Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

T
Övr. Grenar Herregud, jag är i chock. Läste precis om att han fick transportsjuka under hemresan hem från Baden Baden...
Svar
6
· Visningar
1 765
Senast: Messy
·
Övr. Grenar Har en fundering ang "sparring" (tror det heter så). Hur tränas det?? Vilken typ av hästar använder man?? Hur är skaderisken (båda... 2
Svar
21
· Visningar
2 865
Senast: Gisburne
·
Dressyr Finns det sånna att finna ute butiken? Har precis köpt Centaurs rundsydda OS-träns och tänkte nu försöka fixa till nosgrimman så den... 2 3
Svar
47
· Visningar
4 548
Senast: Victovie
·
L
Hoppning ;)Hejsan! jag undrar om Wintec sadlarna är bra? och är det fint med brun utrustning på svart häst?? tacksamm för svar!:confused:
Svar
7
· Visningar
1 056
Senast: Baddy96
·
E
Körning Hej jag skulle jätte gärna ha lite tips hur jag ska köra min shettis för att få mera fart i henne, hön är som så cool och har ingen... 2
Svar
31
· Visningar
2 831
Senast: erlandsson
·
S
Dressyr ser man ju inte så ofta. jag har det på min röösli. hästen gillar inte dressyrgjordar så mycket... vad för dressyrsadlar finns det...
Svar
11
· Visningar
2 183
Senast: Spirit
·
Islandshäst Longerade dotterns sto i dag, och vid övergång från skritt till trav, men bara i vänster varv, så gör hon en galopproll. Vet någon...
Svar
3
· Visningar
1 122
Senast: kryptisk
·
Övr. Grenar Någon som har lite info om moment som ingår, vad som "bedöms" och vilka tävlingsmoment? Eller bra sida att läsa på? Gärna träningstips...
Svar
2
· Visningar
1 097
Senast: Totola
·
I
Fälttävlan Hur gör ni?:) Byter ni eller har ni samma? Får man ha pullarträns i dressyren? någon som annvänder det? 2
Svar
32
· Visningar
3 571
Senast: jagvillvaraifred
·
J
Islandshäst Har ni fått tävla lätta klasser med tex easy boots? Alltså boots istället för skor? Tror att det står att man inte får ha typ "galocher"... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
4 981
Senast: Michis
·
B
Western hej! undrar om någon vet var man kan få tag i filmen 8sekunder (8 seconds) såg den första gången på ett ridläger för Per Larsson... den...
Svar
6
· Visningar
1 158
Senast: CaliforniaSwed
·
C
Western Och vad köpte ni? Jag var inne på e-bay och hittade otroligt snygga westernprylar och kläder men det jag nu undrar är. Hur mycket...
Svar
15
· Visningar
2 058
Senast: CaliforniaSwed
·
Körning Nu i helgen sa ska vi kora var Pixi, en stor pecheron forst pa en polo turnering och sen sa ska vi in till shanghai for att kora hast...
Svar
11
· Visningar
1 368
Senast: nzhelga
·
Fälttävlan Har inte Gärds fått någon egen tråd. Nåväl, vilka ska dit? Jag ska dit, har en tjej som ska tävla Hugo åt mig nu när jag själv är... 6 7 8
Svar
142
· Visningar
11 283
Senast: Ohwall
·
Islandshäst Vet att det har talats om detta tidigare, men är tullavgiften borta på importavgiften för hästar ifrån island?:confused:
Svar
2
· Visningar
981
Senast: Hallau
·
Körning Köpte Min Häst idag efter att jag sett självaste Tomas Eriksson i en tecknad serie :eek: Har ännu ej läst den, men tyckte det var...
Svar
1
· Visningar
1 012
F
Western Jag har en westernsadel som jag har haft lite över ett halvår. Den är super bra, ligger riktigt bra på hästen och jätte skön att rida i...
Svar
3
· Visningar
1 957
Senast: Westernmamma
·
Islandshäst Visst har reglerna ändrats något det senaste åren i Lätta klasser? Jag har för mig att tempot i tölten är ett annat. (valfritt... 2
Svar
29
· Visningar
3 003
Senast: Kiickan
·
T
Islandshäst Någon som lämnat sin häst till c-tränare. Vad kunde hästen efter 1, 2 och ev 3 månader?
Svar
3
· Visningar
1 482
Senast: Svalan
·
Övr. Grenar Jag har släktforskat lite i min hästs stamtavla och upptäckt att hon har Hyperion på sin mammas sida (Hyperion, Född 1930, Efter...
Svar
8
· Visningar
1 419
Senast: henrietta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka