Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

G
Körning Hejsan, jag behöver tips om vart jag kan få tag i en lämplig sele till min minishettis på 75 cm i mankhöjd. Han kan inte ha... 2
Svar
26
· Visningar
4 631
Senast: Nussikan
·
Körning Phuuu.. Nu är det gjort.. Så många NYA saker som Krutrök och jag upplevt tillsammans igår. Första gången som han åkte transport i...
Svar
14
· Visningar
1 240
Senast: a_c72
·
M
Trav hej på er! Kan någon hjälpa mig!!! Ang travhästar som man söker på atg's hemsida: jag vill veta om man står reg som ägare på en...
Svar
1
· Visningar
1 464
Senast: nilema
·
U
Dressyr Nu har jag som hoppryttare en fråga som jag blev lite nyfiken på. Min kompis tävlar regional LA och ska starta en lb (klubb) om ett...
Svar
16
· Visningar
2 270
Senast: Ganesco
·
F
Islandshäst Hej ! jag har ett sto som är fem år gammal & blev inriden som fyråring ,men i sommras skickade jag henne på betäckning i sjuveckor...
Svar
1
· Visningar
901
Senast: LinnK
·
Distans Först måste jag säga tack för en trevligt arrangerad utbildningsritt! Underbart vacker bana genom bokskogen bland höstlöven (...och vi... 2
Svar
32
· Visningar
4 165
Senast: Cleese
·
Western Har på en del tävlingar (större) sett hur ryttarna rider fram hästarna kraftigt bakom lod, nästan med mulen i bogen. min fråga är ju... 3 4 5
Svar
86
· Visningar
7 642
Senast: bigganl
·
Distans Vilken åldersgräns gäller vid distanstävling om man rider D-ponny?? hittar bara hopp & dressyr.. :bow: tacksam för svar :bow:
Svar
4
· Visningar
1 197
Senast: Liten
·
S
Islandshäst Jag sitter just nu och funderar och planerar på hur jag ska gå tillväga för att ha en fullt ridbar häst som är klar för bedömning till... 2
Svar
31
· Visningar
3 213
Senast: Sassa
·
N
Western Idiotförklara mig inte nu :D Men hur är det där med vikthjälper egentligen? Är det så att man ska sitta ner på tex höger sittben om man...
Svar
16
· Visningar
2 691
Senast: em76
·
Hoppning Hej! Jag behöver goda råd och tips. Är osäker i hoppningen och min hoppglada, men helt orutinerade unghäst, har börjat tycka att...
Svar
14
· Visningar
2 304
Senast: neferra
·
Hoppning Som Hopphästklubben anordnar,är det nån som ska anmäla sin häst? Visar man hästen själv,eller finns det folk på plats som fixar allt... 2
Svar
27
· Visningar
3 508
Senast: Pegija1
·
Islandshäst Många läckra killar var det :d Jättekul att se så många fina fyrgångare också. Soldan, Stari, Berserkur - vilka hästar :eek... 12 13 14
Svar
260
· Visningar
41 933
Senast: fruma
·
M
Hoppning Jag rider en nordsvensk på 12 år nu, ett par gånger i veckan och jag vill jättegärna börja hoppa lite smått med honom(hat tillåtelse...
Svar
1
· Visningar
768
Senast: Snyggve
·
Dressyr min nya häst lägger gärna huvudet i händerna på en, och då jag tidigare bara haft hästar som varit otroligt lätta i munnen har jag ingen... 2
Svar
39
· Visningar
3 450
Senast: Helan
·
Dressyr Vilka märken kan vara lämpliga att prova på en ponny med låg manke, kort och ganska rak rygg? sadelläget endast 39 cm.
Svar
5
· Visningar
1 574
Senast: bigganl
·
Hoppning Blåbäret åkallar den stora bukefaliska kunskapsbanken :bow: Någon som har tips på enkla hoppövningar till nybörjare (och barn)...
Svar
17
· Visningar
10 743
S
Western Jag rider normalt i 17-17,5" i engelska sadlar... 16,5" går nog men blir lite trångt (har nog råkat ut för det någon gång på ridskola...
Svar
9
· Visningar
1 799
H
Dressyr Hej! Har varit totalkär i denna sadeln sen jag såg den i nån katalog för måååånga år sen. Men jag har fortfarande inte förstått riktigt...
Svar
18
· Visningar
2 260
Senast: Hilona2003
·
S
Hoppning Övningar, tips, bra böcker? Jag ska börja utbilda min 5-åring över hinder är tanken, men jag vill absolut löshoppa henne innan jag...
Svar
1
· Visningar
863
Senast: Giinne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Brodd och skydd?
  • Stora shoppingtråden III