Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

S
Hoppning Har ett mycket stort problem... när jag hoppar me pållen kan jag inte sitta rak i ryggen ( vilket självklart påverkar både balans och... 2
Svar
31
· Visningar
2 841
Senast: SirWillgott
·
Dressyr Nu startar jag ännu en tråd, men nu skulle det vara intressant att veta vad ni tror om de nya hingstarna, de som inte har hunnit... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 553
Senast: Cyllene
·
Fälttävlan Ännu en "vem-ska-dit"-tråd :D Själv ska jag debutera Lätt på min C-ponny :banana: , nog mest nervös för hoppningen jag också... han... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 875
Senast: Narcissa
·
T
Hoppning Det finns säkert 100 trådar som handlar om precis samma sak. men hur börjar man tävla, främst i hoppning? Jag har tävlat massor av...
Svar
8
· Visningar
1 066
Senast: Troya
·
F
Hoppning Tycker snart att jag har provat allt... Har en stooor häst som är riktigt stark och pigg och älskar sin hoppning... Hon blir dock väl...
Svar
9
· Visningar
1 227
Senast: Messy
·
B
Övr. Grenar Jag skulle gärna vilja vara med på en terränghoppning eller en hubertusjakt med min ponny för att han älskar skogen och att galoppera... 2
Svar
20
· Visningar
5 246
Senast: Pyzen
·
C
Körning Efterfrågan på körda nsv brukshästar verkar vara god, men hur är det med icke körda hästar??? Hade tänkt avla så småningom men vet många...
Svar
12
· Visningar
1 521
Senast: Asfolath
·
Western Vilket märke på padar tycker ni mest om? Jag tycker mest om Diamond Wool, Professionals Choice och Tacky Too. Har dock bara provat de...
Svar
4
· Visningar
1 001
Senast: leia
·
Islandshäst Hur gammalt tycker ni stoet som äldst kan vara vid första fölningen?? Alltså ska man helst ta första fölet innan en viss ålder??:bow:
Svar
1
· Visningar
772
Senast: Gauti
·
Hoppning När jag hoppar lite högre hinder, menar då ca 60cm eller att hästen tar ett oförberätt högt hopp Faller alltid mina skänklar...
Svar
15
· Visningar
2 238
Senast: TheDot
·
P
Dressyr Jag har tänkt att linda min häst vid markarbetspassen som är lite hårdare, för stödets skull. Vilken typ av linda tycker ni är bäst... 2 3
Svar
47
· Visningar
3 541
Senast: lizzie
·
E
Fälttävlan Ägaren till en häst jag skulle ha ridit i Trollhättan skulle anmäla igår (28/5) efter vi hade ridit men när hon går in så är anmälan... 2
Svar
25
· Visningar
2 441
Senast: Idasagare
·
E
Western Har varit och provridit en häst två gånger nu, 4,5 år gammal och westernriden. Grundriden, gas, sväng, broms, back, gå åt sidan och en... 2
Svar
36
· Visningar
2 659
Senast: Egonson
·
S
Distans Sökt men inte hitta någon tråd i ämnet.. På en 50km tävling, med snälla vägar, i vilken hastighet vore lämplig att rida då? om ni...
Svar
4
· Visningar
1 195
Senast: sanni
·
Western Hur mycket är medelpriset per månad när man lämnar in hästen på träning hos någon känd tränare/ryttare? Vad brukar ingå i priset...
Svar
18
· Visningar
2 184
Senast: attempt
·
Western Ni som rider western, jag är lite nyfiken på vad ni ger era hästar.. Utöver grovfoder alltså. :smirk: Min tjej får bara kornkross som... 2
Svar
24
· Visningar
2 289
Senast: kryddelydd
·
Fälttävlan Ja, den enda bukefalist jag hittar i startlistan är Prince Fair...har jag missat nån? Är det någon mer än Aicha och jag som ska dit... 5 6 7
Svar
121
· Visningar
8 745
Senast: Novali01
·
E
Dressyr Hej! Jag håller på att skola om mig själv från "ridskoleryttare" till "privatryttare" :crazy: Jag har än så länge ridit ytterst lite... 2
Svar
28
· Visningar
2 927
Senast: axel
·
Tävling Vart hittar man de lokala tävlingarna? Går man inte på www.ridsport.se står det att man ska kolla de lokala hemsidorna. Men när man är...
Svar
13
· Visningar
1 155
Senast: remmis
·
Hoppning ja, vad tycker ni man ska ha för färg på luvan till detta schabrak. Det är alltså grå passpoal och grön/röd/vit fläta. inte så superbra... 2
Svar
25
· Visningar
2 436
Senast: Dalidah
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrhingsten Skyline to B.
  • Vi som letar häst II