Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Trav Betyder "fransk gång" att hästen har rollig trav?
Svar
3
· Visningar
1 601
Senast: Fnobby
·
Distans Hålls det någon prova-på ritt/nybörjarritt för oss som vill testa på hur det är att tävla i distansritt men inte vill rida de stora...
Svar
3
· Visningar
1 094
Senast: Liten
·
D
Hoppning Hej! Ska debutera min 4 åring om ett par veckor och undrar om det är någon härinne som vet om man får starta på hackamore? Hon går mkt...
Svar
2
· Visningar
1 283
Senast: DustyDancer
·
Dressyr Hur bär du dig åt då du rakriktar din häst? C 3 4 5
Svar
86
· Visningar
5 789
Senast: Fredrik_
·
Western Nån som känner till hur B****s långa oljerock är i kvalitén?
Svar
3
· Visningar
1 522
Senast: Paxinarion
·
Hoppning Har verkligen noll koll på ponny då jag aldrig tävlat det. Menläste i en annan tråd där stod: enligt TR: PONNY: gramantygel får...
Svar
2
· Visningar
1 030
Senast: EnPerson
·
Western Är inte westernryttare men jag har förstått att dessa bett främst används av er så jag provar att lägga min fråga här. Har en dam... 2
Svar
31
· Visningar
3 761
Senast: Egonson
·
F
Hoppning Jag har för mig att man kan göra ngt med ättiksprit för att få bort mögel i läder.....hur? Tacksam för hjälp, all min utrustning är...
Svar
2
· Visningar
1 050
Senast: ZOFUS
·
Fälttävlan Hejsan alla! Är det tillåtet att rida lätt i fältävlansprogramet 2007 debutant? Eller måste man sitta ner? :idea:
Svar
11
· Visningar
1 340
Senast: Estivuz
·
Körning Ja vad anser ni? Är skygglapparna en genialisk uppfinning eller är det bara dumt med skygglappar? Jag TROR att åsikterna går lite... 2
Svar
36
· Visningar
3 864
A
Hoppning Söker övningar där man tränar upp sin 2-punkt och 3-punkts sits. Samt balansen i dessa sitser. Gärna med bommar Så.. Shoot :)
Svar
3
· Visningar
1 563
Senast: elysee
·
Dressyr Jag har nu insett att min häst breddat sig för mycket för att sadeln ska ligga bra på honom nu. Han har nu en Edinburgh med bomvidd 3...
Svar
6
· Visningar
1 126
Senast: Fredag
·
Fälttävlan Nu vill jag veta vilka som har unghästar och satsar på Breeders i år? Som ni alla hört till leda snart:angel: så har jag en 5-åring som... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 815
Senast: Novali01
·
S
Trav Jag behöver lite råd angående våran shettis som är 3 år, nyligen inkörd. Hon är inte van vid att köras själv men tyvärr så har jag...
Svar
17
· Visningar
1 106
Senast: Seifur
·
Trav Var på Åby och gnäggade för en stund sedan. Hörde ryktas om att STC nu hade gett Åby klartecken för att använda sig av 2 Open...
Svar
7
· Visningar
1 180
Senast: solros
·
C
Dressyr Vilka klasser får man tävla med dom på tyglarna? Får man tävla med dom i lokal och reg tävlingar?
Svar
4
· Visningar
918
Trav Någon som haft att göra med en avkomma till honom?
Svar
8
· Visningar
1 603
Senast: pricccen
·
X
Dressyr Jag har letat överallt och jag KAN verkligen inte hitta BILDER på dom bett som är tillåtna! Jag har däremot LÄST att bett med...
Svar
11
· Visningar
1 147
Senast: remmis
·
L
  • Låst
Dressyr Behöver lite tips gällande ryggning.Har en häst som i trav, galopp o skritt är eftergiven , blir lite stark i halterna emellanåt. Går...
Svar
3
· Visningar
880
Senast: Rumpnissen
·
Körning En bekant har en fin gammal parsele, halvcollier, okänd ålder. Hon vill nu sälja den men vi har inte en aning om vad den kan vara värd...
Svar
1
· Visningar
709
Senast: Madelene
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka