Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

N
Övr. Grenar Vad tycker ni om Plöninge vs. Galopp? Ursäkta att jag varit lite passiv på sistone, arbetar med att lära upp vänstern som musarm. Har...
Svar
6
· Visningar
1 591
Senast: Ninniw
·
Svar
50
· Visningar
8 425
Senast: alazzi
·
L
  • Låst
Dressyr Är det nån som har koll på var man kan få tag på det nya LB:3 & LA:1 programmen från 2007? Alternativt någon som kanske vet exakt hur de...
Svar
3
· Visningar
854
Senast: break_a_leg
·
P
Hoppning Jag skulle vilja ha lite tips på "läskiga" hinder man kan bygga själv och gärna snabbt. Tex hänga presenning över hindret.
Svar
9
· Visningar
1 783
Senast: wallerie
·
M
Fälttävlan Alla ni som tävlar fälttävlan, vad rider ni med för säkerhetsvästar? Skriv gärna och berätta lite kort om dom, för och nackdelar och... 2
Svar
22
· Visningar
4 132
Senast: Jennifer_Cinna
·
B
Dressyr Hoppas inte tråden flyttas till grundutbildning för jag upplever att så många frågor/problem här ofta kan kopplas till just detta. Som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 729
Senast: Susan
·
A
Övr. Grenar we have a job now until the end of october mainly working withyearlings and preparing them for sales, breaking yearlings alos...
Svar
16
· Visningar
2 119
Senast: Annika Källse
·
Körning Har en släde som vi tänkte renovera och köra med, när snön kommer, OM den kommer. Hur ska släden dras? Skaklar? svängel och draglinor...
Svar
7
· Visningar
1 246
Senast: tirnanog
·
Dressyr Var sitter de nervknutarna som ni hänvisar till? Hur kan man nå dessa genom sadeln? Hur ska man komma åt dem om man sitter korrekt... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 685
Senast: mimus
·
F
Trav Kör ni med Pullertvagn? Och i så fall hur kör ni, ungefär hur mycket tryck och i vilka intervaller o.s.v..?
Svar
3
· Visningar
2 386
Senast: Fnobby
·
I
Tävling Jag har inte läst någon TR på flera år. Om man tävlar inom klubben, eller åker iväg på lokal eller regional tävling i hoppning eller...
Svar
4
· Visningar
857
Senast: ict1974
·
Körning Skratta gärna åt min okunskap (men inte så högt, va? ;) ) Jag planerar att motionsköra mina hästar då och då. Har en rockard på... 2
Svar
39
· Visningar
3 140
Senast: Fia-Lina
·
Dressyr Jag har en ganska framtung häst som är "lång" att rida (har långt steg med mycket övertramp, men går näst intill rak i halsen och samlar...
Svar
9
· Visningar
3 289
Senast: krumeluren
·
W
Hoppning Jag rider en d-ponny som jag hoppar på vi har tränat för tränare några gånger men jag får inte kläm på galoppen.:( hon är väldigt seg...
Svar
2
· Visningar
941
Senast: ljusslinga
·
  • Låst
Dressyr Får man ha fårskinnspad under sadeln när man tävlar?
Svar
2
· Visningar
702
Senast: malinsky
·
A
Hoppning Hej! Skulle vilja ha lite olika övningar man kan göra med en 5-åring som bara "hoppat" i 3månader. Då har vi mest hållt på med bommar...
Svar
3
· Visningar
1 598
Senast: Akila
·
Övr. Grenar Jag har en 3 årig f.d galoppör. Köpte honom i Maj och allt har fungerat jätte bra! Tills jag nu tyckte att jag skulle vänja honom vid...
Svar
19
· Visningar
1 831
N
Tävling Lite frågor om veterinärbesiktning Dressyr!! mest... 1. Hur vet man om de är veterinärbesiktning? (från vilka klasser?) 2. Hur...
Svar
4
· Visningar
1 094
M
Trav funderar om man behöver licens för att rida prov och kvallopp i monté? var kan man läsa om regler för detta? mycket tacksam för svar.
Svar
10
· Visningar
1 803
Senast: nilema
·
Övr. Grenar Har fått in en galoppör i stallet som lagt tävlingsskorna på hyllan. Hon är tre år och i full tävlingskondition. Nu är det meningen att...
Svar
7
· Visningar
1 208
Senast: Ninniw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI