Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Trav Jag har blivit rekommenderad av min ET att hästen ska ha en sele med hög däckel för att ge mankfrihet. Men jag tycker alltid att jag... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 366
Senast: Gnistra
·
Western Jag har lagt ut en liknande tråd på "Utrustning" men eftersom svaren lyste med sin frånvaro så försöker jag här. Vad har ni för...
Svar
2
· Visningar
1 882
Senast: kenneth
·
W
Hoppning Undrar vad ni har för erfarenheter att importera utländsk häst, och då menar jag inte genom försäljningsstall utan själv via den lokala...
Svar
2
· Visningar
888
Senast: LindavCindy
·
Trav Sekreteraren på makens jobb hade den fina iden att ha årets julfest på Rideau Carleton Race track! :bump: Så i fredags kväll var vi dit...
Svar
10
· Visningar
1 149
Senast: Jillybean
·
T
Western Hej. Jag har ridit i 16 år.. nyligen blivit delfodervärd, åt en häst som är inriden western. Har ridit islandshästar och vanlig...
Svar
1
· Visningar
805
Senast: johannea
·
W
Western Jag har blivit senil... I somras hittade jag en utlänsk hemsida med bilder på hur man knöt den där lilla "knuten" på sadelgjorden...
Svar
3
· Visningar
1 338
Senast: wonderbaunbabe
·
Islandshäst Har noterat att många som rider islandshäst har stiglädren innanför sadelkåpan, och nu känner jag att jag måste fråga varför??? I mina... 2 3
Svar
53
· Visningar
7 694
Senast: Forchaire
·
G
Fälttävlan Hej! Jag är beroende av lite tränings tips inför fälttävlan... Jag har inte ridit så mkt fälttävlan sj, bara på terrängbanan hemma på...
Svar
2
· Visningar
1 043
Senast: GoldenBoy
·
Körning Ännu en märklig fråga...:o Nån som lärt sin häst att byta galopp då ni kör med vagn??? Byter hästarna själv, tänkte då på ex 4 spanns...
Svar
3
· Visningar
893
L
Hoppning Har ett 17 årigt sto som jag febrilt letar efter hoppresultat efter. Hon är inte tävlat senaste 3 åren,därav ingenting registrerat på...
Svar
2
· Visningar
668
Senast: Husmusen
·
Trav Jag undrar när banorna bestämmer att banan är tung. Har varit med många gånger att banan är en enda stor gyttjepöl som hästarna ska...
Svar
7
· Visningar
2 049
Senast: giffan
·
Distans Vad behöver man till distansridning? *grönt kort (har jag) *ryttarlicens (har jag) *mätintyg + papper till hästen (har jag) vad mer...
Svar
8
· Visningar
1 408
Senast: Macken22
·
Western Jag är på jakt efter ett par nya tyglar.. Delade. Gillar smala men tyngre (så tunga tunna kan vara ?formulering?)tyglar bäst. Har ju...
Svar
14
· Visningar
1 884
Senast: tifo
·
Körning Varför får man inte tävla körning om man är under 15 år? Eller har jag läst fel i TR? Det finns ju ungar som skulle kunna funka hur...
Svar
2
· Visningar
941
Trav Vad är det hästen har på nosryggen? http://www.stallallegra.ch/pics/jully_sieg_ddorf_7mai_06/IMG_7860_600x400_333x222.jpg...
Svar
3
· Visningar
1 317
Islandshäst Har ett fyrgångssto som jag inte riktigt vet hur jag ska fortsätta träna. Skritt, trav och galopp funkar jättebra. Problemet är tölten...
Svar
8
· Visningar
1 835
S
Islandshäst Måste islandshästen bli en ouppfostrad "ponny" för att den inte går i flock? Alla människor verkar ha olika åsikter om vart man ska ha... 2 3
Svar
54
· Visningar
6 065
Senast: diny
·
Western När är det man kan beställa en bronshäst till sin häst? Är det efter visst antal aqha poäng?:confused:
Svar
1
· Visningar
1 009
Senast: jackpot
·
Fälttävlan Tänkte höra med er fälttävlans ryttare vilka skydd ni tycker är bäst? Jag ska börja rida fälttävlan nästa säsong (deb altså) och...
Svar
2
· Visningar
912
Senast: Novali01
·
Körning Måste bara skriva av mig lite! Ska åka och hämta mitt lilla shettisföl imorgon! Är hur spänd som helst, kommer inte kunna sova ikväll...
Svar
3
· Visningar
834
Senast: millus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka