Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

S
Hoppning Någon som har bra hoppövningar som tvingar hästen att komma tillbaka och lyssna upp och inte bara 'springa'. Och som gör att hästen...
Svar
19
· Visningar
3 345
Senast: alice
·
R
Hoppning hejsan. Jag undrar om man får tävla ungponny på gummipelham, alltså delat ej stång. Man får ju det med "vuxna" ponnyer så länge det...
Svar
2
· Visningar
1 079
Senast: Magic_Mac
·
Körning Har precis blivit tipsad om en som ska sälja en i princip oanvänd rockard och en sele för 2500:- passande shettis. Min shettis ska...
Svar
3
· Visningar
855
Körning Mitt halvblod är en guldklimp framför vagnen men under ryttare blir han isället, ja en cigarettfimp :crazy: Ni som kombinerar körning...
Svar
16
· Visningar
1 377
E
Western Ska nu få rida en Caowboy häst och vad ska man tänka på när man rider dom? Hur ska man va i handen/skänklarna och ja jag behöver ALLA...
Svar
8
· Visningar
1 174
Senast: elinxelin
·
Dressyr Jag undrar om det finns någon som vet några bra skritt-övningar? Jag har tillgång till en ganska liten ridbanan, blir som att rida på...
Svar
13
· Visningar
7 379
Senast: Oliven
·
Western Hej! Nu har jag nog ett problem på halsen :( Jag har nu fått tillbaka min unghäst från en westerntränare där han varit i en månad...
Svar
6
· Visningar
1 337
Senast: Lina_Zacha
·
I
Islandshäst Är det någon som har några tips om hur man kan bygga upp viljan på sin häst..jag har en islandshäst som jag skulle vilja få o gå fram...
Svar
10
· Visningar
1 095
Senast: Silkisif
·
Dressyr När blir det obligatoriskt att rida med sporrar? Måste man ha Kavaj, eller går klubbjacka bra (lokalt)? När blir det obligatoriskt... 2
Svar
28
· Visningar
2 310
Senast: Oliven
·
L
Islandshäst Jag började rida en islandshäst för cirka 1 månad sedan. Hon har väldiga problem med traven. Hon väljer passen och tölten i första hand...
Svar
2
· Visningar
766
Senast: Naggur
·
F
Islandshäst Hej Jag behöver nog lite hjälp med min envisa islänningstjej ifrån er mer vana islandsryttare. Efter ridturen idag är jag mycket...
Svar
15
· Visningar
1 847
Senast: Silkisif
·
F
Dressyr Har en häst som väldigt gärna hamnar i en väldigt låg form och bakom lodlinjen. Han "krullar" alltså ihop sig alldeles för mycket. Hur... 2
Svar
20
· Visningar
2 085
Senast: Prepreden
·
M
Hoppning Vill se bilder när ni hoppar över lite speciella hinder!!! :p:bump: 2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 285
Senast: Sorbe
·
A
Tävling Vad är det för nummer man ska ha på nummerlappen??
Svar
11
· Visningar
2 891
Senast: BeastieBabe
·
E
Övr. Grenar Någon som var där? (Uppsala slott, 9-10 september) Jag var där första dagen men hade inte möjlighet att komma andra dagen. Har kollat... 2
Svar
36
· Visningar
2 830
Senast: merogo
·
S
Islandshäst Min kompis berättade att hennes islandssto blivit lateral i tölten. Vad betyder det egentligen?:confused:
Svar
7
· Visningar
1 926
Senast: Boj
·
Dressyr Vad är det för regler som gäller när man ska tävla dressyr på en 5-åring? Hur höga klasser får man starta och får man rida med i laget i...
Svar
11
· Visningar
1 237
Senast: traloppan
·
B
Hoppning Hej! Jag har en tittig pålle som jag kanske ska tävla om några veckor. Hon är ganska tittig mot hinder. Hur gör ni? Går ni fram till...
Svar
12
· Visningar
1 395
Senast: superstar
·
Körning Jahapp,då kommer det en fråga från en novis ang det här med vagnar.. Just nu är jag inne i en period då körningen är superduper kul,och...
Svar
5
· Visningar
1 194
Senast: Skulla
·
Western Någon som vet vart man hittar såna? Vi är ett par tjejer som vill börja ta ut en tränare i ak. ridkonst och har väl en kille som vi ska...
Svar
2
· Visningar
809
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka