Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Western Tips på inte allt för dyra showchaps mottages tacksamt :D Svarta.. PM:a såklart om det inte får skrivas ut här. Om ni ids engagera...
Svar
7
· Visningar
2 193
Senast: SweetSelene
·
G
Distans Vilka tävlingar har ni tänkt starta i år, i distansritt?
Svar
13
· Visningar
1 311
Senast: panzy
·
F
Körning Med vagn och så? För visst är det så att i vissa grenar så har man olika vagnar? Hur transporterar ni dessa? Vad har ni för transport?
Svar
13
· Visningar
966
Senast: miamiamia
·
Islandshäst Hej! Är det någon som vet om man kan tävla dressyr i lättklass eller när brukar man kunna vara med i den grenen? Tacksam för svar! /...
Svar
2
· Visningar
1 059
Senast: yew98fq
·
B
Trav Har en del frågor om licens i monté och annat som jag hoppas att någon kan svara på:) Först undrar jag hur gammal man får vara för att...
Svar
3
· Visningar
1 019
Senast: Cambrie
·
A
Islandshäst Var går gränsen i mellan barn och ungdom lättklass? Är det från den dagen man fyller 13 år eller är det hela året?:confused:
Svar
3
· Visningar
909
Senast: yew98fq
·
Hoppning Undrar vilket avstånd som är normalt för en stor häst (165 cm) med rätt stort steg; upphöjda travbommar (ett steg i mellan) och upphöjda...
Svar
2
· Visningar
1 586
Senast: clint Eastwood
·
L
Trav Har en del frågor.. När man anmäler är det 4 eller är det 5 spårförbehåll man får göra? Dem anteckningar som vetrinären för över ens...
Svar
2
· Visningar
1 075
Senast: chevan
·
S
Distans Har ni renskin under sommaren? Det måste väl bli varmt? Annars vad kör ni med för vojlockar? Alltså ni utan bomlös sadel?
Svar
2
· Visningar
834
Senast: sanni
·
E
Distans Jag har en angloarab som jag skulle vilja börja täna och tävla i distansridning. Finns det några distanstränare som man kan få hjälp och...
Svar
3
· Visningar
1 031
Senast: Stopek
·
Islandshäst Har blivit tillfrågad av en av mina allra bästa kompisar om inte vår isis kan dra henne och hennes blivande man från kyrkan till...
Svar
5
· Visningar
1 347
Senast: Pocahontas
·
E
Tävling Hej! Har sett en ponny på annons som verkar helt perfekt för mig :love: Den är 8 år och 148cm, slutmätt stod det. Men tror ni att...
Svar
12
· Visningar
1 217
Senast: eloon__
·
Dressyr har en arab som jag mest ridit i skogen med.Dock en del dressyr i höstas. Har haft henne i 10 månader och när jag fick henne hade hon...
Svar
7
· Visningar
901
Senast: Oliviaaan
·
M
Trav Äntligen har Tarzan fattat att hästen inte vill, skönt för gammel-scarlet o få mysa vid havet... Tror inte han går att "hämta hem" till... 2
Svar
20
· Visningar
1 973
Senast: Prakas
·
I
  • Låst
Fälttävlan Nytt datum kommer när vi fått besked från förbundet /anette
Svar
9
· Visningar
1 119
Senast: Idasagare
·
N
Dressyr Varför dras ofta likhetstecken mellan kort tygel/hård hand? Speciellt många AR-ryttare pratar ofta om att man ska länga tygeln. Innebär... 2
Svar
34
· Visningar
2 522
Senast: Susan
·
Hoppning Andra omgången av div tre i stockholm går ju på söndag. I ryttar meddelandet står att EFTER lagklassen blir det prisutdelning för totala...
Svar
7
· Visningar
755
Senast: Henchen
·
Islandshäst Någon som vet om det finns en hemsida med alla norska hingstar?
Svar
3
· Visningar
948
Senast: fia0
·
Western Har blackout! Jag tränar på att rida på en hand o försöker att få slalomridningen mellan koner att funka (wetsernriding mönster). Det...
Svar
13
· Visningar
1 297
Senast: ida.kar
·
Trav Hur bär man sig åt för att hitta seriösa ponnykuskar? Har pratat med en av ponnyklubbarna i närheten, men hur ska jag kunna veta att de...
Svar
11
· Visningar
994
Senast: giffan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blandraser och renraser
  • Bästa kloslipen?
  • Uppdateringstråd 31