunna hoppa bra. MEN om man...
Svar
5
· Visningar
1 039
Senast: johannaaaa
·
S
Hoppning Hur går man en bana? Mäter man från där hästen hoppar av eller ända fram till hindret? :confused:
Svar
4
· Visningar
1 080
Senast: saraac
·
Hoppning Nu är det så jag ska tävla imorgon, men jag känner absolut ingen fokus och jag känner mig snarare stressad än fokuserad och peppad...
Svar
11
· Visningar
1 161
·
W
Hoppning Tjena..Jag har precis köpt ett vbl sto på 9 år som har sått i ca 2 år..Före de gick hon i träning hos en tjej som tydligen lärde henne...
Svar
5
· Visningar
956
·
Övr. Grenar Halloj Tänkte bara fråga, vad kostar det på ett ungefär om man vill att sin häst ska stå i träning hos någon tränare på tex. Täby...
Svar
7
· Visningar
1 540
Senast: Annika Källse
·
K
  • Låst
Hoppning Är det sant att det blir obligatóriskt med säkerhetsväst för Juniorer 2008 ? Isåfall, finns det någon sida där man kan läsa om detta ...
Svar
5
· Visningar
853
Senast: LenaH
·
W
Hoppning Sist jag löshoppade min unghäst så överhoppade han väldigt mycket pga att han var så laddad och tycker det är så himla kul. Såg då att...
Svar
2
· Visningar
854
·
Övr. Grenar som rubriken säger... otroligt tacksam för roliga ridövningar för barn.. Gärna riddar, western el gymkhana inspirerat.. Hur ska de...
Svar
2
· Visningar
2 060
Senast: Fenestra
·
C
Islandshäst Hej! Jag undrar ifall någon vet följande..... En häst som passar med sadeln Topreiter Z, skulle samma häst även kunna "passa i" en...
Svar
1
· Visningar
1 056
Senast: B0ll
·
Distans Jag har fundrat lite på en sak nu ett tag och tänkte jag skulle få lite respons på mina tankar. Det här med att dela ut BC i 50 km...
Svar
13
· Visningar
2 161
Senast: Maddeengstrom
·
C
Övr. Grenar (Vet inte om tråden ligger rätt men flytta den gärna annars!) Jag vet att det finns många liknande trådar men hittar ingen om riddare i...
Svar
7
· Visningar
1 142
Senast: Scorpan
·
P
Fälttävlan Var ute vid min underbara sandgrop idag där vi brukar klättra och träna kondition. Märkte dock att den nu är belagd med is så det var...
Svar
7
· Visningar
1 553
Senast: LoveMissOnly
·
Western Hur långa är ni? Vilken/vilka gren/ar tävlar ni i, om ni tävlar? Vad anser ni är "lagom" mankhöjd på häst för dem olika grenarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 484
Senast: FunnyFlyer
·
Hoppning Hörde ordet på TVsändningarna från Globen häromdagen, och hon beskrev det som ett skydd man knäpper med kardborreband, och det gör att...
Svar
13
· Visningar
4 701
Senast: Virtual
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bästa länet för häst?
  • Födda 2022