Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Hej! Jag undrar hur man tränar upp/lär upp en häst att gå i riktig ökad trav? Någon som har några tips? // Rostad 2
Svar
39
· Visningar
4 083
Senast: Gisburne
·
Dressyr Jag är så sugen på att tävla!!! :o Men när jag inte ens orkar sitta ned i traven (jag blir snabbt trött och spänner mig) Galoppen... 2
Svar
33
· Visningar
1 529
Senast: axel
·
Western Ni som har treåringar just nu, vad kan de? Gärna bilder. :)
Svar
7
· Visningar
1 165
I
Islandshäst Snart ska jag rida på islänning (turridn) första gången. Innan har jag några års ridande på ponny och häst. Senaste åren har de varit...
Svar
3
· Visningar
867
Senast: ict1974
·
E
Trav vad tycker ni ska man galoppträna och/eller hoppträna sin häst? Hoppning kanske skulle va bra för smidigheten plus att hästen då får...
Svar
2
· Visningar
781
Senast: juvelen
·
G
Fälttävlan Jag har ridit jakter med hinder uppåt 1 meter och även tränat på FT-hinder, och det har alltid varit görskoj! Hästen jag har nu är ett...
Svar
5
· Visningar
765
Islandshäst Här sitter jag på sambons laptop i det östra grannlandet och (inbillar mej att jag) har semester. I helgen avgjordes de Finska...
Svar
10
· Visningar
2 245
Senast: Voldie
·
T
Dressyr jag kan inte sitta still med mina skänklar :eek: VAD ska jag göra? Tränaren är på semestar så jag har ingen som tjatar
Svar
10
· Visningar
877
Senast: Paxido
·
I
Islandshäst Min 5gångare orkar inte hålla galoppen lika bra som min kompis 4gångare. Vi har en speciell ridväg där de bara är uppförsbackar, dvs... 2
Svar
25
· Visningar
2 112
Senast: Invincible
·
Dressyr Har ni någon rörelse som helt enkelt inte är ''er'' rörelse? Jag har skänkelvikningar! Det fungerar helt enkelt inte:o Jo visst asså... 2
Svar
39
· Visningar
2 650
Senast: My_Spirit
·
I
Islandshäst Snart ska jag dra mig ut på tävlingsbanorna, För första gången bör nämnas. Vad är de man ska tänka på?? Får man rida i svarta... 2
Svar
29
· Visningar
2 008
·
I
Dressyr Hästen min har stora problem med skänkelvikning undan vänster skänkel :crazy: . Höger går utmärkt det är hans starkaste sida. Något tips... 2
Svar
21
· Visningar
3 256
·
B
Hoppning Nu har det varit avslutning på ridskolorna (jag rider på 2 ridskolor) och pojken :love: var med å filmade båda dagarna :D Första... 2
Svar
24
· Visningar
3 223
Senast: BeastieBabe
·
S
Trav hello :) skulle vara intresserad av att höra av er som jobbar som hästskötare hur mycket ni jobbar i veckan -ungefär:smirk: hur många...
Svar
1
· Visningar
696
Senast: Fnobby
·
Körning Jag letar efter lite snygga huvudlag (till körning och visa på premiering typ) till våra två Nordsvenskar hemma. Eftersom de är...
Svar
3
· Visningar
1 182
Senast: satanic
·
Dressyr I går var jag nere i Falsterbo och tittade på 6-års och 7-års finalerna i dressyr. Jag blev faktiskt ganska förvånad över hur en del...
Svar
14
· Visningar
1 612
Senast: axel
·
K
Hoppning till att tävla reg/nat-hoppning?:confused: gröntkort ryttarlicens ponnylisens mätintyg vacc.intyg mer????????? tack på förhand :)
Svar
5
· Visningar
822
Senast: viola66
·
Hoppning Måste man ha Grönt kort om man ska åka på en lokal hopptävling ? vad krävs mer för att åka på lokal hopptävling för ponny ...
Svar
3
· Visningar
1 092
Senast: viola66
·
Körning Nu har jag anlitat Fotograf Lillebror. Varierande bildkvalitet och han verkar tyckt det var absolut roligast när jag körde "fort". :)... 2
Svar
32
· Visningar
2 678
Senast: MittNyaJag
·
Hoppning Är det ett stort "hopp" mellan att tävla LA regionalt och att starta på MSV B? Hur har ni upplevt övergången mellan de klasserna?
Svar
7
· Visningar
1 657
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka