Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Övr. Grenar Nu drar ju jaktsäsongen snart här och jag tänkte höra vilka som planerar att rida. min häst är inte igång till förjakten (stockholm) men...
Svar
14
· Visningar
1 378
Senast: Pyzen
·
Fälttävlan Kommer gå hos oss på Ekenäs, Åkerbo 2007. Vi hoppas att det blir en bra tävling och att vi får många ekipage! Vi har inte haft **...
Svar
12
· Visningar
1 094
Senast: emma-vsm
·
T
Distans har ni tävlat med barfota hästar nån gång ? Funkar de bra? Min häst tappar skona så lätt :mad:. och tror de blir ett problem på...
Svar
4
· Visningar
1 091
Trav På söndag är det dax för kval på vårt 8 åriga vbl sto. Kan börja att berätta att vi nyligen gett oss in i travsvängen. Vi köpte in...
Svar
17
· Visningar
1 434
Senast: misscocacola
·
D
Islandshäst Det måste vara svårt utan att hantera/rida hästen själv? Vissa kan ju få den värsta lynniga och skarpa hästen att dansa fram lugnt och...
Svar
2
· Visningar
866
Senast: Silkisif
·
Western vet ju vad AQHA står för o satt o sökte på working cowhorse på youtube.. döm om min förvåning när jag såg att AQHA oxå hade...
Svar
8
· Visningar
1 262
Senast: wrangler
·
C
Fälttävlan Jag letar efter någon bra bok som jag kan ge min systerdotter i julklapp. Hon har sedan nåt år börjat träna och även tävla i fälttävlan...
Svar
3
· Visningar
884
Senast: Idasagare
·
E
Western rider omväxlande på tränsbett och stång,men jag kan bara inte få hästen att bära sig utan stödet från handen på tränsbettet?släpper jag...
Svar
6
· Visningar
864
Senast: lilla_edvardsson
·
H
Dressyr Nu skulle jag vilja ha lite hjälp av er bukefalister. jag har en ny häst, en trettonårig holländsk dressyrvalack som är utbildad msv...
Svar
2
· Visningar
966
Senast: malinsky
·
  • Låst
Övr. Grenar Det finns ingen känsla som är härligare än när ens häst vinner ett löp ! :rofl: kolla täbys hemsida .. Lopp 5 :banana: (senaste...
Svar
1
· Visningar
841
Senast: tifo
·
T
Western Jag ska skriva en uppsats på engelskan om Western Ridning. Har aldrig hållit på med western själv, men ska ändå försöka skriva en...
Svar
3
· Visningar
1 142
Senast: T3ss
·
M
Trav Här sitter jag, utbildad b-tränare och jag minns inte en av de viktigaste sakerna som finns!! :confused: Så här är det: Ska starta min...
Svar
5
· Visningar
845
Senast: Gammeln
·
S
Körning Nu tänkte jag på kärra... ska köra in min islänning, men jag är rätt att sulkyn eller vad det kallas (en kärra med två hjul ;) ) är för...
Svar
7
· Visningar
1 066
Senast: Atle
·
E
Körning Körde man häst på 1300-talet över huvud taget? Vad hade hästen för utrustning på sig då? Utsmyckningar? Någon som vet vart man kan se... 2
Svar
33
· Visningar
2 314
Senast: Egonson
·
Fälttävlan Skulle vara med på en programriding och skulle då passa på att träna på det nya programmet för nästa år. Men när jag skulle lära mig det...
Svar
7
· Visningar
1 039
Senast: Nelle
·
A
Hoppning jag undrar lite över hur ni hade tänkt att planera er ridning nu inför vintern. jag har inga tävlingar kvar att åka på detta året. Jag... 2
Svar
32
· Visningar
2 710
Senast: Costa
·
Körning Hur ska egentligen en baksele sitta? Har sett massor av olika varianter, så nu börjar jag bli osäker.. Ska den sitta mitt uppe på rumpan...
Svar
11
· Visningar
2 043
Senast: _L_
·
T
Dressyr På den gamla goda tiden när jag tävlade ponny var man alltid tvungen att använda sporrar.. man är tydligen inte det längre, så vad...
Svar
2
· Visningar
814
Senast: ujent96
·
C
Övr. Grenar Hur ser statestiken ut för våra fullblod? Känns som det inte går så bra. Nartuligtvis finns det undantag. Men hur skall man gör det mer...
Svar
2
· Visningar
781
Senast: Ninniw
·
Trav Jag ska köpa mig ett par sådana där stegtyglar. Men ska jag ha i läder eller nylon(?) (eller vad det nu är) Vad är bäst? Vad har ni?
Svar
11
· Visningar
1 082
Senast: lie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka