Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

J
Dressyr Så, sitsen är A och O i ridningen, så varsegoda att lägga ut bilder på hur ni sitter. Det ska vara en bild från sidan, i rörelse... 2
Svar
35
· Visningar
3 450
Senast: Angely
·
Körning Hur många har sina araber inkörda ? Är det ovanligt att man kör in sina araber? Isåfall, Varför?
Svar
17
· Visningar
1 389
Senast: Vimsan
·
Övr. Grenar Någon som vet hur man anlägger en halmbana? Eller kanske snarare, vad fyller halmen för funktion, att isolera marken så den blir mjuk...
Svar
4
· Visningar
959
Senast: Topolino
·
Islandshäst Joo.. det går lite si och så med tölten på medryttarhästen.. I början var jag fortfarande lite osäker på islandshäst (ridit på ponny i 2...
Svar
3
· Visningar
843
Senast: Gauti
·
W
  • Låst
Western Chansar och lägger tråden här också, känns som att chansen att få bra svar här är större än på Utrustning. ------------- Det är så...
Svar
1
· Visningar
792
Senast: tifo
·
L
Körning Ja som ni ser i min rubrik så undrar jag hur långa tömmarna ska vara, finns ju olika längder att köpa, är det olika längder till olika...
Svar
4
· Visningar
1 074
Senast: åke
·
W
  • Låst
Hoppning Någon som vet, letar som en galning
Svar
2
· Visningar
777
Senast: Tulip
·
P
Körning Vilket oväder vi har haft hoss oss. Har ni med haft det? Här har det blåst och snöet och på samme gång varit kallt. Två dager var det så...
Svar
2
· Visningar
734
Senast: LIA
·
E
Övr. Grenar rider vi i morgon lördag på Övedskloster. Jakten innehåller mängder av terrängmoment och hinder och långa galopper i Skånes vackraste...
Svar
3
· Visningar
1 364
Dressyr Den frågan har kanske varit uppe innan men jag frågar iaf eftersom jag tycker det är intresant att veta. Själv debuterade jag min ena... 2
Svar
34
· Visningar
2 521
Senast: PrinceFair
·
Trav Sitter och funderar på hur jag ska lacka hjälmen, färger går ju att bestämma men vad ska man ha för mönster? Kan ni inte visa bilder på...
Svar
1
· Visningar
908
Senast: selda
·
Körning Läste den med intresse. Är ny inom körning och vill lära mig allt. Så jag kom på en fråga. Har en svart sele, bruna (naturfärgade men...
Svar
2
· Visningar
692
Western Jag antar att ni är grymt trötta på mig och mina frågor om handställningar, sits, form och allt vad jag frågat om..men det kan inte...
Svar
11
· Visningar
1 108
Senast: real_cowgirl
·
W
Dressyr Har en välriden häst, men när jag fattar galopp kastar hon huvudet fram och springer i i galoppen. Ska jag låta henne göra så och ge...
Svar
1
· Visningar
843
Senast: lillsyrran
·
S
Hoppning Hallå! är det nån som har några bra hoppövningar för storhäst! har idetorka just nu! :) Blir alltid samma serier.. lite tjatigt! :P
Svar
3
· Visningar
1 637
Senast: apocalypse
·
M
Western Jag had tänkt mig att följa med på westernridningstur. Hur vet jag att sadeln inte är för liten? Det finns bara 15" och 16" sadlar där...
Svar
6
· Visningar
1 067
Senast: malajsen
·
G
Dressyr Hello! som de flesta vet så går min häst gärna bakom lod och jag har en liten fråga. Om jag märker att han gör det, vad ska jag göra...
Svar
8
· Visningar
1 987
Senast: stranger
·
Dressyr Finns det egentligen några vetenskapliga undersökningar gjorda på hur hästens form "ska" se ut? De gamla stridshästarna skulle väl se...
Svar
8
· Visningar
1 067
Senast: Sar
·
Trav Har lite funderingar inom travet då jag är helt och hållet nybörjare inom detta område!! Hur tränar man en fullvuxen travhäst, hur ofta...
Svar
6
· Visningar
1 000
Senast: Montéryttare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Vilken ras passar mig?
  • Kattbilder #10