Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

V
Dressyr hur tränar man förvänd galopp ibörjan?
Svar
9
· Visningar
1 067
Senast: Luxurios
·
Western Är det någon som ska till Americana i sept? Kan verkligen rekommendera det för den som aldrig varit där:D :bump: !!! Ska dit o träffa...
Svar
4
· Visningar
922
Trav Hm, inte riktigt min inriktning men provar ändå, fest är ju aldrig fel oavsett gren :angel: En kompis berättade om en stor fest som...
Svar
8
· Visningar
1 089
Senast: roslagen
·
Islandshäst Ah, måste bara dela med mig! Hästen, Kjarni, som jag har skrivit om en del här, det "hopplösa fallet", han som knappt kunde tölta... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 964
Senast: Toppur
·
W
Western Vi har köpt ett stort och rejält hbl på 18 år.. Hon har gått på ridskola större delar av livet och är skrämmande omusklad i rygg och...
Svar
7
· Visningar
979
Senast: Piraja
·
N
Trav Vad mycket man skall vara med om! Vi har haft häst i proffsträning ett tag. Vi fick inte bestämma ett smack, blev aldrig rådfrågade om... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
4 656
Senast: Lazio
·
Western Jag hörde talas om en gren i western som man bara visar upp hästen i skritt och trav. Någon liknande pleusure. Någon som vet vad dne heter?
Svar
6
· Visningar
1 067
Senast: Lenita
·
Islandshäst Smyger in den här tråden här, vet inte riktigt om den får ligga men testar.. Undrar om ni vet om det går att få tag på affischerna från...
Svar
8
· Visningar
1 170
·
D
Islandshäst Ja,då kommer jag med lite frågor som jag hoppas ni på buke kan hjälpa mej med :) Får man rida med sporrar på en lätt klass tävling...
Svar
7
· Visningar
1 717
·
Z
Western visst är den här padden för stor..? hästen är ca 122 cm lång i ryggen...
Svar
2
· Visningar
1 031
Senast: zillax89
·
Hoppning eller vad de nu ska kallas, såg i en artikel i ridsport att de gjort som små "kryss" att lägga cavalettibommarna på istället för typ...
Svar
3
· Visningar
1 721
Senast: bambi82
·
S
Trav Vet någon om det finns någon "snabb" kurs att gå? Har inte tid att avsätta flera veckor på att gå B tränar kursen (vet att det bara är 1...
Svar
2
· Visningar
991
Senast: sessna
·
S
Körning Ska inte de vara sträckta när hästen drar? :confused: Jag måste bara fråga, jag har tittat på mycket bilder på nätet och jag ser ofta...
Svar
1
· Visningar
869
Senast: LIA
·
Dressyr Jag har en ganska framtung häst, och det blir då att jag gärna "rider med händerna" jag vill få bort denna ovana, men vet inte riktigt...
Svar
9
· Visningar
1 094
Senast: _Mallan_
·
K
Körning Har ett 8 årigt shettissto som jag har haft i snart 8 månader hon är sutten på av barn men inte att nån har ridit själv på henne. Nu...
Svar
4
· Visningar
822
Senast: Blomman
·
Distans Jag använder inte själv spö när jag rider distans, och inte hemma heller, men en kompis frågade mig vad som händer om man bryter en... 2
Svar
23
· Visningar
2 139
Senast: Noteca
·
F
Islandshäst Har lite funderingar på att åka till Wången i Juni och visa min snart treåriga hingst.... MEN, jag har inte som helst aning om hur det...
Svar
2
· Visningar
952
Senast: diny
·
T
Dressyr I vilka program går div 3 för häst?? //Ems
Svar
4
· Visningar
709
Senast: Magnum
·
C
Tävling Nu blir jag osäker, får jag tävla HELA året jag är 18 (alltså till den dagen jag fyller 19), eller får jag bara tävla året ut? Jag...
Svar
14
· Visningar
1 139
Senast: Tiara
·
Fälttävlan Jag funderar lite över vad som är "normal" nivå i terrängen. Är det tillexempel vanligt med kombination i debutant? Coffin? Hur lång...
Svar
6
· Visningar
1 191
Senast: sarabacklund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka