Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

I
  • Låst
Distans Nu finns resultaten på Rimborittens hemsida både resultat och ryttarrapporter. För oss som arrangörer kändes det som en riktigt bra...
Svar
2
· Visningar
1 108
Trav Min häst har fått en liten reaktion i övre gaffelbandet. Har varit på stötvågsterapi med henne. Är det ngn som har fått bra resultat... 2
Svar
25
· Visningar
4 836
Senast: Fnobby
·
Islandshäst Nu är detta säkert en diskussion som är uppe ofta... Ursäkta om jag egentligen borde hålla till under annan tråd. Jag konstaterar med...
Svar
15
· Visningar
1 837
Senast: evis
·
E
Dressyr Jag vet egentligen vad jag tycker men jag MÅSTE få fråga vad ni andra har för åsikter ang det här med formen. I vår stall finns två... 2
Svar
20
· Visningar
2 567
Senast: Rohirrim
·
K
Islandshäst Tycker ni att det är för tidigt att longera/tömköra en tvåårig islandshäst? Korta pass så den bara förstår principen, t ex tio minuter i... 2 3
Svar
56
· Visningar
5 105
Senast: Stormur
·
L
Distans Vad tror Ni om en liten hingst e: Raams ee:Raaji eue: Karnawal ue: Magraf Jag letar efter en trevlig allround/distanshäst. Tyvärr...
Svar
9
· Visningar
1 414
Senast: Bewelinn
·
  • Låst
Dressyr Just nu siter jag med ett stort bekymer, jag behover hitta riktigt, riktigt bra ridstovlar av toppkvalitet och priset spelar inte sa...
Svar
2
· Visningar
694
R
Övr. Grenar Jo, jag sitter å glor på galoppen nu ... på fyran, och är lite putt över att det inte är trav istället ;) :angel: Men, ser att ni har...
Svar
3
· Visningar
1 040
Senast: ElinS
·
S
Övr. Grenar Jag ska ev ner på en åringsauktion i skåne (lund) med fbl den 10 augusti (nu kanske ni vet vilken det är utan att jag behöver skriva...
Svar
16
· Visningar
1 406
Senast: ElinS
·
Dressyr Är en Dominus och en Stübben Scandica ungefär lika böjda i bommen? Vilka är annars skillnaderna mellan dessa sadlar? Hur ny måste en...
Svar
3
· Visningar
690
C
Dressyr Hej! Min polle går nu med en allroundsadel i stl 17,5. (kommer ej ihåg märke) Jag skall köpa en syntetsadel och tänkte då ta och...
Svar
5
· Visningar
808
Dressyr Spinner vidare på dressyrskydd-tråden... Vad har ni för boots när ni rider dressyr?? Märke/färg/pris? 2
Svar
38
· Visningar
2 744
Senast: Agrimonia
·
T
Dressyr Vad anser ni är mest dressyrigt? Ska köpa ny kavaj och funderar på om jag ska välja ett eller två sprund bak. Har en som jag brukar...
Svar
5
· Visningar
1 754
Senast: Magnum
·
Hoppning Om framridningen hålls på grus och tävlingen på gräs, har ni broddat redan från början då? Måste ju vara smidigast, men gräsbrodd är ju...
Svar
16
· Visningar
1 341
Senast: Iso
·
E
Tävling jo min häst e lite knepig. på framridningen inför en tävling är han hur fin som helst, men så fort vi kommer in i ridhuset... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
9 639
Senast: Aajax
·
M
Western Hej e de någon som vet om de finns någon western affär i stockholm?? ska nämligen vissa hästar på elmia, så ja behöver en western...
Svar
5
· Visningar
2 383
Senast: monke
·
Körning har tömkört mitt sto ganska mycket! och hon värkar jätte lugn!! är det bara att hänga på vagnen? jag tänkte att man kanske ska prova...
Svar
4
· Visningar
918
Senast: Persikan
·
N
Körning Snälla ni som kan sånt här med körning kan ni hjälpa mig som hittills bara varit insnöad på ridning under 25 år? Jag har en shettis på 2... 2
Svar
21
· Visningar
2 089
·
N
Dressyr Jag ska lära min häst att byta galopp. Är det någon som har några tips? Jag har fått tipsen att vända snävt och "hoppa" över en bom på...
Svar
16
· Visningar
2 664
·
D
Trav Som ni kanske vet så har jag ett kallblodsföl hemma i hagen.. Sitter ute där så ofta jag kan och försöker skapa lite förtroende oss...
Svar
14
· Visningar
1 170
Senast: trav
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• GVFÖ 2025
  • Vad kan man äta till frukost?
  • Kriget i Ukraina, 2023 -

Hund, Katt, Andra Djur