Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

X
Fälttävlan Urs, snacka om nervös jag börjar bli. Inte för just själva tävlingsmomenten, men allt man ska komma ihåg! En "endags tävling"...
Svar
6
· Visningar
940
Western Ska köpa sadel till min 2 åring nu va det tänkt, men vilken bomvid skall hon ha? mätte lite snabbt med tumstock idag och va ca 25 cm...
Svar
10
· Visningar
1 111
Senast: Egonson
·
Dressyr Nu har vi kommit till momentet förvänd galopp i vår utveckling. Något som inte uppskattas varken av mig eller Marabou. Marabou är en...
Svar
10
· Visningar
1 280
Senast: flashlight
·
I
Tävling Denna fråga kanske låter konstig, men, men. Frågar iaf ;) Finns det någon speciell dressyrtävling för just varmblod? Eller är det...
Svar
8
· Visningar
1 631
Senast: amalia
·
Körning När vet man att det är dax att byta gummeringen på en maratonvagns hjul? Vart gör man det och vet nån ca pris? Funderade o det behövdes...
Svar
6
· Visningar
1 168
Senast: Tussilago
·
M
Hoppning Jag ska köpa nya fram o bakskydd som endast ska användas till tävling. Vill inte ha några läder skydd... Funderar på eskadron...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 007
Dressyr Hur bedöms att använda rösten på dressyrtävling? Eller bör man viska lite tyst så bara hästen hör?
2
Svar
27
· Visningar
3 166
Senast: PrinceFair
·
Dressyr Efter "sminkar du dig när du tävlar dressyr"-tråden, började jag fundera på vad folk gör med håret på dressyrtävling. Jag har alltid...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 248
Senast: rompiss
·
B
Fälttävlan Eftersom alla intresserade ryttare på msv fälttävlan/hoppnivå kan anmäla sig (och hoppas på att få vara med) till Falsterbo Hunting så...
2
Svar
26
· Visningar
3 813
Senast: Novali01
·
Hoppning Ja nu ska jag äntligen våga mej ut på riktigt och tävla :D Känns superläskigt och superkul på samma gång..:bump: Min lilla tjejj är...
Svar
6
· Visningar
1 074
Senast: Aliche
·
Fälttävlan Hej skulle behöva lite tips och råd ang. konditionsträning. Sä hur tränar ni era hästar och hur anser ni att man tränar kondition bäst...
Svar
8
· Visningar
1 884
Senast: Fieber
·
S
Western Jag skulle vilja ha lite tips om vad jag kan hitta ett lasso av hyfsat bra kvalite , men som inte kostar så jättemycket. Har bara...
Svar
5
· Visningar
1 324
Senast: roping-malin
·
B
Lb
Hoppning Hej jag har hoppat L.D och L.C med min C-ponny men vill börja med L.B. Det var en regional tävlig nu och jag undrar om det är svårare...
Svar
7
· Visningar
1 285
Senast: Zpeed
·
Dressyr Jo, det är såhär att jag hade tänkt starta kallblodet i vår (och antagligen också hans) första dressyrtävling nånsin, om ca 2 veckor...
Svar
7
· Visningar
1 088
Senast: Luna10
·
M
Tävling Hej! Hur länge tycker ni att man ska ha ridit för att bara tävla?
Svar
12
· Visningar
1 347
Senast: Elute
·
Islandshäst Hej! undrar vad för storlek man skall köpa på transportskydd? Skall man ha ponny el cob? oftast finns det bara st ponny. tack för svar:D
Svar
2
· Visningar
1 195
Senast: pemblan
·
S
Tävling Hur många tävlingar i rad är rimligt? Jag ska tävla den 23/9. Två veckor senare är den en dressyrtävling jag är sugen att ställa upp i...
Svar
4
· Visningar
1 036
Senast: sandy_
·
Fälttävlan Lite instruktioner för er som nånsin funderat på att importera Ryttare från annan ort till era fälttävlanshästar: Först och främst se...
2
Svar
23
· Visningar
3 056
Senast: Novali01
·
N
Fälttävlan Jag har kanske fått en 4-åring att rida på Breeders då chefen ska tävla i Danmark samma helg, jag är skitnervös redan fast det inte ens...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 276
Senast: Novali01
·
A
Körning Köpte denna sele begagnad osedd för att ha under inkörning / tömkörning utav ponnyn. Tidigare har jag bara kört med travutrustning så...
2
Svar
37
· Visningar
4 552
Senast: freike
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp