Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Körning I dag har jag tömkört underbar de va ett tag sen efter all väntan på selen. de gick jätte bra hoppas de blir någon körning med i...
Svar
13
· Visningar
1 130
Senast: Underbar
·
Dressyr Man ser ju när den gör det, när den trampar under sig.. Men kan nån förklara hur man ser när bakbena börja arbeta under sig.. syns det... 2 3
Svar
55
· Visningar
5 236
Senast: Got2Be
·
Fälttävlan En god vän och jag har pratat lite om vad som ska bli vår nästa terränghjälm. "Cykelhjälmarna" är ju inne och verkar ha en ypperlig...
Svar
8
· Visningar
1 615
Senast: bus_strecket
·
E
Western Har kollat runt och letat efter ställen där man kan träna western utomlands. Har ni några riktigt bra tips på ställen som har bra och...
Svar
1
· Visningar
859
Senast: Unit
·
Dressyr Jag har en 8 val som för det mesta är fin, alert och lyhörd på framridningen, men när jag har gjort första halten och ska rida upp mot...
Svar
13
· Visningar
1 153
Senast: Sia
·
P
Körning Hur pass billigt kan man få en sele plus vagn som duger till lite hobbykörning hemma i (den platta) skogen? Jag skulle nämligen vilja...
Svar
12
· Visningar
1 118
C
Tävling Jag har idag fått en förfrågan om att vara speaker på en stor tävling. Jag som speakat mycket tidigare, ska väl egentligen inte vara...
Svar
17
· Visningar
1 438
Senast: Cronis
·
S
Körning Vad behöver man för utrustning för det? Funderar på att låta tjockisen dra lite i vinter också när vi fixat konditionen. Vad ska man...
Svar
19
· Visningar
1 892
Senast: åke
·
W
Western Har sidepull och hackamore samma inverkan på hästen? Fick ryck av att sitta och klura på det! :crazy:
Svar
2
· Visningar
890
Senast: sarma
·
B
Fälttävlan tänkte starta en tråd med betydelsefulla ston i fälttävlanssverige.. :) sitter ni där hemma med något sto som producerar fram nya... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
7 168
Senast: LadyHolly
·
Tävling Jag hade tänkt tävla på en inbjudningstävling för min klubb. Men för detta kräver arrangören ryttarlicens:S Normalt behöver man väl inte...
Svar
1
· Visningar
1 455
Trav Kom på häromdagen att jag saknar ju Ina79:cry: Vars är hooon??? Nån som vet..
Svar
16
· Visningar
1 437
Trav Går det tro?? Jag har galopptränat häst i alla år och dessa sulkyhästar fattar ju skillnaden mellan bana o sadel. Har en nu som jag... 2
Svar
29
· Visningar
2 830
Senast: kalas
·
Islandshäst Jag gillar att tömköra och vill ha tips på övningar som är lämpliga särskilt för gångartshästar. Hur man går tillväga steg för steg för... 2
Svar
36
· Visningar
8 716
Senast: Silkisif
·
Y
Tävling Ska vara med på programridning på söndag och undrar vad det är för klädsel som gäller? Det kanske inte finns några regler men vad...
Svar
4
· Visningar
1 063
Senast: BeastieBabe
·
Dressyr På söndag ska jag rida det nya programmet LB:0. Har lite funderingar på halvvolterna. Rids dom likadant som i tex LA:4? Likadant den...
Svar
9
· Visningar
996
Senast: Vimsan
·
Körning Jag är helt borta inom alla selar. :angel: Vad är det för skillnad mellan Lokesele och Bröstsele? 2
Svar
20
· Visningar
1 901
Senast: Lavinia
·
Hoppning På framridningen idag: Det fanns en utebana öppen för framridning. På denna var det placerat ett kryss mitt på. Sen fanns det vanlig...
Svar
7
· Visningar
1 737
Dressyr .... kan någon hjälpa mig att räkna upp dressyren grundstenar ?
Svar
19
· Visningar
1 255
Fälttävlan http://www.barometern.se/article/1148955_107-0-0-0
Svar
9
· Visningar
1 222
Senast: shady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser