Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Distans Hejsan, jag har ett stort problem, min häst har för mkt muskler! häromdagen när jag var hos tränaren och tömkörde så sa hon helt...
Svar
10
· Visningar
1 517
Senast: Wanilj
·
Hoppning Sitter och filurar lite över tävlingsäsongen nästa år och funderar lite på att kanske lägga målet på en 1,20 debut i augusti. Det som... 2
Svar
20
· Visningar
1 836
Senast: TuttiFrutti
·
Dressyr Ska kanske först skriva att jag sökt och läst de sitsträningstrådar som finns på forumet, så en del tips har jag snappat där. Det jag...
Svar
14
· Visningar
3 328
Senast: Puppan
·
A
Western Det diskuteras mkt här i Bukefalos om rätt / fel ridning/träning i westernridningen. Hur är din "dagliga" träning på banan , hur...
Svar
1
· Visningar
892
Senast: Anneli
·
Western Jag undrar om det är någon här som rider "cowboydressage" eller på annat sätt kombinerar dressyr och western? Jag har lite problem att... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 398
Senast: Anneli
·
Hoppning Ja, efter att ha läst vissa inlägg om detta började jag fundera lite... Så vad tycker NI att inhoppning innebär? Och varför? Skule...
Svar
1
· Visningar
735
Senast: md5krist
·
Fälttävlan Snart är det dags att åka neråt genom Europa igen. Ska bli såå najs o få se allt fina unghästar...kommer dock sakna vår supportande... 6 7 8
Svar
144
· Visningar
12 223
Senast: aicha
·
Körning Gör en chansning, då jag känner att jag behöver hjälp med inköringe av min häst. Då jag inte är så kunnig på vare sig körning eller...
Svar
3
· Visningar
1 153
Senast: Atle
·
Övr. Grenar Någon som vet måtten på startboxar alt. vet lämpliga mått på övningsstartboxar? Hade tänkt mig att svetsa ihop ngt liknande denna:
Svar
2
· Visningar
1 047
Senast: Topolino
·
Körning Vill veta vad ni har för tömmar när ni kör/ tömkör. Läder, "vävribb" rep, vävribb med gummi i? O vad det nu mer finns för några.. Gärna... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 076
Senast: Beverly
·
Distans Hur lång tids träning krävs från i princip oriden häst till första start 50km CR? Har möjlighet att få rida en 4årig arabvallack, i...
Svar
8
· Visningar
1 427
Senast: Moheed
·
F
Övr. Grenar Varför är inte galoppen representerad på Globen? (räknar faktiskt inte shettisgaloppen :smirk: ) Inga fullblodshästar (galopphästar)... 2
Svar
29
· Visningar
2 126
Senast: Messy
·
K
Distans Har fått i uppgift att hitta eller skriva en kravprofil för ridning i allmänhet, men distans i synnerhet. Med det menas att jag ska...
Svar
19
· Visningar
2 369
Senast: Stopek
·
A
Körning Ser jag rätt på bilderna på equilex hemsida att selarna har svanskappa? Bakselen är väl till för att bromsa och då blir väl onda... 2
Svar
20
· Visningar
2 421
Senast: Trissa
·
E
Dressyr jag kan rida öppnor bra (?) men slutorna blir sällan bra,hästen böjer inte kring mitt sittben utan fortsätter att vara rak.eller så blir...
Svar
6
· Visningar
977
Senast: remmis
·
M
Övr. Grenar Jag har aldrig varit på Täby galopp eller ngn annan galopp"arena". Jag undrar hur säkerheten är där? Är det ngn som vet? Har tränare...
Svar
1
· Visningar
925
T
Fälttävlan Jag har börjat intressera mig för fälttävlan! Men har svårt att hitta några bra faktasidor eller liknande, det känns som att...
Svar
4
· Visningar
993
Senast: PrinceFair
·
N
Hoppning Om man stegar ett avstånd mellan 2 hinder hur räknar man då för att räkna ut antalet galoppsprång för en normalgalopperande maxad...
Svar
7
· Visningar
4 066
Senast: matjo537
·
M
Trav kan vi inte ta och skriva upp alla buketravhästar (starthästarna iaf) så det är lätt att komma ihåg vilken som hör till vem.. :D har... 2 3
Svar
47
· Visningar
4 584
Senast: Lazy
·
Körning Jag undrar vart man kan köpa snygga huvudlag. Jag letar efter ett med breda remmar och gärna lite större spännen. Jag kör inte utan ska...
Svar
10
· Visningar
1 482

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Bildtråd
  • WE-tråden
Tillbaka