Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Trav Hur lite "törs" man egentligen träna? Mina shettisar har gått 2-3 gånger i veckan nu under uppträningen. Då gick de en 5 km runda i...
Svar
4
· Visningar
913
Senast: ameo
·
Körning Är denna typen av sele vettig? Letar efter en sele till min största häst. Min nuvarande armesele är för liten (alla remmarna är för...
Svar
7
· Visningar
1 028
Senast: åke
·
S
Western Vad finns det för skillnader mellan en westernsadel och engelsksadel? Både utseendet och hur de påverkar ridningen? Varför rider ni...
Svar
11
· Visningar
1 877
Senast: Ginne
·
G
Distans Hej är det bara araber som klarar sej bra i distans? vilka andra raser kan funka? Har tränat en del distans å vart på G å starta med...
Svar
14
· Visningar
1 206
J
Tävling Vad tycker ni om att startavgifterna höjs hela tiden? Ska inte dressyr vara en folksport? Vem kommer att ha råd att tävla när det...
Svar
2
· Visningar
948
Senast: Jfrelin
·
L
Islandshäst Någon som var där? Vad tyckte ni om det hela? 2 3
Svar
59
· Visningar
4 465
Senast: fia0
·
I
Dressyr Jag har funderingar runt träning. Det är sååå svårt. Jag är en fegis och vill absoluuut inte att min kille ska få ont så jag tror jag... 2
Svar
24
· Visningar
3 145
Senast: Foxy_Escada
·
G
Övr. Grenar Sorry om jag är lite förvirrad, men stämmer det att man måste ha minst 10 starter under sitt första år som amatörtränare, för att inte... 2
Svar
26
· Visningar
2 001
Senast: Gisburne
·
P
Hoppning jo satt å kollade i en av mina hästars pass och såg att hon va tävlad på Irland innan vi fick henne... skulle inte tippa på att det är...
Svar
1
· Visningar
890
Senast: pollan
·
Z
Fälttävlan Hej..jag har en tittig ponny och jag vet inte vad jag ska göra den har gått msv b fälttävlan... men när jag provred den då var dn inte...
Svar
8
· Visningar
1 444
Senast: frasse93
·
N
Distans Hur kan man vara så korkad att man ändrat i TR och inte får rida med spö på Distans :( I går red jag ut med min häst för första gången... 8 9 10
Svar
186
· Visningar
16 918
Senast: Galadriel
·
Distans Har nyligen debuterat i distans och fick mersmak! Närmast i tid och geografiskt är Rönningeritten. Tittar på distanslistan.com och ser...
Svar
6
· Visningar
1 007
Senast: Whirlie
·
Körning Fick min sele idag. :D Hur ser den ut att sitta? Vart ska bakselen sitta fast? :P Eller ska den baar hänga så som den gör nu? (Jag vet... 2
Svar
26
· Visningar
1 674
Senast: Fjunet
·
F
Körning Gissa vem som var korkad nog och ställde in kameran fel? :angel: Det blev lite suddigt, och det enda man ser är egentligen en hästrumpa...
Svar
13
· Visningar
1 329
Senast: Fjunet
·
J
Western jag vet inte vilken westernsadel jag ska köpa... jag är ca 1.56 lång, kan jag köpa en junior-sadel? såg att det fanns att köpa.:confused;)
Svar
3
· Visningar
730
Senast: Jua
·
Körning Jag har hittat en fin trilla som jag är mycket intresserad av att köpa, men hur vet jag att den passar i storlek? Eftersom det är mamma...
Svar
3
· Visningar
1 013
Senast: fia0
·
Körning jag har en sk "skitsele" som jag behöver lite tips på vad som behövs göras för att jag ska kunna ta den i bruk. Det är en bröstsele...
Svar
9
· Visningar
1 558
Senast: PrittePuff
·
Dressyr Kan någon ge mig tips på hur jag ska få min häst att söka sig mer nedåt? Han låser sig som ni ser och sänker ryggen. Tidigare ägare var... 2 3
Svar
45
· Visningar
4 207
S
Fälttävlan Vart börjar HINDERHÖJDERNA i fällttävlan i de lättaste klasserna? Nån som vet på ett ungefär??:confused:
Svar
2
· Visningar
763
Senast: Stallkompizzen
·
S
Tävling Jag kanske snart ska börja tävla å jag undrar ifall när man behöver skaffa grönt kort... Behöver man det över huvudtaget när man bara...
Svar
2
· Visningar
942
Senast: Stallkompizzen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka