Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

S
Distans hejsan alla distans ryttare...jag kommer nog vara här och fråga en massa tills jag själv är lika van som ni!;) Men jag håller ju igång...
Svar
11
· Visningar
1 526
Senast: Maddu
·
A
Distans Ifall det finns fler personer som missat att man kan visa sin unghäst på en bedömning utan att vara med på 80km så vill jag bara meddela...
Svar
2
· Visningar
966
Senast: 810110
·
Trav På V75-4 var det en häst som hoppade tidigt (såg inte vad det var för nån). Låg tredje invändigt, och kusken kunde inte ta ner hästen...
Svar
18
· Visningar
1 397
Senast: Jamtland
·
A
Fälttävlan Dom flesta har ju tejp runt skydden i terrangen(Oftast i alla mojliga farger:D ) Jag undrar vad det ar for tejp och var ni koper...
Svar
17
· Visningar
1 537
Senast: Mitrolle
·
E
Fälttävlan :confused: Det har ju stått på ridsports tävlingstermin hela tiden att dom har deb och lätt för häst och vad upptäcker jag när jag...
Svar
6
· Visningar
977
Senast: weeh_
·
B
Hoppning När jag för några år sedan red på ridskola och red hopplektioner ofta hade jag aldrig några problem med sitsen vid hoppningen, den satt...
Svar
16
· Visningar
1 060
Senast: 333
·
Dressyr Som Malisnky skrev, det finsnlika många metoder som ryttare. Hur gör du, undrar jag. Alla förslag mottages tacksamt :) SUS 7 8 9
Svar
176
· Visningar
11 138
Senast: Curtis
·
K
Dressyr Vad finns det för övningar man kan göra för att hästen inte ska gå bakom hand? Hästen i fråga är mycket energisk men känslig i...
Svar
10
· Visningar
1 617
Senast: Luxurios
·
Hoppning Vad är det till låtet att rida på för bett på enunghäst på tävling?
Svar
9
· Visningar
2 376
Senast: Miss Sixty
·
Q
Hoppning Hej! Det är så jobbigt att behöva leta på varje klubbs hemsida efter pay and ride. Vet någon några Pay and ride(hoppning) inom det...
Svar
15
· Visningar
2 152
Senast: pemma
·
Hoppning Varje sommar eller vår (som nu) så blir min lilla pålle som förbytt. Ex. när jag ska hoppa upp på henne, hon backar och vägrar att... 2
Svar
21
· Visningar
2 215
Senast: Pissenisse
·
Western Jag kunde lagt den på distansforumet också men det fick bli här. Jag tränar lite western men tävlar hellre distans eftersom mina nerver...
Svar
11
· Visningar
1 250
Senast: Daimie
·
Distans Då var årets Bergaritt avklarad och sambon Anders har fotograferat! Är det någon som tar illa upp över att finnas med på bild så...
Svar
14
· Visningar
2 039
Senast: Borkan
·
M
Trav 'Hej! jag har en liten fundering.. om man vill använda en huvudstång när man rider hur fäster ni den i montésadeln som?? /Madde*
Svar
4
· Visningar
1 089
Senast: kotten
·
Fälttävlan Vilka härifrån får vi se där? ;) Själv kommer jag att rida den enstjärniga :) Och efter leran och regnet på Udden nu i helgen hoppas... 3 4 5
Svar
89
· Visningar
5 734
Senast: Undret
·
Fälttävlan Jag som mamma bli helt frustrerad på dressyren i fältävlan. Hur ska ponnys gå på debutant är det meningen att den ska gå i L:A...
Svar
12
· Visningar
1 505
Senast: Angel
·
A
Islandshäst jag ska börja passträna min häst lite mer är det nåt jag ska tänka på?? Han är mycket dressyr tränad och går bra i alla gångarter. Hur...
Svar
7
· Visningar
872
Senast: Freyr
·
Dressyr Har funderat på hur ni alla duktiga dressyrryttare tänker (eller inte tänker) när det gäller kandar. Ni som rider på kandar: Gör ni...
Svar
13
· Visningar
2 198
Senast: PrinceFair
·
S
Distans Jag och min vän har ett litet inackorderingsstall i Ekskogen utanför stockholm, där vi har en brokig skara hästar som är våra egna och...
Svar
15
· Visningar
1 967
Senast: Kassiopeja
·
R
Dressyr min tränare har sagt åt mig att hålla tyglarna när jag rider med kandaret på ett speciellt sätt men nu säger de andra i stallet att det...
Svar
9
· Visningar
1 120
Senast: pinky
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka