Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

M
Islandshäst Vad är anledningen till att tråden om gamla islänningar flyttas?:( Trådar som"vad gör ni med 3 1/2-åringar,4 1/2-åringar" osv är ju...
Svar
4
· Visningar
1 243
Senast: moccis
·
D
Svar
10
· Visningar
1 380
Senast: Sammets_rosa
·
Trav Vår lokala travklubb ska fixa till en egen liten travgala, skitskoj Jag skulle behöva hjälp med lite annorlunda kategorier att nominera...
Svar
9
· Visningar
868
Senast: nilema
·
Hoppning ... får man tävla hoppning på det??? Blev osäker nu, hade en kompis som tävlade för många år sen och hon fick skaffa dispens för att få...
Svar
6
· Visningar
941
Senast: Lanejja
·
Körning Snart dags för pulkaåkning igen :D Är på jakt efter en bredbrösta så att hästen kan dra i den istället för i själva däckeln som nu (har...
Svar
11
· Visningar
1 287
Senast: _L_
·
R
Körning Hur gamla var ni när ni började köra? Jag är tolv år,och tycker att körning ser riktigt kul ut..!:bump:
Svar
13
· Visningar
1 071
Senast: åke
·
N
Trav Hur mycket väger en hästs utrustning, på ett ungefär? Lättridning eller jockeysits? Är det sant att hästen tappar en halv längd per kg...
Svar
10
· Visningar
1 414
Senast: oki
·
S
Trav Har ett kallblod. Bantat ner tro det eller ej men 110kg. Har haft en gaffelbands skada och därefter gått som ridhäst (lite) grann. Och...
Svar
5
· Visningar
888
Senast: jari
·
M
Hoppning Har så smått börjat hoppa unghästen nu. Hon tycker att det är så otroligt kul! Tills..... hon slår i en bom.... Då är hon säker på att...
Svar
2
· Visningar
870
Senast: Mindra
·
Trav Jag har ett problem med min travis, när han tävlar så går han kánonfint första biten sedan saktar han av efter ett par hundra meter och...
Svar
11
· Visningar
1 080
Senast: Julie
·
S
Western Hej!! Jag tycker det verkar jättekul med western, och funderar lite på att skola om mig och min häst. Men det är så att min häst har...
Svar
3
· Visningar
1 011
Senast: sixten
·
M
Övr. Grenar Ja jag undrar när man skall börja och hur mycket man skall rida? Är det normalt att en vuxen på 65-70kg "rider" på 1½åring?
Svar
8
· Visningar
1 416
Senast: cutty
·
H
Dressyr Jag ska ev. åka på en dressyr clear round om 2v. står som reserv. Tänkte bara höra, min pålla har mugg på ett ben, men det borde inte...
Svar
8
· Visningar
918
G
Western Nu är jag nyfiken på hur era tävlingskläder ser ut!:idea: (Finns det redan en liknande tråd så hänvisa mig gärna) Släng in massa...
Svar
14
· Visningar
2 460
Senast: Gilly
·
E
Hoppning Vad gäller för uppflyttning av ponny? Tacksam för svar :)
Svar
6
· Visningar
862
Senast: starcraft
·
Trav under ett montélopp, hur ofta händer d? Är det mest att hästen sticker o ryttaren åker av eller går dom omkull...? Red en del travare...
Svar
5
· Visningar
875
Körning Hej alla! Nu har jag bestämt mej för att köpa en sele, tänkte mej en bröstvariant, men jag vet inte vad jag ska leta efter. Jag har...
Svar
8
· Visningar
1 028
Senast: Lavinia
·
  • Låst
Dressyr På söndag ska jag rida klubbtävling. det nya LB:1. Någon som har lite tips? Ger det högre poäng om jag rider i kavaj och hela...
Svar
7
· Visningar
957
P
Western hej :P ja undrar om det än nån mer här än jag som äger allergihästar av rasen american curly lr baskjir? jag har en av varje sort som...
Svar
5
· Visningar
1 827
Senast: Elric
·
Tävling vad finns det för åldersgränser på hästen för att den ska få tävla? olika för olika grenar? el ngn generell åldersgräns? aldrig...
Svar
16
· Visningar
1 723
Senast: nancy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka