Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

P
Dressyr Har köpt en nioårig vallack,som inte tolererar att jag sitter ner på honom i traven. Han är inte mycket markarbetad men går fint i form...
Svar
7
· Visningar
1 038
Senast: Julia_1993
·
F
Western Jag hittar inget schema ang Rhc, finns det någonstans så man kan läsa vilka dagar, tider respektive vilka klasser startar o.sv?
Svar
7
· Visningar
963
Senast: fancyfree
·
Islandshäst Nu har min islandshäst varit i Norge i 7 dager. Han har gått med eksemtecke ute. (Varit ute ung 4 timmar (mellan kl 12-16) varje dag-...
Svar
5
· Visningar
1 131
N
Trav Ytterligare en smådum fråga från mig:D men om man kollar i börjes katalog (tror jag) På körglasgögon, så står det att de ofärgade och...
Svar
6
· Visningar
1 687
Senast: Starport
·
C
Dressyr Min häst är väldigt känslig i munnen och lyder minsta skänkel. Men problemet är att han ändå är svår att få ner i form. När man tar för...
Svar
15
· Visningar
1 402
S
  • Låst
Hoppning Vilka tävlingsplatser tycker ni är bra och vilka tycker ni man ska åka till? Vilka inte? Kan ju vara bra att veta hur det är på...
Svar
2
· Visningar
861
Senast: Emsan
·
G
Körning Spontana reaktioner på denna vagn. den väger endast 60 kg och kan användas till både enbet och par. Jag funderar på att skaffa en... 2
Svar
28
· Visningar
3 141
Senast: Goat lover
·
Western Va tidigare tänkt att han skulle bli åt hopp lite dressyr, men då han är livrädd för hindrena och jag är ingen dressyrryttare utan vill...
Svar
4
· Visningar
919
Senast: attempt
·
Islandshäst Kaela ska ju som sagt betäckas i sommar,har dock ej sett henne brunsta. Vilka tecken kan man gå på??Hon småskvetter inte,kan ju klia på...
Svar
2
· Visningar
856
Senast: fettso
·
Hoppning Jag har ett tag funderat på om man får tävla på stor häst på pessoabett med kindkedja i hoppning och fälttävlan, har ingen tr så jag...
Svar
18
· Visningar
2 434
Senast: Flavor
·
S
Western Hej!! Kan ni inte berätta hur långt har ni kommit med era 2 åringar. Och hur höra de är nu..
Svar
5
· Visningar
973
Senast: Mia L
·
K
Körning Är egentligen på jakt efter ny rockard, men kom att tänka på om det är möjligt att modifiera om en rockard strl full så den passar en...
Svar
4
· Visningar
1 317
J
Körning hej Jag skulle gärna veta hur man mäter vilken storlek på rockarden man ska ha. Jag har en shettis som är ungefär 1 m i manken blir...
Svar
1
· Visningar
1 127
L
Hoppning hej hopp alla hoppare! ja älskar ridning men på senaste har ja blivigt osäker på hoppninge efter många oförberedda av´sittningar!:p...
Svar
13
· Visningar
1 087
Senast: LittleMissDitzy
·
K
Körning Hejhej! Är i köpa-rockard tankar och vill gärna ha maaassor med tips på hemsidor som säljer rockarder, och INTE globus-rockarden utan...
Svar
8
· Visningar
3 169
Senast: Goat lover
·
Distans På många distanstävlingar ser man de här små (ca 5*5m) inhägnaderna i vetgates viloområde. Det är bara pyttesmå elagregat folk använder...
Svar
3
· Visningar
1 051
Senast: Cleese
·
Western Finns det ingen på western som vill prata om träning och teori? Läser ibland inne på "Dressyr" och där debatteras det ju lite friskare... 3 4 5
Svar
84
· Visningar
5 966
Senast: Kapre
·
Z
Dressyr När jag rider min sköthäst brukar jag jobba med tempoväxlingar, halvhalter, att flytta på volter, skänkelvikningar m.m. När jag jobbat... 2
Svar
29
· Visningar
3 132
Senast: mackan
·
Hoppning ska hoppa unghästen på gräs för första gången:eek: Lite lätt nervös om man säger så.. har aldrig hoppat henne på gräs men hon är het... 2
Svar
21
· Visningar
2 472
Trav Hur ser ni på hans stam? Vad tror ni om honom som avelshingst? Kan inte hitta nån info om honom på nätet utan bara i katalogen...
Svar
3
· Visningar
1 263
Senast: henry_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka