Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

M
Western Jag får inte till det där med formen för jag vet inte riktigt hur vi ska träna på det. I början, ska man ge "helt långa tyglar" som...
Svar
2
· Visningar
931
Senast: wrangler
·
E
Hoppning Hej på er! Letar för fullt efter en Säkerhetsväst! Vill ha en Racesave 2000 RS i marinblå, men hittar den ENDAST i svart! :mad...
Svar
5
· Visningar
867
Senast: Idasagare
·
I
Trav Varför värmer ni upp hästarna så mycket före löp gemfört med gallophästarna? Vad är det i anatomin som gör att det blir en sådan skilland?
Svar
16
· Visningar
1 618
Senast: Highmountain
·
V
Western Hur får man hästen att rygga med sänkt huvud? Inga problem med formen annars. Direkt han märker att det är rygga han ska göra så åker...
Svar
7
· Visningar
1 072
Senast: QiHa
·
Hoppning Undrar om någon vet varför de byter sadlar på hästarna i VM-finalen i stället för att bara ändra stidlädren? Hästarna är ju ganska olika... 2
Svar
28
· Visningar
2 544
Senast: iafia
·
D
Tävling Ska tävla unghäst på lokal hopp tävling i helgen vilka regler gäller där får man rida med shortchaps och ridskor. Är ju lite varmt med...
Svar
11
· Visningar
1 838
Senast: BeastieBabe
·
U
Körning Hej Är lite nyfiken på vilka körgrenar som finns (förutom trav på bana). Jag har tidigare pysslat med tävlingstravare. Nu har jag...
Svar
7
· Visningar
1 533
Senast: Cämz
·
Dressyr I alla år har jag fått höra att du ska kunna rida din häst och göra de rörelser du gör på vanligt tränsbett innan du börjar rida på... 3 4 5
Svar
98
· Visningar
7 323
Senast: __Stilett__
·
A
Islandshäst Hur ser era träningsplaner ut inför ovanstående? Rida själv/lämna bort hästen. Uppbyggnad, planering mm. Jag är nyfiken på allt som...
Svar
4
· Visningar
1 052
Senast: Nightrider
·
V
Hoppning Min häst är 6 år och fick föl som 5-åring. Då undrar jag: går hon som 5-åring igår och alltså som 6-åring nästa år trots att hon är 7...
Svar
3
· Visningar
702
Senast: Vonkan85
·
S
Western Lite nyfiken på vad ni som rider western vad ni har för sadlar, bomvidd mm mm. Och vad det är på för hästar. Jag tycker det här med... 2
Svar
21
· Visningar
3 496
Senast: Heyoka
·
B
Western Nu är jag inne på ett område som jag drömmer om att förkovra mig i men till dags dato har jag bara suttit på EN riktigt bra westernhäst...
Svar
3
· Visningar
1 202
Senast: anniequarters
·
E
Hoppning Hur högt tycker DU att man ska ha hoppat om man ridigt i 8 år själv tycker jag inte det är så viktigt hur högt man hoppar jag tycker det... 2
Svar
21
· Visningar
1 778
Senast: Evelyn
·
Tävling I våras blev jag bortlottad från en tävling 2 klasser. Jag fick bortlottningskort men inga anmälningapengar tillbaka. Ska man få det...
Svar
9
· Visningar
966
Senast: Miagi
·
M
  • Låst
Övr. Grenar Om de är nån som är intresserad att prata om Gymkhana så prata gärna här! Jag rider själv gymkhana och älskar de!! tävlar för klubben...
Svar
1
· Visningar
1 041
Senast: ullo
·
Trav Jaja, kanske lite väl negativt att prata om vintermörker en sån vacker dag som denna. Men det kommer ju närmare med stormsteg, i alla...
Svar
11
· Visningar
1 242
Senast: ameo
·
J
Dressyr Har nyss kommit till skedet så vi har börjat med galoppombyten jag och pållen. Grejen är att han tar hur stora byten om helst. Han gör...
Svar
9
· Visningar
1 039
Senast: Phlipp
·
H
Dressyr Jag köpte en ny hoppsadel i våras och har oxå haft planer på att köpa en dressyr sadel. Min häst har varit lite svår i dressyren men...
Svar
3
· Visningar
908
Senast: Frajda
·
F
Western Jag fattar det bara inte. Jag har gått med på att prova det! Fula träns, fula sadlar och fulare schabrak! Holy shit :angel: ! Tänk... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 673
Senast: Fia_90
·
R
Hoppning Har i alla år varit medlem i en eller annan RK men har nu köpt egen gård och kommer därför inte tillhöra någon klubb...Hur blir det då...
Svar
3
· Visningar
787
Senast: Rambolina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka