Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

E
Dressyr Självklart får man inte såga ner hästen på tygeln, att folk gör det har upprört mig & många andra. Men igår när jag red för en "tjej"... 2
Svar
35
· Visningar
3 009
Senast: Koppen
·
  • Låst
Dressyr Insåg prcis att min tävlingsdebut i dressyr på stor häst kommer att bli i LB:0. Har aldrig sett programmet ridas eller hört någon som...
Svar
3
· Visningar
785
Senast: break_a_leg
·
R
Trav Någon som ska upp till Midnattstravet på Dannero imorrn, söndag alltså ? :D Jag funderar på det .. men vet inte riktigt hur jag ska... 2
Svar
20
· Visningar
1 521
Senast: Zuzzi
·
Western Ni som rider western här, vad har ni för häst? Rider alla paint, quarter och arab eller har ni annat också? Vilka grenar rider ni... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 978
Senast: idealb
·
Fälttävlan Någon som varit i Holte (Danmark) och kan berätta lite om tävlingen, banan mm. Ska dit o rida *-igt i augusti:bump:
Svar
1
· Visningar
757
Distans Vad har ni med er för mat under tävlingsdagen, både till er själva och medhjlälparna, behöver lite tips.. Samt vad har ni att dricka?
Svar
9
· Visningar
1 385
Senast: Noteca
·
M
Fälttävlan brukar ni andvända broddar i terängen även på träning eller andvänder ni dom bara på tävlingarna?
Svar
10
· Visningar
1 060
Senast: PrimLover
·
O
Distans hur tränar ni era hästar, hur lägger ni upp träningen ? :bump: :bump: :bump:
Svar
1
· Visningar
948
Senast: Camilla_H
·
F
Körning Nu har sommaren kommit och man märker att folk föredrar att sitta i solen än på körforumet :angel: Så jag tänkte, för att hålla koll på...
Svar
17
· Visningar
1 243
Senast: gadriel
·
Distans Jag vill köpa ett mer lättvättat träns till min häst och då blir det ju att man tittar på Biothane-tränsen men de s.k. distanstränsen är...
Svar
18
· Visningar
2 582
Senast: Camilla_H
·
Western Hej! :confused: Jag skall börja tävla reining och även horsemanship och undrar över tävlingskläder. All info e toppen! Jag vill hitta...
Svar
2
· Visningar
999
Dressyr vet inte om jag lagt denna tråd i rätt forum, annars får den bli flyttad,min pålla är väldigt känslig för vikthjälperna, och ska nu...
Svar
2
· Visningar
838
Senast: Sar
·
N
Övr. Grenar Läste någonstans att Göteborg Galopp har sattsat på att sätta upp rail. Har dom satt upp rail längs hela banan eller är det bara på...
Svar
5
· Visningar
877
Senast: kayan
·
J
Körning och hur gjorde när ni ville börja köra, för det finns inte inlagt som lektion på ridskolan så hur lärde ni er? har alla egen häst som ni...
Svar
4
· Visningar
937
Senast: Lejonelle
·
K
Dressyr Hur ska ja lära min ponny att inte sega till hela tiden utan hålla samma tempo tills jag ber honom om någonting annat? detta gäller...
Svar
4
· Visningar
1 043
Senast: concierge
·
S
Övr. Grenar Japp, den här tråden ska handla om.. just det :idea: våra älskade ponnygaloppörer. Ponnyn behöver inte vara din egen, men du bör...
Svar
1
· Visningar
1 207
Senast: Shout Whisper
·
I
Islandshäst Är de någon här som har tips på hur jag ska träna bort de passtaktiga i min hästs trav!.. Utan att behöva använda bommar eftersom att...
Svar
10
· Visningar
1 727
Senast: Invincible
·
I
Dressyr Bara undrar hur ni förbereder eran häst för en öppna och hur genomför ni den?? Vart ligger era skänklar och hur arbetar ni helt enkelt...
Svar
8
· Visningar
1 128
Senast: Invincible
·
P
  • Låst
Dressyr Hallå får inte B-ponnyer rida NM och EM??? varför bara C-ponnyer och D-ponnyer???och så tycker jag att det är dåligt att man inte ens...
Svar
1
· Visningar
855
Senast: Rumpnissen
·
L
Dressyr Hur brukar ni rida fram era hästar/ponnier inför en dressyrlektion. Hur länge? Vad brukar ni göra? Ge gärna exempel på hur ngn av dina... 2
Svar
21
· Visningar
2 024

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka