Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

P
Western Jag har länge funderat på att börja rida western. Och har sedan ett år tillbaka hanterat hästar enligt NH. Det känns som att hela min...
Svar
5
· Visningar
877
Senast: fancyfree
·
M
Hoppning Jag undrar om man får ha vanligt tredelat bett på 4-års championatet? Det står vanligt tränsbett eller tränsbett med lösa ringar.. Menar...
Svar
18
· Visningar
1 313
Senast: SLD
·
M
Fälttävlan jag rider min ponny i en islandshästsadel nu eftersom den ligger bättre och -tro det eller ej- ger bättre stöd än min allround syntet...
Svar
4
· Visningar
806
Senast: midnight surprise
·
K
  • Låst
Hoppning Det skulle vara intressant och höra allas åsikter om denna nya stövel. Krävs intre att man ska ha provat den för att kunna delge sin åsikt.
Svar
4
· Visningar
1 067
Senast: LenaH
·
S
Dressyr Vad innebär det? :confused: Tydligen är det viktigt att hästar gör det(?), men varför? Vad är det för något, varför är det bra, etc etc...
Svar
7
· Visningar
4 338
Senast: Siluett
·
O
Hoppning Min tös ska starta första regionala hopptävlingen snart. Hon ska tävla kat D avd B, men jag undrar om ni kan hjälpa mig att räkna ut när...
Svar
15
· Visningar
1 682
Senast: Modest
·
Körning Hej! Jag undrar hur man går till väga om man vill tömköra sin häst. Vad behvöer man för utrustning? Hur ska man börja? Hur ska man...
Svar
1
· Visningar
827
A
Islandshäst Köpte Hästmagazinet som är ute nu och på sid 38 är det en artikel där bl a Johan Häggberg intervjuas. Det är en del rätt häftiga... 5 6 7
Svar
122
· Visningar
13 456
Senast: freyja
·
E
Islandshäst Ja, just nu är jag ganska förvirrad. Jag har en islandshäst som är 6 år. På sommaren har hon kliat av en del av manen (dock utan att få...
Svar
12
· Visningar
1 871
Senast: EvensPila
·
S
Hoppning Butet, Fleur de Lys. Fler? Vad finns det för sadlar där knäklossen börjar redan uppe vid framvalvet och inte flera cm längre ner? De...
Svar
13
· Visningar
1 691
Senast: sundance
·
Körning Kunde inte stå stilla i ngn av de 4 halterna i dressyren så där vart det bakläxa... Å lite missar här å var från förvirrad kusk som... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 867
Senast: silver
·
Körning kan ett islandssto ha bröstsele på när hon bara kör en lätt sulky eller behöver hon han någon annan sorts sele??
Svar
3
· Visningar
929
Senast: Nussikan
·
A
Dressyr Letar efter en bred nosgrimma med vitt foder med pullback knäppning som man kan ha en snokrem i. någon som kan tipsa om något snyggt?? :)
Svar
8
· Visningar
1 086
Senast: MiaFia
·
K
Dressyr Vart hittar jag en sadelgjords tunnel som bara har fårskinn på ena sidan den mot hästen?? Och andra sidan öppen med knäpping.. Hmm...
Svar
6
· Visningar
2 055
Senast: DressyrNordis
·
A
  • Låst
Hoppning Är det någon som har några intressanta förslag på vart man kan hitta hästar till salu? Hopphästar alltså. Förutom Buke, Hastnet och...
Svar
2
· Visningar
1 008
·
Övr. Grenar Hejsan! Jag heter Lina och är 19 år. Jag har bestämt mig för att börja med galopp. Har hållt på med hopphästar i större delen av mitt...
Svar
5
· Visningar
1 451
Senast: TropicalBreeze
·
K
Trav har nyligen köpt ett 4-årigt kallblod. han har gjort två provlopp som 2-åring men ägaren säger att han blev "sprängd" och valde att...
Svar
10
· Visningar
3 978
Senast: Konie
·
Övr. Grenar Jag har enbart hållit mig till "rid"relaterade forumen tidgare. Nu har jag börjat att smyga mig in lite här på galopp då jag sedan något...
Svar
2
· Visningar
1 138
Senast: amalia
·
M
  • Låst
Hoppning Har testat och provat, bytat och köpt sadlar. Men vilken sadel jag än har så passar den antingen inte mig eller hästen. Har hittat en...
Svar
2
· Visningar
823
·
B
Dressyr Vad motsvarar det i svenska storlekar ??
Svar
1
· Visningar
757
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka