Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Western Nu har jag luskat en hel del i det att ta hem sadel från USA. Om jag tex. köper en sadel för 1200 US ~ 9000 SEK och frakten hit är... 2
Svar
27
· Visningar
5 670
Senast: CaliforniaSwed
·
M
Western Hej! Jag har börjat rida en quarter som från början är riden engelskt, men jag undrar dock om de inte gjorde den hästen en "björntjänst"...
Svar
7
· Visningar
1 387
Senast: Melgem
·
W
Western Ge mig de bästa tipsen att värma upp sin häst på när man är på ridbanan! :bump: Är trött på att se alla dessa ryttare som sliter i...
Svar
7
· Visningar
1 324
Senast: wonderbaunbabe
·
  • Låst
Tävling Det är ju med höger hand man hälsar, men om man nu råkar ha spöet i höger hand, hur gör man då?? (ryttartest) Jag rider helst inte med...
Svar
7
· Visningar
2 003
Senast: Midnight
·
I
Islandshäst Hejsan! Man kan väl gå in på sifs hemsida och kolla vart det är tävlingar någonstans i år? Jag har vart in på doms hemsida jätte många...
Svar
8
· Visningar
925
Senast: diny
·
I
Fälttävlan Missa inte sporten på Tvåan ikväll. SKa handla om Anna :idea: och vi missar det, sitter förhoppningsvis på färjan... 2
Svar
21
· Visningar
2 655
Senast: aicha
·
S
Övr. Grenar Om man vill bli jockey hur går man tillväga då? :bump:
Svar
3
· Visningar
818
Senast: SthlmCarro
·
Hoppning hej! jag skulle vilja ha lite tips hur man kan träna hästar för att dom ska kunna trän inför det. hökden är 90cm. vilket är lite högre...
Svar
9
· Visningar
1 079
Senast: Bellina
·
D
Trav Vart håller ni till? Jag håller förgäves på att annonsera efter en medryttare till ett av våra varmblod som behöver ridtränas.. men vart...
Svar
12
· Visningar
1 145
Senast: dolphinsmile
·
B
Distans Tjenis :banana: Skulle bara höra , vilken ras är vanligaste rasen att använda till distansritt , är rätt nyffiken på själva grenen...
Svar
7
· Visningar
1 249
Senast: Lennug
·
S
Tävling Hej, jag skull gärna vilja veta hur vanligt är det med sponsorer till både stor häst ryttare och ponny ryttare, och villka är det som...
Svar
17
· Visningar
6 342
Senast: Hotandspicy06
·
Dressyr min 12 åriga valack hänger något så fruktansvärt i handen. Jag lättar och rör på bettet, flyttar undan på volt. Men så släpper han ett...
Svar
14
· Visningar
4 096
Distans Jag funderar allvarligt på att skaffa en pulsmätare. Och jag antar att det finns mest kunskap om träning med dylika ting här på...
Svar
16
· Visningar
2 050
Senast: Moheed
·
Hoppning Vad ska man ha för avstånd på kavaletti bommar till en häst på ca 160? Till en shettis på ca 95 cm? Kan man ha vanliga bommar till en...
Svar
2
· Visningar
2 689
S
Islandshäst Jag tror jag har tränat tölten för mycket. Traven brukar bli sämre då, men nu är det värre än innan. Den har varit fyrtaktig ett tag... 2
Svar
23
· Visningar
1 941
Senast: Skuggabaldur
·
H
Islandshäst Vi får hem en islänning om några veckor. Är det ¨någon som har tips på hur man bäst "sverigetränar" hästen? Hur ska vi vänja hästen vid...
Svar
7
· Visningar
1 118
Senast: OlleAtlas
·
L
Hoppning Vi har en shettis som vi ska tävla i hoppning i år.. ska börja med klubb(precis inriden) för att kolla hur han tycker det är! han hoppar...
Svar
18
· Visningar
1 453
Senast: Manda
·
Körning gräsklipparen i upphissat läge. Och snigelfarmor använder loksele! 2
Svar
21
· Visningar
3 037
Övr. Grenar Hej alla! Har kommer en mycket kul (men anda lite smahemsk halsning fran Lambourn "The Valley of racehorses" Min dotter har fatt...
Svar
5
· Visningar
1 054
Senast: Ninniw
·
Hoppning Jag debuterade i helgen i en enmeters klass och en 1.10 klass, vilket ändå gick hyffsat bra:D Första klassen så blev det faktiskt...
Svar
7
· Visningar
1 171
Senast: Raider_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka