Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

S
Trav Vad skulle ni rekommendera om man ska skaffa sin första travare; en yngre (2,5 år) som har vissa problem med att få travet att stämma...
Svar
16
· Visningar
1 517
Senast: Indyhope
·
Hoppning Blir så irreterad när det ska sänkas hinder på framhoppningen. I helgen när dottern tävlade så var det en ponny som inte ville hoppa, då... 2 3
Svar
54
· Visningar
3 882
Senast: Hiwiie
·
B
Dressyr Hur sitter alla dressyrryttare ner i traven på sina gångartshästar?:crazy: några tips? 2
Svar
32
· Visningar
2 628
Senast: Zonya
·
G
Hoppning Hur kommer det sig att nästan varenda vettiga 120-klass för unghästarna ligger på fredagar hela våren? Tack och lov fick jag semester de...
Svar
5
· Visningar
815
Senast: Kverulanten
·
W
Tävling  Anmält ekipage som ej kommer till start debiteras en avgift på 100 kr plus startavgiften i varje anmäld klass. alltså oavsett om... 2
Svar
31
· Visningar
2 221
Senast: Prick
·
Tävling Ärendet gäller stor häst. Ryttare 1 rider för en klubb och kommer endast starta hoppning. Ryttare 2 vill rida för en annan klubb...
Svar
3
· Visningar
1 083
Senast: Snuffsan
·
Tävling Har någon fungerat som ropare på tävling och kan berätta lite? Har försökt få tag på handikappkonsulenten men får inga svarpå mina...
Svar
7
· Visningar
1 463
Senast: Eos
·
H
Hoppning vad ska man tänka på när man hoppar högre höjder?:confused:
Svar
3
· Visningar
821
Western Vill ha lite tips på ryggnings hjälper .
Svar
11
· Visningar
1 063
Senast: sasucatu
·
P
Tävling Hejsan! Behöver man visa upp passet på Lokala tävlingar? Jag har inte fått mitt pass än, skickade in det i december men har inte fått...
Svar
13
· Visningar
1 153
Senast: suisyola
·
V
Hoppning Jag har alltid lärt mig att vikten ska trampas ned i hälen så att man kan svikta bäst. Dessvärre har jag något typ av fel som gör att...
Svar
4
· Visningar
1 067
Senast: Fullblod
·
Western Helt nybörjare på det här med westernsadlar! Undrar över en sadel som heter American saddlery. Hittade deras hemsida men inte modell...
Svar
6
· Visningar
1 214
F
Körning Modell, tillverkare osv :bump: 2
Svar
21
· Visningar
1 815
N
Dressyr En fråga från en okunnig fälttävlansryttare :D Min häst har väldigt elastisk och taktmässig trav och gör passage väldigt lätt (när...
Svar
2
· Visningar
900
Senast: axel
·
1
Tävling Var säkert många som satt framför tvn i helgen för att se på Göteborg Horse Show! Imponerande att se hur bra våra svenska ryttare och...
Svar
1
· Visningar
914
Senast: lundsbo
·
Dressyr Min häst har bra skritt, särskilt den fria skritten då han trampar över väl, håller bra takt och är avslappnad. Han går dock ganska högt...
Svar
2
· Visningar
906
Senast: BusBarro
·
Körning Vilka av er använder hjälm vid körning? ;) Kan avslöja att jag är väldigt dålig på att göra det :o .liksom de flesta häromkring.Men... 2
Svar
38
· Visningar
2 343
Senast: Sozzo
·
A
Hoppning Är så att jag köpte en sönderstressad halv galen häst i oktober förra året utav en ridskola. Där jag ridit hästen väldigt mycket. Han... 2 3
Svar
47
· Visningar
3 426
Senast: moonlightgarden
·
I
Islandshäst Hej, jag skulle vilja börja tävla och åka och kolla lite men problemet är att jag inte vet var eller när alla tävlingar är. Är det...
Svar
9
· Visningar
1 157
Senast: isse
·
T
Tävling Hej! Nu undrar jag hur länge ni rider fram på tävling?Och hur ni rider fram tex.hur många grr hoppar ni fram?Hur rider ni fram i...
Svar
1
· Visningar
868
Senast: Matinee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka