Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

S
Övr. Grenar Finns det galopptränare som hopptränar sina hästar. Alltså inte för hinderlöp utan banhoppning. Finns det galopphästar som tränas i...
Svar
16
· Visningar
1 684
Senast: trip
·
F
Körning Skickade iväg ett mail till en vagntillverkare och fick ett himla roligt svar. "Sådana grejor kanske nån duktig pappa kan ordna?"...
Svar
8
· Visningar
1 068
Senast: åke
·
N
Dressyr Vad har ni för några tips för att hästen ska lyssna på minsta lilla hjälp. Hur brukar ni träna på detta. Vissa hästar har ju det mer...
Svar
8
· Visningar
1 619
Senast: Sunshine
·
C
Trav jag undrar hur jag ska göra för att ta licens för ponny trav? vad gör man? vad kostar det? tacksam för all info då ja e lite grön på...
Svar
7
· Visningar
1 429
Senast: giffan
·
Trav Hur lägger ni upp dom och var i träningskonceptet kastar ni in dem 2
Svar
21
· Visningar
2 386
Senast: Djurjouren
·
Z
Tävling Hur gör ni när ni kommer till en ny tävlingsplats om ni har en ovan häst som är lite tittig, tar ni en promenad med den runt området...
Svar
13
· Visningar
1 198
Senast: dressyrmuppen
·
N
Western Vill ha en "stummare" pad till min sadel, i lämplig prisklass. Vet dock inte var jag ska leta/hur en sån här pad ser ut. Det fanns en...
Svar
8
· Visningar
1 079
Senast: lundborg
·
Trav GÅR det att rida monte i en hoppsadel? Vilket är sämst, hoppsadeln eller dressyrsadeln? Vet att en montesadel är det bästa men jag vill...
Svar
9
· Visningar
1 205
Senast: Montéryttare
·
M
Trav Vart hittar jag underlag för anställningsbevis. Eller finns det något speciellt som måste stå om man skriver eget? ÖVERLYCKLIG FÖR...
Svar
3
· Visningar
815
Senast: *nuthella*
·
Dressyr När vi nu diskuterat varierad träning av just dressyr hästar.... Hur ser ni på varierad ridning utomhus på dessa, för att bygga vidare... 5 6 7
Svar
128
· Visningar
8 298
Senast: flashlight
·
S
Dressyr Finns det några bra och effektiva övningar man kan göra för att få en bättre sits och hållning i dressyren? Säckar lite med axlarna... 3 4 5
Svar
80
· Visningar
6 196
Senast: flashlight
·
Islandshäst Jag snackade med en vetrinær nyss som på stod det. Jag har ytterst liten erfarenhet av andra hæstar, så jag vet inte... Men om nu...
Svar
9
· Visningar
1 155
Senast: sambaengi
·
Tävling Det här med mätintyg är något jag aldrig behövt fundera över då mina ponnyer varit färdigmätta och jag nu har stor häst. Men, nu så har...
Svar
12
· Visningar
3 663
Senast: Rumpnissen
·
R
Övr. Grenar Annika Källse blev idag världsmästare för kvinnliga amatörryttare på Philadelphia Park i USA. Klicka här för utförlig artikel...
Svar
17
· Visningar
1 840
Trav **Raderat*** lagt heeelt fel, inte konstigt att jag inte hittade den på utrustning där jag trodde jag la den :p
Svar
2
· Visningar
792
Övr. Grenar Det är så att jag precis börjat i ett galoppstall och meningen är att jag så småning om ska börja med galoppen... Jag vill ha alla...
Svar
7
· Visningar
1 009
Senast: MalanMjöl
·
Islandshäst ... en islänning på 2,5 år på höjden? Jag förstår att det inte går att säga exakt, men rent generellt? Bara lite nyfiken på hur stor...
Svar
18
· Visningar
2 017
Senast: marijaa
·
A
Dressyr hur mkt är 165poäng i procent i dressyren? tacksam för svar:bow:
Svar
3
· Visningar
702
Senast: Choklad
·
Hoppning På min klubbs hemsida finns en poänglista över "ackumulerade poäng under året enligt TR I mom.144". Jag har inte tillgång till min TR...
Svar
5
· Visningar
1 059
Senast: PrinceFair
·
Dressyr Måste bara skriva hur snäll min häst var häromveckan. Jag tänkte att jag skulle prova att göra lite byten. Är förlamad i halva kroppen...
Svar
9
· Visningar
1 306
Senast: SusieQ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka