Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

• Låst
Dressyr Fick ni några nya intryck? Blev själv besviken av att han fick väldig tidspress från arrangören.
Svar
16
· Visningar
1 317
Senast: break_a_leg
·
S
Hoppning Hejsan! Jag har en D-ponny som jag skulle vilja hoppa med. Hon har hoppat några gånger, men aldrig när jag har haft henne. Hur ska jag...
Svar
2
· Visningar
650
Senast: CarolineB
·
J
Distans Jag undrar som så, om ni som tävlar varmblod i distans, tränar ni mycket i galopp? När ni tävlar, rider ni då i mycket galopp? Min...
Svar
18
· Visningar
1 495
Senast: Gizoba
·
Dressyr Har et trakhener sto som korsgalopperer, båda varv. Hon ¨kan ochså göre det under longering. Vad kan dette bero på? Några övninger som...
Svar
1
· Visningar
821
Tävling Vem ska man kontakta för att få ponnyn slutmätt? veterinären? Nån ur avelsförbundet? Den som utfärdar hästpass?
Svar
2
· Visningar
1 516
Senast: Jezzie
·
S
Western *överlycklig* Jag har hittat ett stall här där jag bor som ska börja med lektionsverksamhet. Jag måste bara lyckas övertala mina...
Svar
5
· Visningar
955
Senast: SaraM
·
Hoppning Någon som har lust att spekulera lite kring min hoppsits. Allt är av intresse, skäkelläge, överliv, hand, blick etc. Jag vet att hindren...
Svar
15
· Visningar
1 829
Senast: Sofiiaa
·
Distans Tänkte bara höra, hur tränar ni era distanshästar nu? Håller ni på att trappa ned och ge dem vila eller är träningen fortfarande igång... 2
Svar
31
· Visningar
2 904
Senast: Macken22
·
Körning Jag håller på att bygga en vagn till mina shettisar...och är nu frame vid skaklarna. Det är en fyrhjuls flakvagn med hand broms kopplad...
Svar
5
· Visningar
1 078
Senast: tirnanog
·
  • Låst
Övr. Grenar Nu är det så att min ponnysom jag hoppar med har haft skador i ena senan och i knäet. För 2 år sedan hade han en sträcknung där ca...
Svar
1
· Visningar
740
Senast: tifo
·
Hoppning Nu är det så att min ponnysom jag hoppar med har haft skador i ena senan och i knäet. För 2 år sedan hade han en sträcknung där ca...
Svar
2
· Visningar
806
Senast: Fannih
·
  • Låst
Trav Min förra länk blev flyttad till avelsidan. men jag anser att det har med trav att göra så nu missar ju många travläsare det inlägget...
Svar
1
· Visningar
919
Senast: ameo
·
B
Körning Barfota med tung arbetshäst Är det någon av er som har tung arbetshäst som kör hästen oskodd? Hur har det fungerat? Har någon provat... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 293
Senast: åke
·
A
Övr. Grenar Hej! För något år sedan blev en sadel dumpad hos mig och jag har ingen aning om vad den är för något. :crazy: Tänkte att någon här vet...
Svar
13
· Visningar
1 182
Senast: Akila
·
M
Trav håller på att plugga till b-tränarlicensprovet som jag ska göra på tisdag :crazy: saken är den att jag inte finner en fråga.. har...
Svar
4
· Visningar
975
Senast: misscocacola
·
Western ska sadla stallägarens häst och hon har westernsadel stor och grov bruksnordis, aldrig sadlat med westernsadel förut, hur gör man för de...
Svar
14
· Visningar
1 688
Senast: Egonson
·
S
Hoppning Okej alla duktiga hoppryttare! Nu vill jag att ni delar med er av er allra bästa markarbetes/hoppövningar som ni använder för att få era... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 682
Senast: Qwerty hopp
·
S
Hoppning Finns det några bra övningar (hopp) som kan ge hästen ökat självfötroende att komma rätt in på hindrena?? 5 ½ är bra. men även markbom...
Svar
7
· Visningar
3 500
Senast: Streiff
·
Dressyr Hur får jag hästen att bli mindre skänkeldöv på vänster sida?
Svar
11
· Visningar
1 079
Senast: Koppen
·
S
Islandshäst Har en islänning som lätt passar istället för töltar. Hon är inte speciellt tränad, fick henne för ett par månader sedan och innan dess...
Svar
5
· Visningar
1 142
Senast: Gauti
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka