Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

L
Islandshäst Hej alla islandsmänniskor! :D Jo det är så att jag har funderat lite på det här med att ha sin islandshäst ute eller inne på... 2
Svar
21
· Visningar
2 022
Senast: Boj
·
J
Tävling Kan inte någon lista upp EXAKT vad jag behöver i pappersväg till mig och hästen om jag ska tävla en lokal dressyrtävling på storhäst...
Svar
5
· Visningar
1 080
Körning Hej Har ni skyltar (reflex) när ni är ute och kör i mörker, skymning. Och är det någon som vet var man kan köpa det? Har sett det i...
Svar
3
· Visningar
997
Senast: Corminta
·
Dressyr Jag har en frågeställning som ni gärna får diskutera kring! Det har ju varit en del diskussioner kring hurvida hästen kan jobba... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 577
Senast: emma-vsm
·
Hoppning Skulle vilja höra om erfarenheter av hoppning på Hackamor. Hört lite olika om hästen gärna sänker eller höjer huvudet med hack? Bör man... 2
Svar
30
· Visningar
2 580
Senast: Taladinn
·
S
Trav hej! jag har då en liten fråga? jag har en äldre modell på tärnsjösele och jag har inte den blekaste hur man fäster alla remmar? någon...
Svar
7
· Visningar
1 237
Senast: PÄMMI
·
T
  • Låst
Dressyr Till våren tänkte jag börja tävla vilket jag aldrig gjort förut. Jag vill ha en massa dressyrtävlings-regler! När får man tävla vad...
Svar
4
· Visningar
929
Islandshäst Ja nu är det alltså bestämt, igår så gick Tjaldur igenom besiktning samt spattröntgen och i helgen åker jag ner med min ettåring... 2
Svar
20
· Visningar
2 429
Senast: OlleAtlas
·
F
Dressyr Hur ser man på en häst som är svankryggig om den arbetar på ett korrekt sätt med bäcken, länd och allt vad det nu är som ska kollas, när...
Svar
12
· Visningar
1 177
Senast: emma-vsm
·
W
Hoppning hej! snälla hjälp mig kan jag tävla i hoppning jag har inte ridit så länge men jag har hoppar och så men tänk om jag blir helt...
Svar
1
· Visningar
731
Senast: hannanilsson
·
W
Dressyr Har i tidigare trådar läst mycket om hur man ska påverka hästens bäcken med hjälp av sitt eget. Även att man inte ska lägga vikt...
Svar
7
· Visningar
971
Senast: Walk on top
·
A
Dressyr Kommer nån ihåg att jag frågade om hjälp med skänkelvikningar? I vilket fall som helst, så har vinu kommit igång med dem, nu har jag...
Svar
15
· Visningar
1 353
Senast: stranger
·
Dressyr När jag rider i paddock har hästen bra framåtbjudning i galoppen, och kan korta galoppen väldigt mýcket, nästan galoppera på stället...
Svar
10
· Visningar
1 491
Senast: flashlight
·
I
Fälttävlan För er som inte har vår lokaltv så sändes detta igår :idea: TV 4
Svar
9
· Visningar
1 370
Senast: aicha
·
H
Hoppning skulle vilja att någon komenterar denna film det är min första tävling med min medryttarhäst:o jag vet att det är undertempo men jag...
Svar
14
· Visningar
1 048
Senast: hannanilsson
·
C
Western vad finns det för olika grenar innom western o hur utövar man dessa?
Svar
1
· Visningar
758
Senast: Egonson
·
Dressyr Hej Jag undrar en sak här och undrar om ni kan hjälpa mig!? Mitt sto rids och tränas främst i dressyr, vi tränar för a-tränare och vi... 2
Svar
22
· Visningar
2 406
Senast: trygga_rut
·
S
Trav ..lärt dem galoppskänkel? Behöver tips om hur man gör, vill ju gärna undvika att hästen får för sig att knalla iväg i galopp mitt i...
Svar
8
· Visningar
924
Senast: Lazio
·
H
  • Låst
Dressyr Eftersom det är på tal med att man kommer kanske införa en lag om att man måste ha hjälm på sig när man rider, då kommer alltså hatten... 2
Svar
21
· Visningar
2 059
Western Måste bara få dela med mig av en fantastisk vecka!! Åk till tjeckien o träna western det är helt underbart. Kanonhästar, fin natur, god... 2
Svar
22
· Visningar
2 761
Senast: BonRaiz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka