Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Trav Jaha, nu har alltså Sptf's styrelse kommit fram till att insprängda lopp ska skrivas ut som pengahandicap from. -07 och alla lopp som... 2
Svar
23
· Visningar
1 909
Senast: Equilibrium
·
Trav För grova överköringar som har avgörande betydelse för loppets utgång?Det ska vara diskning tycker i alla fall jag. I helgen blev det...
Svar
4
· Visningar
813
Senast: dolphinsmile
·
S
Tävling Hejsan! Vi är intresserade av en hollänsk import,. Denna är enligt utsago tävlad LA dressyr och LB hopp. 11 år men dock ej slutmätt...
Svar
6
· Visningar
1 018
Senast: LindavCindy
·
Trav Du leasar en häst för ett år .Du står för alla kosnader och behåller alla eventuella prispengar. Hästen har gjort några starter och...
Svar
8
· Visningar
1 502
Senast: zilla
·
Hoppning Krävs det några speciella resultat för att få tävla regionala klasser på ponny eller är det "bara" att starta? Vilka klasser finns med...
Svar
5
· Visningar
1 318
Senast: Panikie
·
S
Dressyr jag är väldigt förvirrad.min jätteduktiga tränare säger att jag ska ha handen nere och min komis som oxå är tävlingsryttare,ridlärare...
Svar
19
· Visningar
1 818
Senast: Daylight
·
Dressyr Jag hamnar ofta i en ond cirkel när jag tränar eftersom om jag inte sitter riktigt djupt i sadeln kan jag inte få hästen att samla sig...
Svar
5
· Visningar
1 130
Senast: Daylight
·
N
Dressyr Om man skulle ruda en häst som kan assage hur gör man som ryttare för att få upp hästen i det? Lägg gärna in filmer!
Svar
13
· Visningar
1 423
Senast: Goldie
·
T
Hoppning Funderar lite på hur ni gör när ni löshoppar vad gäller att ge hästen belöning (mat). Får den mat under tiden, efteråt, eller inte alls...
Svar
18
· Visningar
1 340
Senast: houdini
·
K
Övr. Grenar (visste inte riktigt vad man skulle lägga detta inlägg, men det var lika bra som nån annanstans) Har en trevlig prick till häst som...
Svar
7
· Visningar
1 484
Senast: Silkisif
·
Western Jag hör ofta benämningen westernform, och det visar sig vara hästar som går med långa bakben och hängande hals.. Är det så en... 2
Svar
28
· Visningar
3 542
Senast: tirnanog
·
Western Någon som har sett en sån? Vet att det finns ett ett fåtal Azteca i Sverige, alltså korsning Quarter/Lusitano men hur är det med...
Svar
17
· Visningar
3 033
Senast: Alazan
·
E
Dressyr Ännu en nördfråga från mig:o Eftersom jag inte har någon bra instruktör som kan förklara för mig så måste jag leta efter andra vägar...
Svar
9
· Visningar
1 451
Senast: flashlight
·
Distans Vad har ni för erfarenhet av ålder på hästen då den gör sin första distans start? Har tidigare tävlat med en lite äldre häst men har nu...
Svar
6
· Visningar
1 284
Senast: cano
·
C
Körning Jag har en f.d. travare. Han är 16 år och slutade som travare när han var 5 ungefär. Sedan dess har han varit på en massa ställen innan...
Svar
16
· Visningar
1 140
Senast: _L_
·
P
Körning God fortsättning mine venner. Hur har eran jul vare? Min jul har varit så sagolik vacker. Alla pojka och deres barn kom till mig och...
Svar
2
· Visningar
1 135
Senast: tirnanog
·
Trav På travsport.se ?? Varför ska det vara nödvändigt att krångla till allt för?
Svar
2
· Visningar
926
Senast: martha
·
Dressyr Vad har ni för hjälm på er när ni tävlar dressyr? Vad tycker ni är snyggast? 2
Svar
37
· Visningar
2 838
Senast: Tramptass
·
Trav Det är ju inte helt ovanligt att sätta en het häst i rygg på någon för att slippa ligga och dra, men hur mycket är det ok att släppa av...
Svar
4
· Visningar
1 168
Senast: Fnobby
·
F
Trav Vad tror ni om det? För min "Problem-med-frambenen-häst" så känns det lite tokigt att belasta frambenen med ytterligare 60 kg...
Svar
19
· Visningar
1 700
Senast: Fnobby
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka