Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Fälttävlan Ännu en dödsolycka har nu skett i fälttävlan... denna gång i Qatar http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,949404,00.html
Svar
15
· Visningar
1 921
Senast: LilleSkutt
·
E
Western från western till dressyr?ju mer jag ser av westernridningen desto mer undrar jag vad folk håller på med?finns mycket avvarter inom den...
Svar
12
· Visningar
1 316
Senast: Anneli
·
H
Dressyr Om man vill fortsätta tävla sin ponny i dressyr efter det att man fyllt 18 år bland stora hästar, finns det då någon regel som säger att...
Svar
8
· Visningar
1 434
Senast: tearsofsilver
·
Distans Jag håller inte på med distans, men jag har en fråga som jag tror blir bäst besvarad här på Distansforumet. De flesta jag känner som...
Svar
18
· Visningar
1 579
  • Låst
Dressyr Nu har jag testat varianten med att rida loss min häst genom att bara lossa på innertygeln och låta ytter vara. Kan bara säga att det... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 655
P
Trav Jaa hur duktig var min travare egentligen? jag fattar ingenting av siffrorna lr nåt :p Sök på Magic lex...
Svar
12
· Visningar
1 206
Senast: ponnylollo
·
E
  • Låst
Western jag funderar lite på att köpa in en hingst men har inte råd att köpa hela själv, jag funderar då på om man kan ta in en delägare så man...
Svar
1
· Visningar
856
Senast: tifo
·
Dressyr En sak jag har funderat på mycket är- hur mycket ska man prioritera sitsen och hur mycket ska man prioritera själva inlärningen (hur... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 322
Senast: malinsky
·
K
Trav Julen är ju önskningarnas årstid, därför tycker iaf jag att denna fråga passar bra: Vilken travprofil skulle du vilja vara för en...
Svar
18
· Visningar
1 508
Senast: jari
·
Övr. Grenar Hur ska jag lägga upp träningen för ponnyn inför ett ponnygalopplöp? Hur ofta ska jag köra intervaller och hur länge ska jag...
Svar
4
· Visningar
976
Senast: Gilette
·
E
Fälttävlan Hej! Funderar på att gå på ett "fälttävlans ridläger" i sommar (ungdom), men jag kommer inte att ha tillgång till egen häst då...finns...
Svar
3
· Visningar
1 274
Senast: ekran
·
Hoppning Jag tycker det här rådet som en Hoppexpert ger är helt knäppt: "Är hästen rätt tränad, med förtroende för ryttaren och för olika typer... 2
Svar
30
· Visningar
2 927
Senast: jumping jack
·
E
  • Låst
Dressyr Har den kommit ut än? Vart kan man hitta en samlad lista över ponny tävlingar i Uppsla området? Någon som vet? //MW
Svar
1
· Visningar
677
Senast: PrinceFair
·
E
Dressyr ju mer jag lär mig desto mer inser jag hur lite jag kan...men jag vill lära mig mer.har svårt att läsa en text och omsätta den till...
Svar
1
· Visningar
744
E
  • Låst
Dressyr egentligen?finns det filmer och bilder på skolor någonstans?och jag tycker överallt att man ser hästar som hela tiden går bakom lod,helt...
Svar
2
· Visningar
849
S
Körning hejsan... Skulle bara vilja visa några bilder från den underbara :love: turen på min och tränarens häst. Första gången min lille pojk...
Svar
8
· Visningar
1 046
Senast: shogun
·
Trav Som jag har förstått det så ridtränas många travare. Jag jobbade hos Uhrberg ett tag för några år sedan, och red minst hälften av... 2
Svar
22
· Visningar
2 073
Senast: Ireland
·
Western Jag har tittat på en häst som jag antagligen kommer att köpa, den är inriden o kan skritt, jogg o trav. Den är bara galopperad med ute...
Svar
8
· Visningar
1 250
Senast: TDJ
·
M
Hoppning Hur ska man gå till väga? Vilka övningar är bäst? Hon är löshoppad och ÄLSKAR det... vi skuttade igår och hon är sjukt het på hinder... 2
Svar
38
· Visningar
2 791
Senast: Montéryttare
·
Fälttävlan Hur fungerar det för er? Hur sätts målen upp för dig och din häst? Med hjälp av tränare eller ensam? Hur gör din tränare/coach för att...
Svar
17
· Visningar
1 575
Senast: Filippa99
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka