Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Western Sitter och kollar lite på benskydd till min häst. Det finns ju en del olika inom western med olika funktioner. Vad använder ni för...
Svar
14
· Visningar
1 519
Senast: leia
·
M
  • Låst
Islandshäst Hej! Jag undrar om man kan hoppa med en islandshäst? Jag har fått för mig att man inte hoppar med islandshästar. Är de duktiga på...
Svar
2
· Visningar
1 137
Senast: Naggur
·
J
Dressyr När jag rider min underbara lilla kille i höger varv så går han jättebra MEN när jag byter till vänster varv blir han som förbytt..Han...
Svar
16
· Visningar
1 577
Senast: mijan
·
Hoppning allt förtroende jag hade för en av sveriges mer kända hopptränare/elitryttare. det var träning för denne på klubben, de hoppade ute och... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 514
Senast: ponnylollo
·
F
Dressyr De senaste gångerna har jag ridit LB på 65-70 %. Jag tränar på LA-nivå hemma. Säker i förvända, skänkelvikning men dock inte i... 2
Svar
20
· Visningar
2 264
Senast: Tulip
·
Hoppning kan nagon komma pa nagra bra ovningar for att trana hasten att se avstand? alltsa hjalpa den lite pa vagen sa att den borjar tanka lite...
Svar
14
· Visningar
1 210
Senast: Legacy
·
Dressyr Hur fungerar det när man startar ungponny (i detta fall B/C-ponny med överårig ryttare) i en dressyrklass? Finns det ngt motsvarande avd...
Svar
10
· Visningar
1 122
Senast: Paxido
·
S
Körning Hej Är det någon som kan ge tips på roliga maratonhinder, matrialval, storlekar, stenar, stolpar, mmmm?
Svar
1
· Visningar
700
Senast: Ireland
·
Western hejsan! haha jag är värsta nybörjararen på western men skulle behöva lite proffs hjälp från er;) det är så att min bomlösa sadel...
Svar
10
· Visningar
4 009
Senast: Ginne
·
J
Distans Jag har en fd travare som jag har haft ganska länge och som jag har tränat länge för att tävla i distans, men jag har haft rätt dålig...
Svar
4
· Visningar
1 135
Senast: Gizoba
·
N
Övr. Grenar Vad är den skillnaden mellan en sadel med hel respektive halv bom? och hur påverkar dom hästens rörelser?
Svar
1
· Visningar
914
Senast: Montéryttare
·
W
Fälttävlan Någon som har de skydden? vad tycker ni om dem isåfall? va å tittade på dem idag och dem såg jätte fina och bra ut. vad tycket ni, ska... 2
Svar
28
· Visningar
3 588
Senast: mycket_irriterande
·
Dressyr Min häst har svårt att fatta höger galopp och fattar ofta fel. Kan jag göra något innan eller i fattningen för att underlätta för honom... 2
Svar
33
· Visningar
7 812
Senast: ecila
·
Dressyr Hur tränar man bort det? Vilka övningar är bra för att få en renare galopp? Min häst har börjat tendera till att galoppera i fyrtakt när...
Svar
7
· Visningar
1 276
Senast: Cowabunga
·
Körning Hur fungerar det egentligen? Med rockarden så ska ju vagnen dras fram med draglinorna, och skaklarna ska göra så att det svänger...
Svar
13
· Visningar
4 491
Senast: Pinge
·
E
Körning Har aldrig använt loksele utan bara vanlig bröstsele men tänkte påbörja inkörning av min unghäst och där säger dom att loksele är bäst...
Svar
8
· Visningar
1 264
Senast: Asfolath
·
Övr. Grenar som sagt, alla vi föräldrar som kämpar med våra ponnyungar i ur o skur o det är både framgångar o bakslag osv. Därför är det så kul när...
Svar
12
· Visningar
1 389
Senast: Korpen_
·
Western Var hittar jag en sadel special formad för tjejer och med 7-7½" bred gullet? Har kollat på Crates Ladies Reiner men dom är inte så...
Svar
2
· Visningar
974
Senast: Audi
·
L
Dressyr Har hört och läst att vissa tar nåt sorts "band" och binder ihopa sadelgjorden och stigbyglen och på detta sätt (givetvis) har fått en... 2
Svar
33
· Visningar
3 727
Senast: Nicki
·
M
Western måste man ha western sadelom man bvrar ska träna det är väl onödigt det kan man väl köpa sen när manska tävla några säger till mig att...
Svar
10
· Visningar
1 187
Senast: real_cowgirl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka