Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Nu vill jag ha massvis med tips på bra övningar som man kan rida, för att försöka komma ifrån att hästen hänger sig i handen när den går...
Svar
5
· Visningar
1 874
Senast: eriica-o21
·
S
Hoppning Hur ska jag få min häst att hoppa en vatten grav, han är inte feg utav sig han hoppar över diken å mindre bäckar ute i skogen men när...
Svar
4
· Visningar
1 599
Senast: Bellina
·
Dressyr Jag har ett problem när jag rider i Höger varv.. Jag blir hängande i innertygeln rätt ofta :( Tror att det beror på att jag har en skada... 2
Svar
23
· Visningar
2 354
Senast: elefanten
·
Övr. Grenar Mellan vilka åldrar får man tävla A resp B-ponny?? Tävlar Shetland för sig?:)
Svar
6
· Visningar
983
Senast: Pyzen
·
Distans Jag har blivit erbjuden att köpa en Stocksadel billigt. den ligger bra på hästen min och den är skön att rida i. Fungerar det att...
Svar
9
· Visningar
1 659
Senast: Tezzan_83
·
W
Dressyr Jag är lite av en hoppryttare och vill ha korta "säkra"läder. kanske kan vara därför jag inte sitter bra i trav eller ger bra dressyr...
Svar
6
· Visningar
2 636
Senast: Shimzy
·
M
Islandshäst Jag har pecis börjat rida en islandshäst. Han ska vara fyrgångare, men tyvärr så töltar hon inte så bra. Eftersom jag inte har någon...
Svar
7
· Visningar
1 440
Senast: Björk
·
L
  • Låst
Hoppning Från 2007 så är det sluttävlat för ponnyer över 148 cm på Internationella tävlingar. Alla ponnyer kommer att mätas på alla...
Svar
2
· Visningar
796
Senast: Tulip
·
L
  • Låst
Dressyr Från 2007 så är det sluttävlat för ponnyer över 148 cm på Internationella tävlingar. Alla ponnyer kommer att mätas på alla...
Svar
5
· Visningar
927
Senast: break_a_leg
·
L
Trav Jag har en russvalack på 6 snart 7 år! han har startat ca 25-30 starter, rekord 2.13.6 Nu har han äntligen börjat springa! och kommer...
Svar
13
· Visningar
1 097
Senast: linneaforss
·
D
  • Låst
Islandshäst Hej! Nu är jag nästan säker på att det finns en sån här tråd..men kan inte hålla mig ;) Visa tävlar ju visa inte ni som...
Svar
2
· Visningar
848
Senast: Lobelia
·
M
Övr. Grenar Vet att det tjatats lite om det, men jag har bara EN fråga :D Har kollat på två sidor där det finns galoppörer till salu som ridhästar...
Svar
10
· Visningar
2 175
Senast: tifo
·
Körning Var på Globen i helgen och gjorde såklart ett besök hos piskmakaren! :love: Köpte ett spö och tyckte det verkade bra, lätt och fint...
Svar
4
· Visningar
906
Senast: Welsh
·
Hoppning I vanliga fall brukar man ju ha kanske 4 travbommar vid markarbete. Om man nu skulle använda sig av säg, 10-15 bommar efter varandra...
Svar
1
· Visningar
750
Senast: Legacy
·
S
Dressyr Nu är det så att jag efter många om och men bestämt mig för att köpa en ny dressyrhäst... och jag står i valet och kvalet om vad det... 2
Svar
29
· Visningar
2 730
Senast: Pan
·
S
Fälttävlan Från ridsport.se "Amerikansk junior omkom i fälttävlan 17-åriga Mia Eriksson har avlidit av skadorna efter att hon fått hästen...
Svar
8
· Visningar
1 403
Senast: Hunkydory
·
Dressyr Från vilken klass är det obligatoriskt med frack och hatt? Brukar man ha det även innan det är obligatoriskt, i så fall från vilken...
Svar
17
· Visningar
3 445
Senast: Ylva
·
Dressyr Hur mkt skrittar ni era hästar på tygeln/med korta tyglar? Jag brukar nästan bara skritta på lång tygel, han har en väldigt bra skritt... 2 3
Svar
47
· Visningar
3 727
Senast: Mys
·
Western Jag har nu så smått påbörjat mitt examensarbete där jag ska undersöka om reining- respektive pleasurehästarna oftare drabbas av några... 2 3
Svar
44
· Visningar
4 296
Senast: Dudes Hollywood Star
·
F
Dressyr När jag ser tävlingar (vilket inte är så ofta numera i of s ) och träningar så reagerar jag ofta på att hästar som har fin luftig trav...
Svar
19
· Visningar
1 686
Senast: Totola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka