Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

M
Körning Har ett varmblod som fungerar som läromästare åt mig när det gäller körning ;) Använder mig av en rockard byggd på saab-axel och ett...
Svar
3
· Visningar
839
Senast: Trygg
·
Hoppning Nu tänkte jag visa en liten film när jag och min underbara häst hoppar på vår andra hoppträning (dec 05). Vet att det är pinsamt låga... 2
Svar
37
· Visningar
2 616
Senast: Martina_m
·
S
Övr. Grenar Funderar att jobba som track work rider i Australien, någon som har erfarenhet av detta som kan ge lite tips och råd :)
Svar
2
· Visningar
912
Senast: sasa
·
I
Distans Såg på Filipstadsritten att FZ fått små skav i armhålan, inte av sadelgjorden, utan som av sin egna hud som gnussats. Isolde fick det en...
Svar
12
· Visningar
1 872
Senast: Isolde
·
H
Hoppning Ja... Får man det? :confused: 2
Svar
20
· Visningar
2 499
Senast: hopp_o_galopp
·
S
Islandshäst Hoppas jag får lägga denna tråd i Islandshästsforum och inte avel. Jag söker svar hos dem som är insatta i islandshästsvärlden. Jag... 2
Svar
33
· Visningar
2 616
Senast: knasan
·
Trav har de rätt att starta i STC treåringserie?
Svar
17
· Visningar
3 198
Senast: Takpanna
·
Dressyr Om ni rider en övning, oavsett om det är en hörnpassering, volt, eller en öppna, ungefär hur stort spann har ni i kvaliteten som regel... 2
Svar
30
· Visningar
1 791
Senast: puppan2
·
L
Trav Vet någon om det finns någon hemsida (i stil med travsport.se) för franska travare? Skulle vilja söka avkommor till ett sto.
Svar
2
· Visningar
1 625
Senast: Lilla Lina
·
R
Trav har en valack som går sitt sista år nu. han älskar och tävla viljan finns menhan orkar inte riktigt med i dom högre hastigheterna nu. å...
Svar
13
· Visningar
1 002
Senast: lexi
·
S
Trav Vet någon webb adressen till denna sida? Ungefär som svenska atg, så man kan söka hästar. Kanske inte lagt tråden rätt men ;)
Svar
5
· Visningar
1 386
Senast: Sharp__
·
R
Distans Är det helt omöjligt att rida utan sadel på en distanstävling? tänk er när indianerna red långa sträckor utan sadlar, måste ju ha gått...
Svar
8
· Visningar
1 210
Senast: Moheed
·
T
Islandshäst Hej på er! :) Tänkte få höra lite reflektioner angånde ett ev köp av blivande tävl häst. Hästen är exteriört väldigt fin, visar fina...
Svar
8
· Visningar
1 259
Senast: Vili
·
Islandshäst Har en ganska nyligen inköpt 8 åring med stora rörelser i alla gångarter dock osäker i många av gångarterna. han har väldigt stark pass...
Svar
8
· Visningar
1 056
Senast: Vili
·
P
  • Låst
Tävling Det är hemskt att man bara får tävla ponny tills man är 18 :( Pluss att de kankse ska sänka åldern till 16, :eek:
Svar
17
· Visningar
1 276
Senast: Amaretto__
·
J
  • Låst
Tävling Både jag och min häst är övernervösa av oss innan tävling, så allt brukar skita sig när man är ute på hoppbanan, i helgen fick jag utgå...
Svar
9
· Visningar
1 067
Senast: break_a_leg
·
K
Trav Någon som går ut nian i vår och ska söka till Travgymnasiet Wången. Jag ska! I såfall säg t:smirk: ;) ill 2 3
Svar
41
· Visningar
3 426
Senast: Bodbäckspålle
·
Trav Ni som läste min tråd angående min första start, har precis kommit hem nu allt gick super bra, hästen gick en jätte bra tid och var...
Svar
9
· Visningar
894
Körning Har funderat lite kring problem med brända hästar Det är självklart helt oförlåtligt om det skulle hända men vad gör man sen, hur...
Svar
5
· Visningar
1 252
Senast: Corminta
·
Western Ngn som ska dit? :) Jag ska!:bump: 2
Svar
36
· Visningar
2 462
Senast: Camilla_H