Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Z
Övr. Grenar Hur är dessa hästar att rida..? Är det en myt eller är dom otroligt hisspiga, stressade och oberäknerliga? Har alltid fått höra att...
Svar
18
· Visningar
1 886
Senast: FirstAttempt
·
Hoppning ska tävla i helgen och undrar om man får tävla på hackamore i modell enligt bilden.
Svar
5
· Visningar
1 023
Senast: vicky417
·
M
Dressyr Hej , min ponny har väldigt tjock (Har shettis i sej) man och den är väldigt svår att rycka så det blir knoppman,.. ja vet lixom inte...
Svar
4
· Visningar
884
Senast: Tebazz
·
Övr. Grenar Derbyhelgen närmar sig! :D Plus lambadauktionen.. Vilka får man se här nere i skåneland?? ;) 2
Svar
25
· Visningar
3 562
Senast: Jockeyjoe
·
Dressyr Vi är en liten klubb och ska ordna med KM i dressyr. Deltagandet är inte så stort men undrar hur ni gör med placerade? Får alla... 2
Svar
20
· Visningar
2 107
Senast: isaaak_
·
Western La upp en tråd på Gnägg, men jag väljer att prova här med. Rida i stan? vad har ni för erfarenheter? Och säg inte bara "Nej!" eller...
Svar
18
· Visningar
1 508
Senast: Pleasure_in_Reining
·
Western Jag har börjat intressera mig för westernridning och har väl så småningom tänkt tävla oxå. Men samtidigt har jag en unghäst som jag har...
Svar
12
· Visningar
1 247
Senast: Lutten
·
J
Islandshäst Hur långt har ni mellan bommarna för era islandshästar??? När ni t.ex skall trava över bommarna. Och... Skall man ha samma mått även då...
Svar
17
· Visningar
4 764
Senast: Wippos
·
Dressyr Har anmält mig till två lokala dressyrklasser nu i helgen, men har av olika anledningar missat massor av träning nu inför som vi...
Svar
5
· Visningar
1 350
Senast: anna_j
·
L
Tävling har alltid haft vita ridbyxor på tävling, lokalt, och ska tävla nästa helg igen:rofl:. och funderar på om man måste ha vita ridbyxor...
Svar
12
· Visningar
1 501
Senast: Monsterkyss
·
Dressyr Jag och medryttarpållen ska ut på vår första lokala tävling på lördag. Ska rida LC:2 och LB:1 och har ingen större tilltro till att det... 2
Svar
24
· Visningar
2 047
Senast: KattisL
·
U
Western Tänkte kolla med er om ni har några tips till mig. Min häst har en förmåga att dra upp huvudet och bli väldigt stark och vill då gärna...
Svar
9
· Visningar
1 196
Senast: Tussemaja
·
M
Fälttävlan Hej! Jag ska om två veckor iväg på fälttävlansläger med min hopponny och jag behöver råd. Jag (och ponnyn) har aldrig hoppat en... 2
Svar
35
· Visningar
3 539
Senast: midnight surprise
·
Hoppning Hej! Jag undrar om någon här har ett tips på hur man ser avsprångspunkten till hinder. Ja tävlar med min häst på 90, 100 cm höjd nu men...
Svar
7
· Visningar
2 138
Senast: Kellog
·
Islandshäst Jag är så sugen på att visa lilla fölis som är född i slutet av mig. Vet ni om det finns några fölmönstringar hyfsat nära Stockholm?
Svar
1
· Visningar
757
Senast: Sputnick
·
R
Distans är det några som anmält sig och ska rida bilingeritten :rofl: själv ska jag rida 5 mil tävling. 2
Svar
34
· Visningar
4 455
Senast: harryhook
·
R
Islandshäst En kompis 11-åårige valack har tappat tölten, han hade den för några år sendan innan han blev avställd ett bra tag, nu töltar han inte...
Svar
2
· Visningar
949
Senast: Rák
·
Trav Ja finns det? En som passar till stora som små varmblod? Custom har någon som heter multiflex, eller de inte nåt alround? O i så fall...
Svar
8
· Visningar
1 271
Senast: juvelen
·
R
Distans Jag undrar om det är stor skillnad mellan dessa skinn? Jag har nämligen fått möjlighet att köpa fårskinn billigt. Har en häst som har...
Svar
8
· Visningar
4 334
Senast: karingadde
·
Dressyr Vad har ni för dressyrskydd? Är på gång att köpa, men vet inte vad för märke/modell osv. Inköpställe och pris tack. Gärna bild!:bump: 3 4 5
Svar
90
· Visningar
9 560
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka