Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Hoppning Har ni några bra tips på övningar som får en het häst att tagga ner ett par kilo utan att man måste ta i den alltför mycket? Hästen...
Svar
12
· Visningar
4 850
Tävling När en ponny går med överårig ryttare i storhästklasser, gäller utrustningsreglerna (främst betslingen) för ponny eller storhäst...
Svar
1
· Visningar
1 796
Senast: Lobelia
·
Islandshäst Man får ju höra en fördomar lite då och då om våra kära töltmoppar/klimakteriemoppar/lovikavantar/marsvin.... Kan vi inte göra en lista...
2
Svar
35
· Visningar
4 826
Senast: Michis
·
Tävling Hej! Jag är 13 år (född 2000) och vill ta Grönt Kort i vår. Gärna innan mars/april så jag kan komma ut på tävling innan sommaren. Jag...
Svar
1
· Visningar
1 913
Senast: Litenvit
·
Islandshäst Hej! Är helt ny inom islands-världen, har ingen islänning själv men står med min häst i ett stall med flera. Min häst är en unghäst...
2
Svar
31
· Visningar
5 098
Senast: Kilauea
·
Dressyr Från och med 2014 kommer ju nya regler gälla för storlek tillverkarloggor på utrustningen. Har tittat igenom TR:et och även bild...
2
Svar
24
· Visningar
4 556
Senast: keramin
·
Övr. Grenar Hur ser Gloria de Campeao ´s första avkommor ut? Tänkte att det kanske finns någon/några här på Buke som har kontakt med eller kanske...
Svar
10
· Visningar
6 650
Western Sitter å tittar på Hidalgo å då slog d mig :idea:bara att är d någon här på Buke som har en riktig Mustang??? För jag e väldigt nyfiken...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
25 741
Senast: Stormcast
·
Distans Det slog mig precis att det nu är mindre än två månader kvar till Vedemaritten där jag hade tänkt ha min distansdebut och rida en PP...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
29 626
Senast: hermulen
·
Körning Köpte en cob baksele till min new Forest på 142 cm i mkh (kraftig dam), men bakselen var näst intill för liten. Hade jag på yttersta...
Svar
2
· Visningar
1 630
Senast: Stormcast
·
Dressyr Jag kommer sakna henne, inte minst här på forumet. Hon var svårt sjuk i Cancer men försökte ändå hela tiden hålla hoppet uppe :cry...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
14 008
Senast: jacko
·
Western Jag fick ett nytt träns av mig själv i födelsedagspresent. Ett jättefint träns med samma mönster som sadeln. Såg inte alltför illa ut på...
Svar
12
· Visningar
3 657
Senast: Liten
·
Hoppning Gör ni det? Det känns som jag är så van vid att jag alltid vill ha skydd på bakbenen vid banhoppning, även om hästen inte stryker sig...
Svar
15
· Visningar
5 999
Senast: fejko
·
Trav Vad finns det för bestämmelser kring ringorm inom travet. Letat på travsport.se men inte hittat riktigt det jag letar efter. Får man...
Svar
4
· Visningar
2 817
Senast: Toxis
·
Trav Hur tar ni hand om era hästar till vardags efter ett jobb? jag duschar, ställer på kyl, bluelotionar bak- och framknäna. Tänker...
Svar
5
· Visningar
2 064
Senast: Zuzzi
·
Hoppning Hejsan! Jag ska förmådligen tävla nästa år 2014 jag kommer då att köra en hopptävling och dressyr tävling. Men jag har bara annars...
Svar
10
· Visningar
4 777
Senast: Speedway
·
Dressyr Till er som inte rider heltid/har ryttarjobb. Hur många dressyrhästar hinner ni hålla igång vid sidan av jobb och familj? Hur...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
11 490
Körning Hej! Jag funderar just nu på att köpa en rockard till min lilla welsh/russ och kan inte hitta någon som jag är 100% säker på:( Jag...
Svar
2
· Visningar
1 859
Senast: kolblakkur
·
Trav Sorgligt att sagan är slut, men hon fick iaf dö hemma hos matte <3
Svar
2
· Visningar
1 536
Senast: MM
·
Dressyr Så ser det nya världsrekordet i kür ut! Valegro leverade :)
2 3 4
Svar
67
· Visningar
12 558
Senast: Jfrelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp