Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Western Idag har jag ridit på stång för första gången. Det var en tredelad stång med kopparringar på. Hon gillade det bettet jättemycket. Det...
Svar
8
· Visningar
946
Senast: lakrits
·
C
Dressyr Ja, trots min relativt höga nivå är jag fortfarande osäker på det rent teoretiska. Vilka rörelser inneftattas i samlingen "skolor"? Är...
Svar
4
· Visningar
1 372
Trav Hej! Har ett 7-årigt sto som jag har tränat upp efter skada, och som snart borde vara startklar igen.:rofl: Nu är det bara så...
Svar
8
· Visningar
1 143
Senast: Ilona
·
Z
Hoppning Är det bara jag som verkligen har blivit stormförälskad i den hästen? Är hon inte underbar? Lyssnar på minsta lilla vink från Marcus... 2 3
Svar
45
· Visningar
3 301
Senast: Allimacarson
·
Hoppning Det har varit många trådar om rädsla för hoppning innan har jag sett. men de har varit inaktiva ganska länge de som jag tittat på. men...
Svar
4
· Visningar
716
Senast: Wixie
·
Körning Nu har jag äntligen lyckats att ladda upp en film på nätet. Jag har ju en hel del på datorn så det här är bara början... Vi kör...
Svar
11
· Visningar
1 092
Senast: Nussikan
·
Hoppning Jag har en CWD förbygel den modellen man fester i stropparna och jag undrar om det finns att köpa en platta löst och sätta på istället...
Svar
5
· Visningar
1 103
Senast: Dufvan
·
Fälttävlan Gick 0,90 banan nu i Mantorp (tävlade ej själv) och stegade upp kombinationerna där till 10,5 m. Började sedan fundera på hur min häst...
Svar
10
· Visningar
1 521
Senast: Camomill_
·
Dressyr Vet inte om det finns trådar som berör det här ämnet, så startar en ny. Problemet är alltså att hästen blir väldigt fyrtaktig i... 2
Svar
28
· Visningar
2 469
Senast: Milli90
·
E
Hoppning Kan ja ännu lära min f.d travare att bli en hopphäst? Hon är nu 12 år. Men vi har redan hoppat lite. Vi har inte tänkt hoppa jättehögt...
Svar
10
· Visningar
999
Senast: Milli90
·
N
Övr. Grenar Hejsan. Jag har ett sto som startat på galopp och tjänat 113000 kr. Hon är efter River Scape (USA) och UE: Miami Springs (IRE). Hon har...
Svar
2
· Visningar
989
Senast: Lazy Lady
·
H
Övr. Grenar :bump: jag har sökt jättelänge :rofl: och kan inte hitta någonstans på internet hur snabbt en verldens snabbaste häst springer? jag...
Svar
9
· Visningar
2 778
Senast: Lazy Lady
·
Islandshäst Är det någon som testat det på sin islänning? Jag har problem med att mitt sto tar till grisepassen då vi ska trava, och eftersom jag... 2
Svar
34
· Visningar
4 766
Senast: Gullan86
·
F
Körning Jag behöver något att hänga upp min sele på! I nuläget har jag draglinor, tömmar och selar överallt :crazy: Är de där selhängarseten som...
Svar
7
· Visningar
1 310
Senast: mizz
·
M
Trav Hur brukar ni göra under uppbyggnadsträningen, alltså t ex tryckvagn, backe, långsamkörning mm? Jag VET att det är olika från häst till...
Svar
1
· Visningar
909
Senast: Lookahead
·
Trav Detta prat om Kesacos snarbett, kan någon läögga ut en bild på det? Har hört otaliga förklaringar men nu vill jag se ett sådant...
Svar
12
· Visningar
1 477
Senast: tinafinis
·
I
Hoppning När jag hoppar så får jag hela tiden hålla på och korta tyglarna eftersom de glider ur händerna. Det har inte att göra med att tyglarna... 2
Svar
32
· Visningar
3 559
Senast: caos
·
Trav När man träffar på eller ser på tv :angel: så har ofta travare både varm och kallblod plastremsor i manen.Vad betyder det? Faxen har ju...
Svar
3
· Visningar
891
Senast: tinafinis
·
Western Vad har ni för häst? Hur ofta rider/tränar ni era hästar? Vad gör ni när ni tränar? Hur ofta tävlar ni? Hur många gånger i veckan...
Svar
5
· Visningar
896
Senast: white socks
·
A
Dressyr Jag får en kännsla av att det är väldigt många hingstar som har gått förlorade under förra året. Jag gick in och skulle kolla på...
Svar
7
· Visningar
1 338
Senast: Victovie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka