Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

C
Trav ska tävla i morgon och planerar att köpa lite ny trav utrusting . här är ponny jag ska tävla :love: funderar på...
Svar
5
· Visningar
1 018
Senast: _camill_a
·
Fälttävlan Hm... har ar man borta i evigheter men inte hinner det dyka upp nagra roliga inlägg för det... men men... Hur gar det för alla...
Svar
9
· Visningar
1 138
Senast: shady
·
F
Körning Har varit med med min kompis häst på ett barnläger o kört barnen med vagnen o Har sista dagarna börjat märka att hon undviker att gå...
Svar
5
· Visningar
1 284
Senast: druttenplutten
·
Dressyr Ja! Jag har tyvärr en stark och gnuggande vänster skänkel. Det blir inte bättre av att hästen alltid lyssnar sämre på den än den högra...
Svar
2
· Visningar
780
Senast: ano
·
B
Western Jag har bara en fråga. Hur stort är 4" på en westernsadel? :confused:
Svar
7
· Visningar
1 044
Senast: bigganl
·
J
Hoppning En i stallet skall tävla DM som går i bedömning A:1b, vad innebär det. Har själv aldrig ridit A:1b.
Svar
10
· Visningar
1 374
Senast: fio
·
J
  • Låst
Dressyr Eftersom att den förra tråden försvunnit startar jag en ny. Ni som inte skrivit vad ni har för hästar, gör det nu :)
Svar
2
· Visningar
725
R
Dressyr ur dressyrryttartest l:1: C höger arbetsgalopp BEB ett varv på mittvolten; mellan E och B överstrykning B följ fyrkanten...
Svar
1
· Visningar
1 487
Senast: sweep
·
F
Fälttävlan Nu ere slut... Nu lämnar jag ut mej själv :angel:. Nu lägger jag ut bilder på mej och fälttävlansponnyn! De här bilderna är tagna... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 789
D
Dressyr Hej! Behöver lite hjälp med en sak, det e så att jag ska tävla lite derssyr nu i höst, men har ingen Dressyr TR. Är det någon som vet...
Svar
4
· Visningar
681
Senast: Duchesse
·
Tävling Ska prova tävla hästen på hackamore i höst, i hoppning då. Undrar om det finns regler om nosludd på hacket? Finns ju en regel som säger...
Svar
2
· Visningar
1 143
Senast: Jezzie
·
L
Western Jag undrar vad ni som har kallblodstravare här har för westernsadel? Skulle vilja fått ngt tips på något sadelmärke som man skulle kunna...
Svar
4
· Visningar
873
Senast: Grapewine
·
Islandshäst Jag lovade i en annan tråd att leta fram text och bild från mina böcker om de islandshästar som importerades till Sverige på 1910-talet...
Svar
4
· Visningar
2 963
Senast: OlleAtlas
·
Dressyr Man får ha huva enligt TR-ansvarige Lars Andersson. Men det krävs att man begär och beviljas dispens!!! Där ser man :p
Svar
6
· Visningar
1 031
Senast: lektra
·
A
Dressyr Ja, en lite dum fråga kanske men vad är egentligen mellantrav? :confused: Jag har aldrig riktigt fattat det...
Svar
12
· Visningar
3 686
Western När ni rider in era hästar, och när de är i utbildningsstadiet. Vad använder ni för bett då? Jag undrar också vad det bettet heter...
Svar
9
· Visningar
1 180
Senast: Lina_Zacha
·
J
Dressyr Jag tycker att det ser så extremt läckert ut när en häst går så väldigt högt med svansen när man rider dressyr och undrar hur man får... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 972
Senast: SusieQ
·
Dressyr Vilka muskler är det som jobbar när hästen går rätt? Hur ska hästen muskla sig på hals, rygg, bakdel och mage när den går rätt? Alltså...
Svar
2
· Visningar
1 032
Senast: Susan
·
Trav ni som rider monté, vad har ni för sadel? (visa gärna bild) hur mkt väger den ungefär? Varför har du valt att rida i just den?
Svar
6
· Visningar
1 803
Senast: movgli
·
Trav Fattades en del trådar här nu:crazy: . 2
Svar
20
· Visningar
1 818
Senast: oki