Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Islandshäst Jag skulle vilja veta lite mer om just denna tävlingsformen. Berätta gärna om era första starter i T2 och hur ni lagt upp träningen... 2 3
Svar
44
· Visningar
5 445
Senast: Michis
·
G
  • Låst
Islandshäst Skriver här just för att det är här inne islandshästfolket mestadels är inne och bör få mer svar här inne än på gnägg=) Ja har ni... 7 8 9
Svar
163
· Visningar
18 857
Senast: Lobelia
·
Western Verkar som om vi är ganska många nybörjare som hänger här. Kan ni inte presentera er och er häst, målet i år osv. Börjar själv: Lotta... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
8 597
Senast: Sidekick
·
J
Körning Vill se hur olika ekipage kan se ut. Hoppas på många fina bilder.:)
Svar
15
· Visningar
1 950
Senast: Beverly
·
  • Låst
Dressyr Vad är egentligen Rollkur(eller om det heter rollkür) har sett det ordet i massor med trådar men inte lyckats lista ut vad det är. Det...
Svar
1
· Visningar
749
Tävling Skulle det vara tillåtet för mig som är över 18år att tävla en D-ponny jag äger som häst i dressyr samtidigt som en yngre ryttare tävlar...
Svar
3
· Visningar
800
Senast: Wilfa
·
T
Hoppning hejsan! jag ska vara med på maskeradhoppning nästa helg. jag ska rida en liten skimmel islandshäst med stoooor o lurvig vit man. kommer... 2
Svar
32
· Visningar
7 892
Senast: lisen_
·
Distans Anledningen till min undran är för att tre distansryttare hamnat i förbundets disciplinnämnd för att de startat klasser de inte varit... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 629
Senast: Kassiopeja
·
E
Western Någon som har bra förslag på musik till en tyåp uppvisning i reining ?? Har en låt men behöver någon bra/rolig till !!
Svar
4
· Visningar
1 144
Senast: _Erik_
·
P
Western Finns det nån som har/haft vad tycker ni om dom? Kvalitè? Har en sån på g från tyskland begagnad som skulle se bra ut. Hoppas jag gillar...
Svar
3
· Visningar
2 009
Senast: Peppy
·
S
Western har efter att surfat runt lite varit inne på de bettlösas sidor där de har nästan beskrivit dessa träns som gudagåvor suttit å funderat...
Svar
10
· Visningar
1 475
Senast: _Smulan_
·
Trav Hur fodrar ni era hästar inför start? En del buffrar upp med nått några dagar innan, andra anser det förskastligt. 2 3
Svar
40
· Visningar
3 484
Senast: Nominous
·
Körning Jag har en loksele som har detta märke på sig....Märket är stansat... Vet någon vad det är för något?
Svar
3
· Visningar
972
Senast: åke
·
Körning Har aldrig ens kört en häst innan och har således ingen koll alls på selar o märken osv. Men nu går unghästen (connemaravalack strax... 2
Svar
22
· Visningar
2 394
B
Western Begreppen "svängd bom och "rak bom" dyker ofta upp i sadeltrådarna här på Buke. Min fråga är: hur vet man eller ser man om en bom är...
Svar
10
· Visningar
2 025
Senast: Piraja
·
Trav Även om man inte kan tro det så börjar det väl bli dags för vinterskoning snart, även här i Stockholm... Eftersom jag aldrig har haft...
Svar
14
· Visningar
1 520
Senast: PÄMMI
·
Körning Får man ha blinkande rött bakåt eller ska det vara fast sken? Ska man ha vit lampa framåt? Det borde störa hästens...
Svar
16
· Visningar
1 999
Trav Trådar om spel på trav hör inte hemma på Bukefalos, så undvik dem här!!! Tack!
Svar
10
· Visningar
1 708
Senast: Hopppsan
·
K
Körning Hej! Är inte speciellt körkunnig och vänder mig därför till er i detta forumet som kan mer :-) Fråga nr 1: Bakselen fästes ju i...
Svar
9
· Visningar
1 141
J
Western Hejsan, det finns säkert redan en länk om westernsadlar, men kikade inte igenom allt. Det jag undrar är i alla fall vilka sadlar som ni...
Svar
2
· Visningar
2 476
Senast: Janze
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka